Koncern Renault sa bude na blížiacom sa autosalóne v Ženeve prezentovať najmä vo svetle elektromobility. Svetovú premiéru tam zažijú hneď 3 plne elektrické modely, pričom jedným z nich bude vôbec prvý elektromobil značky Dacia („Urban City“). Francúzsky koncern tiež ukáže viacero hybridných noviniek.
Renault v rámci tlačovej správy informuje, že bude mať v Ženeve špecializovaný „e-mobility stánok“, kde odprezentuje až 8 elektrifikovaných modelov. A to vrátane hybridného modelu Clio a plug-in hybridov Megane a Capture. Francúzska značka však ukáže aj viacero plne elektrických noviniek.
Elektrické Twingo
Pozornosť si určite zaslúži mestsky hatchback Renault Twingo Z.E., ktorý bude konkurovať trojičkám koncernu VW Group – VW e-up, Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric, o ktoré je veľký záujem. Toto vozidlo má prísť na trh tento rok, takže nepôjde o žiadny koncept.
Naopak koncepčnými elektromobilmi budú modely Morphoz a Kangoo Z.E. Renault Morphoz má ilustrovať víziu budúcej mobility. Je predzvesťou novej rodiny elektromobilov francúzskej značky. Kangoo Z.E. Concept je zas predobrazom vynovenej elektrickej dodávky.
Prvá elektrická Dacia
Asi najväčšiu pozornosť však bude pútať prvý elektromobil značky Dacia, od ktorého sa očakáva, že ponúkne zaujímavú cenovku. A zdá sa, že Dacia nás v tomto nesklame, keďže hovorí, že pôjde o najdostupnejšie plne elektrické vozidlo na trhu. Dočkať by sme sa ho pritom mohli budúci rok.
V interných dokumentoch koncernu Renault je tento model označovaný ako Dacia Urban City, takmer naisto však pôjde o európsku verziu modelu Renault City K-ZE, ktorý sa začal nedávno predávať na čínskom trhu, a to s cenovkou od 8 000 € (v prepočte).
Pre získanie predstavy, čo by sme mohli teoreticky od Dacie „Urban City“ očakávať, uvádzame základné špecifikácie modelu Renault City K-ZE:
- Rozmery: 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
- Objem kufra: 300 l
- Výkon: 33 kW
- Krútiaci moment: 125 Nm
- Max. rýchlosť: 105 km/h
- Kapacita batérie: 26,8 kWh
- Dojazd: 271 km (NEDC)
- Rýchlosť nabíjania: Z 30 na 80 % za 30 min.
Je isté, že z hľadiska bezpečnosti bude elektrická Dacia prispôsobená prísnejším európskym predpisom, pričom vylúčiť zrejme nemôžeme ani lepšiu techniku. Viac sa každopádne dozvieme už 3. marca, a to v rámci ženevského autosalónu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Renaultu hovorí, že pracujú na elektromobile za 10 000 €
Renault chystá väčší elektromobil, ktorý by „mohol konkurovať Tesle“
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?
8 komentárov
Ako druhe auto by tie parametre postacovali dolezite bude za kolko €
Na presun z bodu A do bodu B v chranenej karosérii pred pocasim atd.. ak nie su ale tie body daleko od seba 😀
To je dobre, že aj Dacia sa pridala, nech sa trh napĺňa.
Je to nemoralne…..v Cine im nezalezi na bezpecnosti ludi ? Alebo je pravda niekde uplne inde a Eropanov chcu len ako vzdy podojit….
U nás bude toto auto bezpečnejšie než v Číne, lebo tam niesu také bezpečnostné štandardy. Určite nejde o milkovanie a vyberanie peňazí. A však kvôli tomu bude auto drahšie a žiaľ bude mať aj nižší dojazd. Ale na autíčko sa teším a snáď budem medzi prvými čo si to auto kúpi.
Nie je tento koment zasahovanie do vnútorných záležitostí Číny?
S tým dojením to určite sedí, kto by už nedojil, keď si to vybavil.
mňa zaráža údaj dojazdu podľa starej neplatnej normy NEDC ktorá má odchýlku asi 25% od reality,
Náhradná tiež nepresná normna WLTP je kde?
Nakoniec bude mať auto reálny dojazd okolo 160km…
garancie a spotreba elektrickej energie by ma tiež zaujímala. (sa obávam zneužívania ľudí na nový druh businessu)…
95% času stojí každé auto iba tak na parkovisku alebo pred domom…. chaos… už aby prišla doba bez vlastníctva aut a používania programov na požičiavanie ako Taxi…