Dacia sa vyjadrila k zlým výsledkom elektromobilu Spring v bezpečnostných testoch Euro NCAP

7

Ako už vieme, prvý elektromobil značky Dacia, Dacia Spring, získal v rámci bezpečnostných testov Euro NCAP len 1 hviezdičku z piatich možných. Mnohí boli preto zvedaví, ako na to Rumuni zareagujú. No a na túto tému sa nedávno vyjadril manažér predaja spoločnosti Dacia.

Dacia Spring je v podstate európskou verziou elektromobilu Renault City K-ZE navrhnutého pre Čínu, ktorý vychádza zo staršieho spaľovacieho modelu navrhnutého pre Indiu – Renault Kwid. Tento model s „indickou“ cenou cca 4 900 € po prepočte bol pritom vyvíjaný aj s ohľadom na čo najnižšie náklady, aby bol dostupný pre čo najširšie spektrum zákazníkov na rozvojových trhoch.

No a koncern Renault využil tento model ako základ pre svoj cenovo dostupný elektromobil Renault City K-ZE, ktorý sa v Číne, kde sa aj vyrába, začal predávať na jeseň roku 2019. Tam je tiež dostupný ako Venucia e30 či pod značkou Dongfeng. A to za sumu nie o moc vyššiu, ako je polovica ceny modelu Dacia Spring v Európe. Spring sa pritom takisto vyrába v Číne.

Boli sme preto zvedaví, čo vo všeobecne vyššie bezpečnostné nároky a štandardy v Európe a podstatne vyššia „európska“ cena prinesú v oblasti bezpečnosti. Na základe výsledkov bezpečnostných testov Euro NCAP by sa však mohlo zdať, že nič alebo nie veľa. To je však len čistá špekulácia, keďže nie je k dispozícii priame porovnanie modelov pre Európu a Čínu.

Čo na to Euro NCAP?

Každopádne organizácia Euro NCAP k výsledkom bezpečnostných testov elektromobilu Dacia Spring uviedla, že model je vysoko rizikovým vozidlom z hľadiska „život ohrozujúcich zranení hrudníka vodiča a hlavy spolujazdca pri čelných nárazových testoch a hraničnej ochrany hrudníka pri bočnom náraze. A to spolu s „priemerným výkonom pri náraze a slabou technológiou predchádzania nehodám“ viedlo k spomínanému výnimočne zlému hodnoteniu.

dacia spring euro ncap

Zdroj: Euro NCAP

A čo Dacia?

Nedávno sa k hodnoteniu Euro NCAP vyjadril Xavier Martinet, manažér predaja značky Dacia. Ten v rozhovore pre Automobilwoche, o ktorom informoval web Ecomento, uviedol, že ho výsledky neprekvapili. A dodal, že sa nenaháňajú za hviezdičkami od Euro NCAP. Martinet si pritom myslí, že to neovplyvní predaje tohto modelu. Takže tí, čo očakávali, že Dacia dodatočne zapracuje na svojom prvom elektromobile po stránke bezpečnosti, budú zrejme sklamaní.

Nové autá z rovnakej či podobnej kategórie vo všeobecnosti dosajú podstatne lepšie výsledky v Euro NCAP (s výnimkou 0-hviezdičkového koncernového Renaultu Zoe). Na druhej strane môže byť pravdou, že v porovnaní so staršími autami, ktorých je na našich cestách veľká väčšina, nebude na tom Dacia Spring zle či horšie. Navyše testy Euro NCAP sa neustále sprísňujú. Takže pri jazde po meste, na ktorú je auto primárne určené, by posádka zrejme nemala mať vážnejšie obavy o svoju bezpečnosť. Samozrejme, je to aj vecou vlastného nastavenia a preferencií.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
O najlacnejší „európsky“ elektromobil Dacia Spring je veľký záujem, hlásia Rumuni
Dacia Spring dostala slovenský konfigurátor a aktualizovaný cenník
„Lacnú“ elektrickú Daciu Spring vyskúšal aj Insideevs. Čo na ňu hovorí?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Takze v podstate vyrabaju rovnake auto, rovnako v cine, pricom pouzili zasterku o zvyseni bezpecnosti na zdvojnasobenie ceny pre EU. A navyse sa ani netaja, ze ich vysledky testov neprekvapili.
    Zial europska dohoda (kartel) medzi eu vyrobcami nedovoli predavat EV za realne ceny, pretoze vedia, ze dopyt je tak obrovsky, ze sa tieto predaju aj za 2x cenu. A tak pomaly ziskavaju cas a peniaze potrebne na transformaciu vyrobnych liniek.
    Obavam sa ale, ze to nestihnu a o 10 rokov nam tu europske znacky uz budu len na ukazku toho, co dokazali vyrabat 40rokov bez inovacii.

    • Západné automobilky nekontrolovateľne fúzovali napriek vyhláseniam politikov a ekonómov o nebezpečnom smerovaní po kríze 2007. Odvtedy oligopoly ešte drzejšie robia kartelové dohody. Nikto ich už nekontroluje, robia si čo chcú. Výsledkom je mizerná kvalita a zaostávanie v transformácii EV. Bonusom sú predražené ceny. Prišiel čas otvoriť diskusiu o škodlivosti extrémnej koncentrácie. Mainstream závislý od inzercie oligopolov také niečo neurobí.

      • Nevyrábajú.. rebranduju trosilinka upravený čínsky model a dajú si za to od blbych ľudí zaplatiť .. lebo ani tento jednoduchý bev by Dacia nebola schopná v Európe vyrobiť

  2. Somariny riešite…Porovnajte Daewoo nexia z Daciou Spring… Spring je minimálne 10krát bezpečnejší, než akékoľvek staré 20-25 ročné auto.

Pridajte komentár