Mestský elektrický crossover Dacia Spring, ktorý sa stane cenovo najdostupnejším elektromobilom kategórie M1 v rámci európskeho trhu, sa začína približovať k slovenským zákazníkom. Na slovenskom webe rumunskej značky je už totiž k dispozícii aj konfigurátor. A dnes vstúpil do platnosti aj aktualizovaný cenník.
Prvý elektromobil značky Dacia, model Spring, je už možné nakonfigurovať v rámci oficiálneho slovenského webu značky. V ňom nájdeme 2 verzie, a to Comfort a Comfort Plus, ktoré sa líšia výbavou a samozrejme cenou.
Dacia však informuje, že základná verzia bude k dispozícii neskôr, takže v rámci prvých dodávok dostanú prednosť zákazníci, ktorí si objednajú model s vyšším stupňom výbavy. Tí by mali dostať svoje vozidlá ešte tento rok.
V štandarde Dacie Spring okrem iného nájdeme obmedzovač rýchlosti, denné LED svietenie, svetelný senzor, el. nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, el. ovládanie predných a zadných okien, manuálnu klimatizáciu, rádio s podporou MP3 (vstup USB) + Bluetooth handsfree + DAB či nabíjací kábel (2,3 kW, 230 V), ABS, ESP, AEBS (aktívny systém núdzového brzdenia), airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy či E-CALL (systém núdzového volania).
Cena základnej verzie Comfort sa v porovnaní s prvými avizovanými slovenskými cenami nezmenila, keď začína na sume 16 500 €. Aktualizovaná však bola cena verzie Comfort Plus, ktorá vzrástla o 100 € na 18 100 €.
Tá v porovnaní so základnou verziou ponúka navyše aj „paket exteriér Comfort Plus“ (oranžové vonkajšie spätné zrkadlá, oranžové prvky na bokoch vozidla, na strešných lištách a v prednom nárazníku), „paket interiér Comfort Plus (oranžové prvky okolo výduchov klimatizácie a stredového panela), čalúnenie z umelej kože COMFORT PLUS s oranžovým prešívaním, rezervné koleso, zadné parkovacie senzory s parkovacou kamerou, multimediálny a navigačný systém Media Nav Evolution (navigácia, Bluetooth handsfree s funkciou audiostreaming, DAB, USB, Jack, zrkadlenie smartfónu cez USB – kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto, základné mapové pokrytie).
Štandardom v rámci oboch verzií je palubná AC nabíjačka s výkonom 6,6 kW. DC nabíjací systém (30 kW) je dostupný len v rámci príplatkovej výbavy pre verziu Comfort Plus, a to za 400 €.
Špeciálne príslušenstvo
Dacia tiež zverejnila cenník špeciálneho voliteľného príslušenstva. Najzaujímavejšími položkami sú pritom domáce nabíjacie stanice typu „wallbox“. V ponuke sú dve verzie. „Wallbox Standard“ ponúka nabíjanie max. výkonom 11 kW. Prístup k nabíjačke je možné blokovať prostredníctvom kľúča. Wallbox tiež umožňuje riadenie výkonu v rozsahu 100 % – 50 % či vzdialené vypnutie/zapnutie. Cena je 1 449 € (s DPH a bez montáže a inštalácie).
„Smart Wallbox“ ponúka nabíjanie výkonom až 22 kW. V porovnaní so štandardným wallboxom ponúka navyše „integrovaný webserver, kde je možné nájsť záznamy o nabíjaní a vykonávať vzdialenú správu nabíjacej stanice“. Jej cena je 1 990 € (s DPH a bez montáže a inštalácie).
Cena domácich nabíjačiek od Dacie teda nie je až taká „ľudová“. Obzvlášť, keď berieme do úvahu využiteľnosť ich výkonu vzhľadom k palubnej nabíjačke elektromobilu Dacia Spring (6,6 kW).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania
„Lacnú“ elektrickú Daciu Spring vyskúšal aj Insideevs. Čo na ňu hovorí?
Škoda ponúka slovenským zákazníkom 3 balíky e-mobility služieb. Zverejnila aj ich ceny
9 komentárov
… a všimol si vôbec niekto, že Spring nemá spätnú rekuperáciu energie? nikde sa o tom nepíše, a ani v brožúrach Dacie o tom zmienka nie je. . ale zaujímavé je, že bez nej má až 305km dojazdu v meste…
Každý elektromobil (aj hybrid) rekuperuje. Že to nie je uvedené v nejakej brožúrke (lebo je to už samozrejmosť) tak to neznamená, že brzdí len na kotúčoch 😀
Bohužiaľ rekuperáciu to nemá, podobne ako veľa low cost čínskych áut. A toto auto je až smiešne lacné (nie v EU).
Ako som videl v inom teste to auto je lenivé.Hodnoty zrýchlenia tragické. Iné elektromobily ponúkajú príjemný pocit zo zrýchlenia. Toto auto to neponúka .Bonusom je cena.
.
300km dojazd je, aby dosiahla Dacia na Čínske dotácie. Inak by nemala nárok, je to nevyhnutné minimum. Auto sa pre EU dováža z Číny. Tamojšia cena začína na 6000€. Ide o tú istú batériu a motor, ako pre EU. Urobte si obraz, ako nás na EV zdierajú aj na takej šunke…
IK, v Číne to vidíš na nejakej konkrétnej stránke? Lebo ja nenachádzam. A navyše v Číne často automobilky zobrazujú cenu už po dotáciách. Takže cena bez dotácií je vždy vyššia.
Ahoj LZ. Dotácia je 13 000 jüanov t.j. 1 693,85 euro. Cenu na stránkach uvádzajú po dotáciách (tú som použil). Na čínsky trh sa tento model dodáva pod viacerými názvami od rôznych výrobcov (hlavné technické špecifikácie sú rovnaké, možno je to iba z jednej výrobnej linky). Pozri aj prehľadný portál d1ev a použi google translator. Je tam vyše 400 modelov EV, často lepších, ako sa produkujú v EU. Kto nepozrie, neuverí. Nájdeš tam aj ceny. Ešte k Dacii, pôvodná CN štartovacia cena bola tuším 5800€ (po dotácii). Jednoznačne sa z toho dá usúdiť, že EV autá (batérie) sú pre koncového zákazníka veľmi lacné. Nie však v zaostalej Európe…
Pozri sem: http://www.dfpv. com.cn/carlist/?model_id=16
…hnonline.sk/novinky/4465906-hrozi-po-dieselgate-kauza-elektrogate-vedci-kritizuju-zle-vypocty-emisii-elektro…