Ako sme už viackrát uviedli, elektrický mestský crossover Dacia Spring vzbudil veľký záujem. Najmä vďaka avizovanej „revolučne“ nízkej cene. Mnohí tento model preto netrpezlivo očakávajú. Fotografia z reálneho prostredia však pripomína a veľmi dobre ilustruje, že ide o naozaj malé vozidlo.
Obstarávacie ceny elektromobilov sú jedny z najväčších prekážok masívneho rozvoja elektromobility. Tie sú totiž vo všeobecnosti podstatne vyššie ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut. Z hľadiska nákladov na vlastníctvo je to síce podstatne lepšie, každopádne v prípade priamej kúpy je potrebné mať k dispozícii väčšiu sumu peňazí. A nie každý si uvedomuje, že elektrické vozidlo má nižšie prevádzkové a servisné náklady.
Mnohí preto čakajú na cenovo dostupnejšie vozidlá s elektrickým pohonom a takým má byť Dacia Spring. Rumunská značka v prípade svojho elektromobilu sľubuje cenovú revolúciu a dodáva, že pôjde o najlacnejšie plne elektrické auto na európskom trhu.
Samozrejme náklady nie je možné znížiť len tak lúsknutím prsta, a tak je potrebné robiť kompromisy. A kompromisným riešením je aj Dacia Spring, ktorá je odvodená od elektromobilu Renault City K-ZE určeného pre Čínu, ktorý bol postavený na základoch jedného z najlacnejších áut na indickom trhu – Renault Kwid. A tu sa dostávame naspäť k Dacii, pretože Kwid vychádza z Dacie Sandero 1. generácie.
Rozmery „indického“ crossoveru
Každopádne, čo sa týka dizajnu, základom Dacie Spring je Renault Kwid, ktorého veľkosť reflektuje pomery na indickom trhu, kde majú motoristi v tomto ohľade nižšie nároky. A tak ide o ešte menšie vozidlo ako v prípade Dacie Sandero.
A to treba mať na pamäti, pretože na základe produktových fotografií by sa mohlo zdať, že Dacia Spring je väčšia, ako je tomu v skutočnosti. Preto fotografia, ktorá zachytáva prvý elektromobil od Dacie hneď vedľa neveľkého sub-kompaktného modelu Renault Zoe, je veľmi dobrou pomôckou pre získanie predstavy o tom, aký veľký, resp. skôr malý model Spring je.
Číselné hodnoty na to totiž nemusia stačiť. Lepšiu výpovednú hodnotu má tiež vzájomné porovnanie rozmerov, a tak uvádzame aj rozmery (dĺžka x šírka x výška x rázvor) najmenších elektromobilov kategórie M1, ktoré poznáme z nášho trhu.
- Referenčné hodnoty Dacie Spring: 3 730 x 1 620 x 1 490 x 2 420 mm
- VW e-up/Škoda Citigoe iV: 3 597 x 1 645 x 1 478 x 2 422 mm
- Smart EQ Forfour: 3 495 x 1 665 x 1 554 x 2 492 mm
- Smart EQ Fortwo: 2 695 x 1 663 x 1 555 x 1 872 mm
- Uvádzame tiež rozmery spomínaného Renaultu Zoe: 4 084 x 1 730 x 1 562 x 2 588 mm
Je teda jasné, že Dacia Spring sa radí do „mestského“ segmentu A. Teda medzi najmenšie automobily kategórie M1. Napriek tomu nepochybujeme, že má šancu na úspech, ak ponúkne dostatočnú kvalitu a očakávanú nízku cenu, ktorá by mohla začínať na sume okolo 15 000 €. Dôkazom toho môžu byť podobne veľké koncernové trojičky Volkswagen e-up, Škoda Citigoe iV, Seat Mii Electric, ktoré sa tešili veľkému záujmu, kým sa „nevypredali“.
Na záver ešte pripájame odkaz na ďalšie fotografie elektrického crossoveru Dacia Spring z reálneho prostredia.
