Dacia Spring má od moderného elektromobilu pomerne ďaleko. Na druhej strane, ide o cenovo najdostupnejší elektrický model kategórie M1 na európskom trhu, aj keď je cca 2-krát drahší ako jeho ekvivalenty predávané v Číne. Dočká sa však modernizácie, čo by mohlo zvýšiť jeho atraktivitu.
Dacia Spring, ktorá má základy v spaľovacom modeli Renault Kwid navrhnutého pôvodne pre indický trh (na trhu od roku 2015), sa dostala na európsky trh v roku 2021. Číže cca 2 roky potom, čo bol na čínsky trh uvedený elektrický model Renault City K-ZE, z ktorého vychádza.
Modernizácia, ktorú aktuálne avizuje šéfdizajnér značky Dacia David Durand na budúci rok a o ktorej informoval Autocar, preto pride vhod. Durand pritom uvádza, že dnes modelu „chýba štipka modernosti“ a je ho potrebné prepracovať, „aby viac odrážal elektrické trendy“.
„Étos“ zostane zachovaný
Autocar píše, že modernizovaná Dacia Spring bude prepracovaná výrazne, podľa šéfdizajnéra značky sa však étos novinky nebude príliš vzďaľovať od súčasného modelu, keďže „celkový recept“ modelu má byť „dobrý“. Tzn., že aj po modernizácii to má byť „odolnejšie“ vozidlo s vyšším postavením a plastovými ochrannými prvkami, ktoré zvládne nástrahy nad rámec typických mestských „nákupných tašiek“.
Vynovený Spring má priniesť napríklad novinky v oblasti grafiky svetiel, kolies, laku či prvkov výbavy. Modernizovaný by mohol byť aj interiér, vrátane nových palubných technológií a materiálov. Či sa Spring dočká zmien v rámci pohonného systému, zatiaľ nie je známe.
Dacia pritom na modernizácii elektromobilu Spring pracuje už dlhšiu dobu. Šéf koncernu Renault Luca de Meo o týchto prácach totiž hovoril už pred cca 1 a pol rokom počas konferencie ohľadom finančných výsledkov francúzskej spoločnosti za rok 2021.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia ponúkne elektrické Sandero. Dôraz kladie na nízku cenu
Dacia Spring dostala novú verziu „Extreme“ s výkonnejším elektromotorom
Dacia prekvapila koncepčným elektrickým offroadom Manifesto
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
To je škandalózne, ako dlho trvá urobiť pre Európu jeden masovo dostupný model bežnej veľkosti (cca Tesla 3 alebo VW ID3) bez luxusu v interiéri a vo funkciách a asistentoch, v cene povedzme do 20 tis. Ostatné môže byť za príplatok, nech si každý vyberie, čo potrebuje. Zatiaľ nič nie je vo výhľade na najbližšie roky. Namiesto toho sa dávajú stámilióny na reklamné šoty na 70 – 100 – 150 tisícové nepredajné luxusné elektromobily. Konšpirátori potom hrdo hlásajú, že elektromobily sa nepredávajú, že nikto ich nechce a že sú slepá ulička.
Povedal by som ze to robia cielene, najprv nech si kupia bohaci, potom vycicat strednu vrstvu a ked uz nepojdu predaje potom nastupi ev od 20tis
Nejaký marketing v tom bude, ale bohatí ľudia si predsa nikdy nekúpia auto do 20 tis. Jeden spôsob, ako donútiť výrobcov robiť dostupné elektromobily by možno bol ten, že by štát, napr. ministerstvo dopravy, vypísalo súťaž na dodávku napr. 100 tis. elektromobilov s určenou veľkosťou, základnými parametrami a cenou do povedzme tých 20 tisíc a zároveň by zorganizovalo záujemcov o hromadnú objednávku daného elektromobilu.
Tak ono je to väčšinou tak, že na lacné vozidla sa použiju staré výrobné linky, ktoré sú už dávno účtovné odpisane so starými komponentami od dodávateľov (aby boli náklady na výrobu čo najnižšie).. a také linky nemá skoro nik.. osobne by som spring nikomu neodporučil pre vzduchové chladenie batérie..v našich podmienkach to bude výrazne znižovat životnosť článkov
Vzduchove chladenie nieje problem, stiha uchladit kedze nabijaci vykon je maly. Vykonne chladenie potrebuju hlavne tie co sa nabijaju UFC 150+kw, ale Spring s tym jej 34kw nabijanim nepotrebuje snad ani ziadne chladenie. 🙂
Keď začali predávať ten…ehmmm elektromobil od dacie tak mal diametrálne inú cenovku za akú sa predáva teraz .. to „auto“ by malo mať cenovku Max 10000€… zaujímavé je , že „vylepšia“ tie najmenej dôležité veci na aute ktoré ani potencionálni kupci nepotrebujú…kurnik… že grafiku svetiel…farbu laku…do …nechcem vulgarizmy používať… navrhnem ešte nejaké vylepšenia : dvojfarebné lakovanie spätných zrkadiel… tuningové koncovku výfuku… (viem že výfuk nemá) ale koncovku môže mať… , podsvietenie ostrekovačov čelného skla… modré gumičky ostrekovačov, a aby som nezabudol drazkovanie kobercekov v aute so symbolom dacie .. Ale nie že Vás napadne: zväčšiť baterku, zrýchliť nabíjanie, zlepšiť dynamiku auta…, pridať na šírke auta zo 10 CM aby sa tam ľudia necítili ako sardinky… to nerobte …počkajte si na aspoň 5 tu generáciu… OK? HOWG!