Modernizovaná Dacia Spring dostala slovenský cenník. Zostáva najlacnejším elektromobilom na trhu

6

Vynovená Dacia Spring je už dostupná aj v rámci slovenského konfigurátora. A odhalila ďalšie špecifikácie aj slovenský cenník. Ten pritom ukázal, že aj po modernizácii zostáva tento model cenovo najdostupnejším elektromobilom na našom trhu.

Špecifikácie a dostupné verzie

„Nová“ Dacia Spring je malý mestský crossover patriaci do segmentu A, ktorý má rozmery 3 701 x 1 583 x 1 519 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 423 l. Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 308 l, resp. 1 004 l po sklopení zadného radu sedadiel. A pribudla možnosť 35-l predného kufra (tzv. „frunk“).

Novinka je na slovenskom trhu dostupná v troch osobných verziách „45 Essential“, „65 Expression“ a „65 Extreme“ a v jednej úžitkovej verzii „Cargo“. Verzia s označením „45“ ponúka výkon 33 kW a krútiaci moment 125 Nm a ostatné verzie výkon 48 kW a paradoxne nižší krútiaci moment – 113 Nm.

Výkonnejšie verzie však disponujú lepšími dynamickými vlastnosťame. Z 0 na 100 km/h zrýchlia za 13,7 s a dosiahnu maximálnu rýchlosť 125 km/h. V prípade slabšej základnej verzie je to 19,1 s, resp. 110 km/h. Výkonnejšie verzie tiež ponúknu o máličko lepší dojazd – 228 km oproti 225 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania, v technickom liste nájdeme údaj, že novinka sa pri prúde 125 A nabije z 0 na 80 % za menej ako 1 hod. Dacia však už skôr uviedla, že pri max. podporovanom nabíjacom výkone 30 kW trvá nabitie z 20 na 80 % 45 min. A v prípade AC nabíjania to má z 20 na 80 % trvať 4 hod. A to vďaka 7-kW palubnej nabíjačke.

Výbava a cena

Základná verzia elektromobilu Dacia Spring „45 Essential“ v štandarde ponúkne napr. 14″ oceľové kolesá, obmedzovač rýchlosti, svetelný senzor, zadné parkovacie senzory, LED svetlomety, kľúč s diaľkovým ovládaním
centrálneho zamykania či multimediálny systém Media Control bez centrálneho dotykového displeja. Táto verzia na slovenskom trhu začína na cene 16 900 €.

dacia spring 45 essential

Zdroj: Dacia

Variant výbavy Expression ponúka navyše 15″ oceľové kolesá, dažďový senzor, manuálnu klimatizáciu, dvojfarebné látkové čalúnenie či dekor palubnej dosky v tehlovej farbe. Tento stupeň výbavy je u nás dostupný v spojitosti s výkonnejším variantom pohonného systému, pričom model „65 Expression“ stojí od 18 900 €.

dacia spring 65 expression

Zdroj: Dacia

Verzia „65 Extreme“ s výkonnejším pohonom a najvyšším stupňom výbavy ponúka oproti výbave Expression navyše napr. zadnú parkovaciu kameru, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, multimediálny systém Media Nav Live s 10″ dotykovým displejom, satelitnú online navigáciu, zrkadlenie telefónu či obojsmerný nabíjací adaptér umožňujúci používanie funkcie V2L. A to za cenu od 19 900 €.

dacia spring 65 extreme

Zdroj: Dacia

Prekvapivo najdrahšou verziou je 2-miestny úžitkový model s označením „Cargo“, ktorý stojí od 20 300 €.

dacia spring cargo

Zdroj: Dacia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príde či nepríde elektrická Dacia Sandero na trh v dohľadnejšej dobe?
Druhý najlacnejší elektromobil v Európe odhalil oficiálny dojazd
Na „lacný“ čínsky BYD Seagull, ktorý má prísť aj do EÚ, sa pozreli americkí odborníci. Čo povedali?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Priemerna vyska europana je 176cm PRIEMERNA cize veeela ich je mensich, nejaky su nad 180 a to mizive % 190+cm nech si kupuje obrovske SUV, autobus alebo do coho sa zmestia. 🙂 A tym malym ale objemovo velkym do sirky asi tiez nic ine neostava.

    • Ak majú trpazlíci 180 cm, tak súhlas. Inak blud niekoho, kto v takom malom aute v živote nesedel. Máme doma i10 r.v.2010 a nikdy som si netresol hlavu,nikdy mi strecha nezavadzala.

Pridajte komentár