#Espias | Gracias a nuestros seguidores tenemos una nueva serie de fotos del eléctrico del pueblo, no un Tesla, el…
Uverejnil používateľ CocheSpias Štvrtok 24. septembra 2020
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre
Dacia Spring novinky: Cena od 15 000 € (?), výbava, dostupnosť, interiér
„Bratislavské“ mini-elektromobily sa majú dočkať skorých nástupcov od Audi a Seatu
9 komentárov
kravina za 5.000…. max…
Úprimne, Zoe pôsobí dojmom malého autíčka, no keď ho vidíte naživo, ono vôbec nieje také malé ako vypadá. Robí to celkom isto ten rafinovaný francúzsky dizajn. Určite si mnohí pamätajú feliciu.. Takže predstavte si, že zoe je naozaj veľká vedľa Félicie.
Navyše spring môže ponúknuť bohatý priestor pri kompaktných rozmeroch.
Je fakt, že cena stále nieje až taká oslniva, alebo lacnejšia ako rovnako veľké (menej priestorne v interiéri) auto s benzínovým motorom.
No treba konečne skúsiť zmeniť pohľad, keď už nevieme počítať na Slovensku a stále túžime po jeepoch, aby sme si pripadali väčší. Odporúčam všetkým prehrnut list za komunizmom a svojim zraneným egom a začať žiť naozaj slobodnejsie, myslieť slobodnejsie, alebo ak už nie slobodnejsie, tak aspoň myslieť trocha. Že EV nie sú len príjemnejšie, tichšie, menej nákladné na servis, ale reálne ekonomickejsie a bez zbytočných debát aj ekologickejšie. Navyše s autonomnym riadením tu čoskoro nebude mať zmysel vlastniť autá. Škoda len, že sa toto vždy musíme učiť od západných susedov a neprídeme na to sami, napriek tomu, že hlavy na to máme.
rafinovaný francúzsky dizajn… 🙂 🙂 🙂 az mi sopel vyletel z nosa… 🙂
Keď si predstavým štvormiestny mestský elektromobil v Číne za 5-tisíc eur a v Európe,teda u nás za 15-tisíc eur,teda 3-násobok „najlacnejší európsky mestský elektromobil,je mi smutno!A to už teraz priemerné zárobky sú v Číne vyššie ako u nás na Slovensku!!Čo tak aspoň tých 8-tisíc eur-nedalo by sa to??
Ako druhé auto asi OK ale neviem či je tam dosť miesta ak má človek rodinu. Detský kočík tam možno vojde ale to bude asi všetko. Za tú cenu sa dá v pohode kúpiť jazdené Zoe ročník 2018 ktoré je väčšie a má lepší dojazd. Ale najväčší problém je ten termomanažment. Aj počas pomalého nabíjania cez leto bude batéria trpieť. Najviac pomôže ak poriadne klesnú ceny batérie. Potom ešte stále bude elektrické auto trochu drahšie ale bude rovnako vybavené bez veľkých kompromisov ako spalovak.
Mário, ceny batérií sú už rozhodne na úrovni, kedy môže ev stáť (a v niektorých prípadoch už stojí) rovnako ako spalovaky. Problém je len v špekulovaní dohodnutých klasických EU – automobiliek, ktoré si predplatili európske dotácie a zákony, len aby mohli vypredať všetky svoje už vyvinuté spalovaky.
Navyše za vidinou rýchleho zisku, sa im nechce zainvestovat. Ja len dúfam, že neskončia podobne ako hlúpe tvrdohlavé fy.typu Nokia, Kodak,..
Čínsky názov napríklad VENUCIA E30 (predáva sa pod rôznymi názvami). Po odrátaní dotácie vo výške 561 € je výsledná čínska cena 7 712€.
Dacie Spring sa bude do EU dovážať z Číny, zatiaľ nie je oficiálne plánované vyrábať ho v EU.
Treba povedať, že platy vo fabrikách už majú vyššie ako u nás. Takže v SK by sme to mali dokázať vyrábať lacnejšie. Dúfam že v pomerne krátkom čase nebudeme zaostalá ekonomická kolónia Nemecka, ale Číny…
Mimochodom, neviem odkiaľ beriete tie istoty, že v Číne zarábajú lepšie než na SK.
To snáď nemyslite vážne..
Bohužiaľ na rozdiel od Európy, kde stredná trieda dlhodobo upadá, v Číne rastie. Je to o nastavení ekonomiky a daňového mixu. V Európe je bohužiaľ prostredie dlhodobo nastavené likvidačne pre strednú triedu. Ich investície do R&D sú dnes podobné ako USA. Zbytok si domyslíte…