„Najlacnejší európsky elektromobil“ Dacia Spring vyvolal hnev francúzskych odborov

7

Automobilka Dacia v prípade svojho prvého elektromobilu Dacia Spring avizuje, že pôjde o najlacnejšie vozidlo tohto druhu na európskom trhu. A to zrejme aj vďaka tomu, že sa bude vyrábať v Číne. Proti tomu sa však začali búriť francúzske odbory.

Dacia Spring, resp. jeho koncernová dvojička Renault City K-ZE, ktorá sa už predáva na čínskom trhu, je elektromobil, ktorý bol navrhnutý predovšetkým s ohľadom na dostupnú cenu. Preto vychádza zo staršieho „lacného“ spaľovacieho modelu Renault Kwid určeného pre Indiu.

Koncern Renault tak eliminoval veľké náklady v rámci vývoja. A snaží sa šetriť aj v oblasti výrobných nákladov. Preto sa má Dacia Spring vyrábať v rovnakej továrni ako „čínska“ dvojička Renault City K-ZE. Pracovná sila, ako aj komponenty lokálnych dodávateľov sú totiž v Číne podstatne lacnejšie ako napr. vo Francúzsku.

Zavádzanie produkcie Dacie Spring v rámci už fungujúceho závodu, kde sa vyrába do značnej miery identický model K-ZE, je navyše oveľa jednoduchšie a efektívnejšie, ako by tomu bolo v prípade nového výrobného zariadenia.

Konflikt záujmov

Na druhej strane sa táto stratégia nemusí páčiť všetkým a ani nepáči. Ozývajú sa pritom francúzske odbory, ktoré tvrdia, že „to nie v súlade s vládnou podporou pre automobilový priemysel a pracovné miesta vo Francúzsku.“ A dodávajú, že sú zásadne proti výrobe modelu Spring v Číne, informuje Autonews.

Koncern Renault totiž čerpá francúzsku vládnu „korona-pôžičku“, ktorá mu má pomôcť prekonať ťažké obdobie a udržať pracovné miesta vo Francúzsku. Odborári tiež vyzvali automobilku, aby sa držala svojho plánu „urobiť z Francúzska globálne centrum excelentnosti pre elektrické automobily“. A upozornili aj na vyššiu uhlíkovú stopu modelu, ktorá by vyplynula z jeho dovozu z ďalekej Číny.

Renault pritom nebude jedinou európskou automobilkou, ktorá vyrába alebo bude vyrábať elektrické vozidlá pre európsky či globálny trh. V Číne sa už vyrábajú napr. elektromobily BMW iX3 či Polestar 2. A čerstvo aj európska verzia Tesly Model 3. Budú tam tiež vznikať nové elektromobily značiek MINI a Smart.

Dúfame, že spomínaný konflikt záujmov nespôsobí oneskorenie príchodu elektromobilu Dacia Spring na trh (budúci rok) či dokonca jeho predraženie v prípade presunu výroby do Francúzska, aj keď to môže byť v tejto fáze zrejme málo pravdepodobné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring dostala zrejme prvú cenovku. Prekvapivo v Maďarsku
Na slovenský trh prichádza čínske elektro-SUV DFSK Seres 3. Poznáme cenu
Čínske e-mobility startupy sa neboja Tesly. „Je ako Apple, vzdeláva trh“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Nuž, je to dosť ťažké. Je ťažké dosiahnuť stav, aby bol vlk sýty aj baran celý.
    Na jednej strane chceme elektroautá za vynikajúcu cenu, na strane druhej chceme dať prácu francúzskym robotníkom za francúzske platy. Ťažko to ide dohromady.
    Za mesačný plat Číňana nebude v Európe nikto pracovať ani jeden deň! No čo už…
    Kúpte si košeľu, tričko alebo hocičo iné na oblečenie. Čína, Hong Kong, Taiwan, India…
    A kdeže je sláva fabrík Makyta Púchov, Zornica Bánovce nad Bebravou a ďalších?
    Kto si dnes kúpi značkovú košeľu, keď v čínskom „hrabáku“ dostane podobnú za 1/5 ceny? Isteže sa ich zopár nájde, ale…

  2. Neviem kto chce dať prácu francuzskych robotnikom za francuzske platy, mne su ukradnuti („kvalita“ vozidiel Renault Citroen Peugeot). Chcem len lacnejšie elektromobily.

  3. Vo Francúzsku by sa hlavne mali naučiť žiť v súlade s realitou, respektíve európskym priemerom a nie ako to robia momentálne = úplne nad pomery. Sú vymaznani ultra sociálnymi výhodami, ktoré robia ich ekonomiku absolútne neudržateľnú. Dlhé dovolenky, krátky pracovný čas, vysoký plat pri mizernom výkone a kvalite!
    Dúfam, že tam konečne namiesto štrajkovania začnú ľudia premýšľať a tlačiť politikov, aby ten pád ekonomiky na hubu nepolozil celú EÚ aj s naším skvelým eurom.

Pridajte komentár