Dacia predstavila „najlacnejší mestský elektromobil na európskom trhu“

11

Tak sme sa dočkali, Dacia predstavila svoj prvý elektromobil – Dacia Spring, ktorý má byť revolučný z hľadiska cenovej dostupnosti. Napriek tomu ponúkne vlastnosti, ktoré sú pre mestské využitie dostatočné.

Dacia Spring je malý 5-dverový elektrický crossover, ktorý ponúka 4 miesta na sedenie. Disponuje rozmermi 3,73 x 1,62 x 1,49 m (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2,42 m a svetlou výškou 150 mm. Batožinový priestor osobnej verzie dosahuje hodnotu 300, resp. 600 l (po sklopení zadných sedadiel). Verzia „Cargo“ ponúkne 800 l „kufor“, úložný priestor s dĺžkou 1 033 mm a užitočné zaťaženie 325 kg.

Elektromotor poháňajúci prednú nápravu ponúka výkon 33 kW a krútiaci moment 125 Nm. Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na hodnote 125 km/h.

Batéria disponuje kapacitou 26,8 kWh a zabezpečí kombinovaný dojazd 225 km (WLTP). V „mestskom cykle“ to má byť 295 km (WLTP). K dispozícii bude aj Eco režim, ktorý zníži maximálny výkon motora na 23 kW a obmedzí maximálnu rýchlosť na 100 km/h.

Palubná nabíjačka elektromobilu Dacia Spring má výkon 6,6 kW. Rýchlonabíjanie s maximálnym podporovaným výkonom 30 kW bude k dispozícii za príplatok. V súvislosti s rýchlosťou nabíjania Dacia uvádza, že Spring sa prostredníctvom:

  • rýchlonabíjačky nabije z 0 na 80 % za menej ako 1 hod,
  • wallboxu s výkonom 7,4 kW nabije za menej ako 5 hod,
  • AC zdroja s výkonom 3,7 kW nabije za menej ako 8 hodín,
  • bežnej domácej zásuvky nabije za menej ako 14 hodín.

Dacia poskytuje na svoj prvý elektromobil záruku 3 roky alebo 100 000 km. Na batériu je to 8 rokov alebo 120 000 km.

Výbava

V štandardnej výbave mestského crossoveru Dacia Spring nájdeme el. posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, el. ovládané okná, 3,5-palcovú digitálnu prístrojovú dosku vodiča či hlasové rozpoznávanie Google alebo Apple. Priplatiť si bude možné napríklad za manuálnu klimatizáciu, multimediálny systém so 7-palcovým displejom, el. nastaviteľné spätné zrkadlá či originálne rezervné koleso.

K dispozícii bude aj bezplatná aplikácia, ktorá dokáže informovať o zostatkovej kapacite batérie, zostatkovom dojazde či stave nabíjania. Umožňuje tiež spustenie klimatizácie, vykurovania a lokalizácie vozidla, ako aj zastavenie nabíjania.

Žiaľ, napriek mnohým vyhláseniam ohľadom cenovej revolúcie a dostupnosti výrobca cenu modelu Dacia Spring zatiaľ neprezradil. Uviedol pritom, že pôjde o „najlacnejší mestský elektromobil na európskom trhu“. Objednávky odštartujú na jar budúceho roku, pričom vozidlo bude dostupné v 2 stupňoch výbavy.

Zdroj: Dacia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault Twingo Z.E. má byť v základe lacnejší ako VW e-up či SEAT Mii Electric
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. – Máme najvýkonnejšie auto. Ale výkon neprezradíme!
    – Máme najvyššie auto. Ale výšku neprezradíme!
    – Máme auto s najvyšším dojazdom. Ale dojazd neprezradíme!
    Dacia: Máme najlacnejšie auto. Ale cenu neprezradíme!!!

  2. Podľa mňa vypadá normálne (štandardne) a cena snáď bude pod 15k. Lebo výkon motora 33kW si viem ešte živo predstaviť zo škody 105, ktorá ale vážila 800kg, takže pravdepodobne polovicu z toho, čo bude vážiť táto Dacia. I keď Nm a dostupnosť výkonu sú pri elektro diametrálne odlišné.
    Takže ok, prečo nie, keď by to cele malo stáť niekde medzi 12-16k…pre rozvoz pošty a pizze je to jednoznačná výhra. Rovnako tak pre mnohých cez poľných vodičov, ktorí pravidelne jazdia do 100km denne.
    Len aby ta cena nakoniec nebola niekde od 20k vyššie.. To by potom naozaj nebolo zaujímavé pre nikoho.

  3. … a možno sa všetci mýlime, i bude to veľké sklamanie, čo sa týka ceny. Možno nikoho nepresvedčia parametre a možno to auto bude fakt revolučné, aspoň vrámci ceny. Minimálne to bude auto pre masy. Dacia aspoň nemala hlúpe reči, aké skvele, lacné, a rýchlo predajné auto bude predávať, keď to porovnáme z VW.

  4. Presne to,čo uviedol LUBO,ak ta cena bude do 16-tisíc eur,tak to bude super!Prečo? Neni to malé auto ale neni to ani velké.Do mesta a na dochádzanie do práce vyhovuje.A presne,čo napísal LUBO,ak tá cena nebude niekde od 20-tisíc eur vyššie.Dacia/renault/ nás ridne ťahá za nos!!!

  5. Na to že chodím do práce autom sam cca 30 +30km by mi táto Dacia vyhovovala. Vyzerá celkom v pohode aj parametre auta postačujú. Ak by bola cena do 15 000€ tak super. Teraz používam elektrický motocykel a prevádzka je super lacná a je to aj ekologické.
    Ľudia začnú rozmýšľať ekologicky až vtedy, keď to bude ekonomický výhodné. Nízka cena Dacie by tomu pomohla. Štát by mal dotovať elektro premiesťovadla (e-bicykle, e-motocykle, e- auta) hneď pri kúpe a nie pomocou nejakej výzvy, kde sa dostanú iba vyvolený (dopredu informovaný).

Pridajte komentár