Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania

10

Veľmi očakávaný elektromobil Dacia Spring bol podrobený prvým testom, ktoré sa zamerali aj na dojazd a nabíjanie. Čo zistili prví francúzski novinári?

Automobilový portál L’argus mal na test k dispozícii predsériovú verziu Bussiness, ktorá sa po technickej stránke nelíši od bežnej verzie modelu Dacia Spring. Tzn., že disponuje výkonom 33 kW, krútiacim momentom 125 Nm, batériou s kapacitou 26,8 kWh – údaj od Dacie (L’argus však uvádza využiteľnú kapacitu až 27,4 kWh) a dojazdom 230 km (kombinovaný) / 305 km (mestský) podľa cyklu WLTP.

Francúzski novinári sa pritom sústredili aj na reálny dojazd. Ten otestovali v rámci 2 rôznych tratí. Počas testu sa vonkajšia teplota podľa ich popisu pohybovala v rozmedzí 10 až 30 °C, čomu sa ťažko verí. Zrejme došlo k „preklepu“, takže by sme počítali skôr s rozsahom 10 až 13 °C. Teplota v kabíne bola nastavená na 20 až 23 °C a v aute sa nachádzal len vodič.

Prvá trasa s celkovou dĺžkou 140 km viedla úsekmi s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 50, 70, 80 a 110 km/h, pričom najčastejšie sa jazdilo rýchlosťou 70 až 80 km/h. Po jej prekonaní vozidlo ukazovalo zostatkovú kapacitu batérie na úrovni 23 %, pričom jazda začínala s plne nabitou batériou. L’argus na základe údajov z testu vypočítal priemernú spotrebu 15,1 kWh/100 km a celkový dojazd na jedno plné nabitie odhadol na 182 km.

Novinári zobrali Daciu Spring aj na diaľnicu. Maximálnu rýchlosť však vzhľadom na maximálnu rýchlosť vozidla 125 km/h a jeho správanie vo vysokej rýchlosti prispôsobili na podľa nich vhodnejších 110 km/h. Testovacia diaľničná trať merala 109 km a po jej prekonaní ukazovalo vozidlo zostatkovú kapacitu batérie 27 % (jazda začínala s plne nabitou batériou). L’argus pritom vypočítal primeranú spotrebu 18,4 kWh/100 km a celkový dojazd na plné nabitie odhadol na 149 km.

Francúzski novinári však dodávajú, že dojazd mohol byť najmä v rámci diaľničného testu vyšší, ak by rekuperačný systém vozidla pracoval aj pri rýchlosti nad 80 km/h. Dacia však sľubuje, že v sériovom vozidle nebude tento systém limitovaný rýchlosťou.

Nabíjanie

L’argus otestoval aj nabíjanie elektromobilu Dacia Spring. A to so štandardnou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 6,6 kWh a príplatkovým DC systémom s podporou 30-kW nabíjania (600 € v rámci francúzskeho trhu). AC nabíjanie pritom z 0 na 80 % trvalo 3 hod 21 min. DC nabíjanie z 27 na 100 % prebehlo počas 49 min.

Plusy a mínusy

Čo sa týka ďalších vlastností, L’argus pochválil bezproblémovú jazdnú dynamiku pri nižších rýchlostiach napriek nízkemu výkonu či kufor. Dacia Spring sa podľa francúzskeho portálu cíti v meste ako ryba vo vode, a to aj vďaka výbornej manévrovateľnosti, jednoduchému parkovaniu a dobrému výhľadu z vozidla. Pozdával sa aj „denný“ dojazd či cena po tamojších dotáciách, a to od 12 400 €.

Naopak kritiku si vyslúžil výkon štandardnej nabíjačky, komfort podvozka pri nízkych rýchlostiach, odhlučnenie, presnosť riadenia a správanie pneumatík za dažďa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring dostala aj nemecké cenovky. Tamojšie dotácie urobili svoje
Elektrický Renault 5 môže stáť od 20 000 € aj vďaka LFP batériám
Renault Twizy prichádza na slovenský trh po dlhých rokoch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Maximálnu rýchlosť však vzhľadom na maximálnu rýchlosť vozidla 125 km/h a jeho správanie vo vysokej rýchlosti prispôsobili na podľa nich vhodnejších 110 km/h… 🙂 teraz neviem ci sa mam smiat alebo plakat… vzdy som tuzil po aute co sa nebezpecne sprava pri rychlosti nad 110 km/h… 🙂 🙂 🙂 vysokej rychlosti 🙂 pise sa aj v rumunsku rok 2021?

  2. Tak už mi je jasné, prečo je to auto také lacné. Keď si nevšimnem ten výkon, rýchlosť a kapacitu, tak máme tu za príplatok DC nabíjanie – tak to som sa schuti zasmial. (Nie je to náhodou plug in hybrid bez spaľovacieho motora?)
    A čo ak sa náhodou ešte dozvieme, že aj volant je za príplatok, ešte aj parkovacia brzda, svetlomety, stierače, zrkadlá za príplatok…
    Ale v základe je to fakt lacné…!

  3. Za tú cenu to je tragikomédia. Napriek tomu, že je to predražený šrot, je to šampión! Vo svojej triede nemá konkurenciu! Neexistuje! Až tak hlboko klesol európsky trh.

  4. Chobotiny riešite… ak to auto budeš používať len v meste (na to bolo navrhnuté), tak rýchle nabíjanie je ti naprd. To auto sa uživý aj s AC nabijaním. A to, že auto nezvláda rýchlosť 125km/h, potvrdzuje to, že auto je určené do mesta… Auto je ok, hneď by som ho kúpil.

  5. Cena 12400 po dotáciach vo Francúzku.Vie mi niekto povedať ,aké sú tam dotácie???To znamená druhú otázku: Kolko bude stáť na Slovensku bez dotácii??! Cena u jednoduchého mestského elektroauta ,ako je toto auto, by mala byť max. tých 12000 !? Či sa mýlim???

  6. Táto Dacia používa jednoduché LFP batérie. BMS, chladenie batérie a podobne môže byť v cene 80 USD/kWh za battery pack. Cena článkov cca 60 USD/kWh. Čínska cena je pod 6000 eur. Európska cena 3x vyššia! Prečo? Nekupovať a nepodporovať! Toto je cesta na finálnu likvidáciu Európy. Európske subvencie sú dvojnásobne vyššie ako predajná cena v Číne! Je to čistá strata práce pre Európanov a posielanie subvencií do Číny. Renault má čistý zisk na tomto aute cca 10 000 eur.
    Strategické uvažovanie a konanie európskych elít preráža pomyslené dno častejšie a častejšie. Európu prebehla Severná Amerika a Ázia. Zostáva už iba Južná Amerika a finálne Afrika.

Pridajte komentár