Dacia Spring zaznamenáva prvý úspech. Autopožičovňa si objednala 3 000 ks

9

Dacia Spring je zrejme jedným z najočakávanejších elektromobilov v Európe, a to vďaka avizovanej „cenovej revolúcii“. A na to zjavne zareagovala aj spoločnosť E.Leclerc, ktorá okrem iného prevádzkuje požičovňu áut. Od koncernu Renault si totiž objednala 3 000 kusov tohto modelu, pričom tie budú pre zákazníkov požičovne k dispozícii skôr ako vozidlá určené pre bežný trh.

Automobilka Dacia počas predstavenia svojho prvého elektromobilu Spring uviedla, že model bude na objednávku dostupný na jar budúceho roku. Portál L’Argus v tejto súvislosti doplnil, že predobjednávky (zrejme v rámci širšieho trhu) sú naplánované na marec, pričom vozidlá dorazia k predajcom v septembri.

Dacia Spring sa však dostane na cesty podstatne skôr, a to vďaka spolupráci spoločností Groupe Renault a E.Leclerc. Druhá menovaná totiž svojich 504 autopožičovní vo Francúzsku doplní o 3 000 kusov modelu Spring. A tie budú zákazníkom k dispozícii už od 1. marca budúceho roku. Takže sa zrejme dočkáme množstva používateľských testov a recenzií podstatne skôr, ako novinka dorazí na bežný trh.

„Cenovo dostupná elektromobilita“

Cieľom tejto spolupráce a exkluzívnej ponuky je ukázať výhody elektromobility, ktorá je navyše cenovo dostupná. Spoločnosť E.Leclerc pritom nie je ohľadom elektromobility a elektrifikovania svojej flotily žiadnym nováčikom. Veď od roku 2011 v rámci svojej veľkej siete supermarketov a hypermarketov začala budovať nabíjacie stanice. Do roku 2022 ich chce mať 5 000 a do roku 2025 až 10 000.

V roku 2012 zas francúzska spoločnosť začala nakupovať elektromobily Renault Zoe pre svojich zamestnancov a aktívne propagovať elektromobilitu prostredníctvom viacerých programov. 3 000 elektromobilov Dacia Spring v službách autopožičovne má pritom prispieť k osvojeniu si tohto druhu mobility, ako aj ďalšej propagácii elektromobility.

Cenovo dostupné elektromobily ako Dacia Spring (cena by mala začínať okolo 15 000 €) by teda mohli zabezpečiť elektromobilitu pre oveľa širší okruh ľudí, ako tomu bolo doteraz. A to nielen na úrovni súkromného vlastníctva, ale aj autopožičovní, taxi služieb, zdieľania vozidiel či iných mobilitných služieb.

Zdroj: Group Renault  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring novinky: Cena od 15 000 € (?), výbava, dostupnosť, interiér
„Najlacnejší európsky elektromobil“ Dacia Spring vyvolal hnev francúzskych odborov
„Bratislavské“ mini-elektromobily sa majú dočkať skorých nástupcov od Audi a Seatu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Môj predrečník napísal – teším sa. Priznám sa – aj ja teším a rád sa preveziem na nej a možno… nechajme to zatiaľ ako možno.
    Priznám sa, že som nikdy nemal rád značku Dacia. Náš profesor nám na stretávke zo strednej školy rozprával (a tak nejako mi to zostalo v podvedomí), ako si boli aj s riaditeľom školy kupovať Daciu (ešte za „totáča“, samozrejme). Bola to licencia Renaultu 12.
    Kupované v jeden deň, farba biela, výrobné číslo o jednotku posunuté.
    Povedal – mal som obrovské šťastie. Moja Dacia bola v úplnom poriadku. Na tej riaditeľovej „odišla“ po mesiaci spojka, potom niečo v motore potom problém s brzdami, potom… Auto bolo viac v servise ako slúžilo.
    Verím tomu, že dnes sa už evidentne značka Dacia nachádza v inom leveli.

  2. Ináč – musí to byť dôvera ako hrom. Niekto si objedná 3000 áut, ktoré sa ešte len začnú vyrábať na budúci rok.
    Taktiež, ako keď si niekto iný objedná 10 000 elektrických dodávok.
    Alebo kamióny Tesla Semi…

  3. Renault a E.Leclerc idú do „veľkého“ spoločného biznisu. Ak im to vyjde získajú, resp. zarobia, ak nie, určite to prežijú! Odvážnym šťastie praje! No a my, … my uvidíme s čím prídu ostatní výrobcovia!

  4. Hlavne je to, ze vypustili signal, ako vyrobit a predat lacne el. auto. A konkurencia bude musiet zareagovat, lebo ak bude mat dacia extremny uspech v predajnosti, kazdy iny vyrobca bude chciet si z tohto kolaca ukrojit a potom sa uvidi ktory z nich budu prezliekat kabaty a budu menit svoje vyhlasenia…

  5. Na tomto príklade krásne vidieť, aký je stav na trhu s elektromobilmi. V ponuke samé predražené od mini za cca 30 tis cez trochu väčšie za cca 60 po veľké za cca min. 90 – keď sa po rokoch objaví jeden cenovo prijateľný emobil, buď sa hneď prestane vyrábať – pozdravujeme VW, alebo je vyrábaných tak málo, že sa ani nedostane na trh – ako Spring – hneď ho rozoberú požičovne a taxislužby. Každá automobilka chce v prvom rade zarobiť, až potom je rozvoj elektromobility.

  6. O tieto autá je už teraz veľký záujem. Ani sa nenazdáme a kartel im nariadi, aby to zdvihli aspoň na 30 tis. éčiek.
    Ja to vidím tak. ale určite by som bol rád, keby som sa mýlil…

Pridajte komentár