Dacia Spring dostala aj nemecké cenovky. Tamojšie dotácie urobili svoje

5

Malý elektrický crossover Dacia Spring odhalil svoje ceny na ďalšom trhu. Základná „nemecká“ cena nepoteší, je však zrejme dôsledkom tamojšieho dotačného systému. Po zahrnutí príspevkov však môžu mať Nemci úsmev na tvári.

Ako sme už viackrát uviedli, prvý elektromobil od Dacie vzbudzuje veľký záujem. A to zrejme najmä kvôli avizovanej cenovej dostupnosti. Rumunská značka totiž hovorí, že pôjde o cenovú revolúciu či o najlacnejší elektromobil na európskom trhu.

No a konečne začíname získavať predstavu, čo to bude znamenať pre zákazníkov v praxi. Pomôžu nám pritom aj cenovky pre nemecký trh. Prvá zmienka o cene sa prekvapujúco ešte v októbri minulého roka objavila na webe maďarského zastúpenia značky Dacia.

Tamojší zákazníci mali možnosť zarezervovať limitovaný počet vozidiel Dacia Spring (100 ks) za 6 490 000 HUF (17 630 €). Nebola však známa výbava, resp. stupeň výbavy tejto „limitky“. Každopádne s tamojšími dotáciami by mala Maďarov vyjsť cca na 11 000 € (po prepočte).

A len nedávno značka Dacia prostredníctvom oficiálnej tlačovej správy informovala o cenách modelu Spring na francúzskom trhu. Prezradila pritom, že dostupné budú 3 varianty. A to bežný variant pre verejnosť (vo verziách výbavy „Confort“ – 16 990 € a „Confort Plus“ – 18 490 €), „Business“ (16 800 €) a „Cargo“ (cena zatiaľ nie je známa). Po francúzskych dotáciách základná verzia pre verejnosť vyjde na 12 403 €.

V Nemecku na prvý pohľad najdrahšia

Aktuálne sme spoznali cenu Dacie Spring na ďalšom trhu, a to v Nemecku. Uvádzané ceny nevyzerajú na prvý pohľad moc atraktívne, veď základná verzia stojí podľa Ecomento od 20 490 € a verzia s vyšším stupňom výbavy je v ponuke za cenu od 21 790 €.

Na druhej strane, s miestnymi vysokými dotáciami sú ceny oveľa zaujímavejšie – 10 920 €, resp. 12 220 €. Zdá sa pritom, že za pomerne vysokými základnými cenami modelu Dacia Spring v Nemecku stojí práve štruktúra tamojších dotácií. Aby sa na vozidlo vzťahovali štátne dotácie, musí sa na nich podieľať aj výrobca, a to sumou 3 000 €.

Vyzerá to teda tak, že Dacia mohla premietnuť svoju časť príspevku do základných cenoviek. Takže z výšky nemeckých cien pred dotáciami si vo vzťahu k možným cenám v SR zrejme netreba robiť ťažkú hlavu. Relevantnejšou nápoveďou by pritom mohli byť spomínané cenovky vo Francúzsku a Maďarsku.

Predobjednávky na verziu s vyšším stupňom výbavy budú v Nemecku spustené 20. marca. Nepoteší pritom, že DC nabíjanie max. výkonom 30 kW bude príplatkovou záležitosťou (vo Francúzsku je táto možnosť dostupná len v prípade vyššieho stupňa výbavy, a to za 600 €). Prvé dodávky na nemecký trh sú naplánované na jeseň.

Čo sa ešte týka predobjednávok, ich spustenie na zajtrajší deň avizuje aj čerstvá globálna tlačová správa od koncernu Renault. Sme teda zvedaví, či takúto možnosť budú mať aj Slováci.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring zaznamenáva prvý úspech. Autopožičovňa si objednala 3 000 ks
Renault Twingo Z.E. má byť v základe lacnejší ako VW e-up či SEAT Mii Electric
Elektromobil Dacia Spring je menší, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tragikomické je porovnanie výrobnej ceny, dotácie a zisku.
    Výrobná cena v čínskej fabrike cca 4000€.
    Čistá dotácia štátu cca 7000€.
    Čistá predajná cena Renaultu cca 17000€.
    Takže toto je socializmus v praxi pre korporácie.
    A teraz si pozriem moju výplatnú pásku, ako ma ošklbali na daniach….

  2. Neviem, či tie čísla sedia, ale určite chýba zopár reálnych položiek, ako: Dovoz z Číny a distribúcia v EU, marže dílerov, PR, úvery ap, Vo výrobných nákladoch nebudú položky na rozvoj a vývoj nových technológií. To dosť zmení mieru zisku, ktorý určite chcú-očakávajú výrobcovia a ich akcionári … Každý by rád kúpil BEV za výrobné náklady, ale kto mu to tak predá?!

    • Skúste to odhadom neceniť Peter.

      Ja tvrdím, že v EU nás na BEV tvrdo zdierajú. Exemplárne na tomto aute. Preto poukazujem na jednotlivé položky, aby sa ľudom otvorili oči. Najlepšie sa zarába na neinformovanom kupcovi. Samozrejme mám napríklad interné informácie, ako im klesli náklady na Zoe. A momentálne je to ich najziskovejší model. Zároveň naň žobrú dotácie po celej EU. S argumentom, ako údajne na BEV prerábajú. Renault a aj ostatné európske automobilky sa môžu hanbiť. Ľudia by mali informovane a tvrdo žiadať zastavenie dotácii na EV! A tlačiť na zreálnenie cien.
      Prakticky cez Daciu posielate Vaše dane do Číny! To je nielen hanebné, to je perfídne.

      • Nemám dosť dobrých informácií pre nacenenie položiek, ktoré som len chcel vecne pripomenúť. Áno problém predražovania je tu denne a na všetko! Jednoduchý liek na to je nekupovať !!! …. ale čo, keď ľudia kupujú a kupujú?! ….

        Čínsku ekonomiku naštartovali nízke a zrušené clá, rôzne druhy podpory a zákazky dodávok pre výrobcov z USA a EU! Čína zbohatla a investovala naše „odpustky“ a zisky z lacnej pracovnej sily tak, že nás dnes prerástla! Menšia časť zisku a zamestnanosť zostane v Číne, ale väčšia časť zisku v EU automobilkách za tzv. európske autá ……

Pridajte komentár