„Lacnú“ elektrickú Daciu Spring vyskúšal aj Insideevs. Čo na ňu hovorí?

9

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom kategórie M1 na európskom trhu. Priťahuje preto veľkú pozornosť. Prví novinári pritom už mali možnosť vyskúšať prvý elektromobil rumunskej značky, vrátane redakcie známeho e-mobility portálu Insideevs. „Oplatí sa?“

Malý mestský crossover vychádzajúci zo spaľovacieho modelu Renault Kwid vyvinutého pre indický trh, ktorý sa neskôr začal dodávať aj do Latinskej Ameriky, dostal následne elektrickú verziu, ktorá sa na čínskom trhu predáva pod menom Renault City K-ZE. No a tento rok prichádza do Európy ako elektromobil Dacia Spring.

Daciu Spring bolo možné predobjednať už aj na Slovensku, a to od minulého mesiaca, pričom „kniha objednávok“ bude otvorená v júni. A prvé vozidlá majú byť do SR dodané tento rok. Mnohí Slováci sú preto isto zvedaví, čo na tento model hovoria prvá vodiči, ktorí ho malo možnosť vyskúšať. A dnes vám prinášame názor Andreia Nedeleu z portálu Insideevs.

Nedelea upozorňuje na nelichotivý údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h – 19 sekúnd. Dodáva však, že tento mestský elektromobil nie je určený k tomu, aby sa blížil k svojej maximálne rýchlosti 125 km/h. Do rýchlosti 60 km/h nie je podľa neho akcelerácia zlá. Problémom je ale vyššia rýchlosť, aj preto, že pri priblížení sa k „maximálke“ mal pocit, že vozidlo nie je tak stabilné a bezpečné, ako by malo byť. Tým v podstate potvrdil názor jeho francúzskych kolegov.

Redaktora portálu Insideevs však milo prekvapila spotreba, a to 11,8 kWh/100 km, pri jazde do susedného mesta a späť (125 km). Celkom sa mu pozdáva aj vzhľad vozidla, nakoľko podľa neho pôsobí stále moderne, napriek tomu, že pôvodný model Kwid prišiel na trh v roku 2015. Elektrická Dacia pritom samozrejme prešla faceliftom.

Na prvý pohľad vyzerá byť v poriadku aj interiér, avšak podľa Nedeleu je minimálne na dotyk poznať, že ide o auto, ktoré bolo robené s dôrazom na nízku cenu. Upozornil pritom aj na dotykový displej infotainmentu vozidla, ktorý používa zastaralú rezistívnu technológiu. Výbava má byť však dostatočná (testovaná verzia mala vyšší stupeň výbavy).

Verdikt po „prvej jazde“

Nedelea bol s vozidlom celkovo spokojný, a to s ohľadom na jeho cenu. Otázkou však je, či zohľadňoval základnú cenu pred dotáciami, keďže spomínal, že v Rumunsku vyjde vďaka tamojšej štátnej podpore na polovicu.

Jediné, čo mu skutočne vadilo, bola nemožnosť nastavenia polohy volantu a výšky sedadla. Vodič sa tak ohľadom pozície za volantom musí prispôsobiť vozidlu a nie naopak. Dodal, že okrem tohto problému neboli pre neho iné opatrenia na zníženie nákladov väčšou prekážkou.

Nedelea záverom uvádza, že vozidlo urobilo dobrý prvý dojem a že sa môže stať jedným z najpopulárnejších nových elektromobilov v Európe. Ako príklad uvádza situáciu na rumunskom trhu, kde prvú dostupnú várku (4 000 ks) „vybookovali“ záujemcovia behom niekoľkých hodín. Za cenu menej ako 10 000 € po dotáciách to pritom nie je až také prekvapenie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring dostala slovenský cenník. Začína na sume 16 500 €
Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania
Dacia Spring zaznamenáva prvý úspech. Autopožičovňa si objednala 3 000 ks

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Motor z holiaceho strojčeka batérie z lampášu
    Škoda peňazí, no najhoršie je na tom,že nás EU donúti kupovať také auta či chceme alebo nie !

  2. V Číne toto auto stojí 5100€. Za uvedenú cenu to je mimoriadne férová ponuka a pre väčšinu užívateľov špičkové TCO. No a za 16 000€, po dotáciách 10 000 € je to predražené, politicky nastavené tak, aby sa automobilky drzo napakovali na dotáciách. Veď oni to auto predávajú v Číne lacnejšie, ako je európska dotácia! Pri tejto informácii by mali svietiť červené kontrolky všetkým novinárom a občanom. Jednoducho za túto drzosť by som bojkotoval kúpu tohto auta!

    Samostatnou kapitolou je, že sa tento extrémne predražený model importuje z Číny a to znamená strata pracovných miest v EU.
    A väčšina skorumpovaného novinárskeho mainstreamu o tom nenapíše! Tu je priestor pre pána Bašku, nakoľko má relatívne nezávislú pozíciu. Ale pri výraznej kritike, aj jemu môžu zablokovať príjmy z reklamy Google.

    • Vážený IK,

      nad možným či skôr nemožným blokovaním reklamy zo strany Google sa rozhodne nezamýšľam, keď píšem články. Do vami nastolenej problematiky sa nateraz púšťať nehodlám, nakoľko som zatiaľ nenarazil na relevantné zdroje, ktoré by sa jej venovali a ani nemám v tomto smere tak jasno ako vy, aj keď niektoré veci sa na prvý pohľad môžu javiť ako pomerne evidentné.

      Každopádne, ak by ste mali záujem, rád vám v rámci Teslamagazinu poskytnem priestor v podobe blogového článku, v rámci ktorého môžete danú problematiku spracovať z vášho pohľadu. Samozrejme za predpokladu, že by ste uviedli svoje meno a relevantné zdroje.

      • Ďakujem za ponuku pán Baška, radšej písanie prenechám kompetentným osobám. Celkom by však pomohlo pre zdrojovanie informácií povoliť v komentároch webové odkazy. Pozeral som aktuálne ceny Sringu na oficiálnej čínskej stránke a nemohol som ho vložiť. Pre info aktuálna predajná cena je 45 700 RMB (5 865€).
        dfpv. com. cn /carlist/?model_id=16
        Úvodná cena začiatkom roka bola cca 5100€. Predávala a vyrábala sa pod tromi rôznymi názvami, aktuálne pribudol štvrtý. Cena stúpla obdobne ako pri Wuling Hong Guang MINI EV.
        Stále však platí tvrdenie, že čínska predajná cena je nižšia, ako EU dotácie.
        Prajem všetkým príjemný zbytok nedele.

  3. EÚ nikoho do ničoho nenúti, kto chce, môže si kúpiť aj Taycan alebo Rimac a každá krajina môže z EÚ aj vystúpiť. To my sme sa tlačili do EÚ a po tých škandáloch s rozkrádaním fondov a mafianizácii štátu by zakladajúce krajiny boli aj radi, keby sme vystúpili.

  4. Prečo je stále veľa takých,ako je tento anonym!!Hovorí totálne z cesty,je úplne neinformovaný!? EÚ má už teraz panický strach z možného odchodu Maďarsk,Polska.To je súčasná realita a povedal som to veľmi stručne.A k hlavnej téme o mestskom elektroaute od Dacie: IK ma jednoznačne pravdu v celom príspevku ! Elektroauto do mesta s takou nízkou výbavou a slabou baterkou, by malo stáť aj v Europe tak do 8-10- tisíc eur ! To by bola jej reálna cena a nie šialených 16-tisíc eur.

Pridajte komentár