Dacia zverejnila „prvé oficiálne“ cenovky elektromobilu Spring

23

Dacia Spring, ktorá má podľa výrobcu priniesť cenovú revolúciu a ktorá sa má stať najlacnejším elektromobilom v Európe, dostala cenovky v rámci francúzskeho trhu. A spoznali sme aj ďalšie špecifikácie, úrovne výbavy a dátum prvých dodávok.

Na malý mestský elektrický crossover Dacia Spring je zvedavých množstvo motoristov. A to predovšetkým vďaka sľubovanej cenovej revolúcii. Dnes sme pritom spoznali viacero noviniek ohľadom tohto modelu, vrátane cien na francúzskom trhu.

Dacia prezradila aj ďalšie špecifikácie, ktoré sa týkajú najmä zrýchlenia. Tento parameter pritom v rámci predstavenia vozidla nespomenula. Zrejme preto, že sa nie je čím chváliť. Veď z 0 na 100 km/h zrýchli až za 19,1 s. Na druhej strane, z 0 na mestskú 50-ku to zvládne za slušných 5,8 s.

Dacia tiež revidovala dojazd, a to z 225 km na 230 km (WLTP), resp. z 295 km na 305 km v rámci „mestského cyklu“.

3 verzie

Dacia Spring bude dostupná v 3 verziách. Verzia pre verejnosť sa bude dať na prvých trhoch objednať od 20. marca, pričom prvé dodávky sú naplánované na jeseň. Vo Francúzsku bude stáť od 16 990 € (výbava Confort), resp. 18 490 € (Confort Plus) s DPH pred tamojšími dotáciami.

V štandardnej výbave nájdeme napríklad manuálnu klimatizáciu, rádio s Bluetooth, USB port, denné LED svietenie, 14″ kolesá či nabíjací kábel (Mode 2). Vyššia výbava Confort Plus ponúka navyše okrem iného infotainment zo 7″ dotykovým displejom, cúvací senzor s kamerou, balík výbavy Orange Pack (interiérové a exteriérové doplnky), kolesá Spare či metalický lak.

Verzia Business je prispôsobená firemnému a carsharingovému využitiu. K dispozícii bude od tohto mesiaca, a to za cenu od 16 800 € (platí pre francúzsky trh). Obsahuje podobnú výbavu ako základná verzia pre verejnosť. Navyše v nej však nájdeme cúvací senzor.

Verzia Dacia Spring Cargo je homologovaná ako úžitkový variant N1. Nemá zadné sedadlá, vďaka čomu ponúka nákladný priestor s objemom 1 100 l. K dispozícii bude neskôr, a to od roku 2022.

Zdroj: Group Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Najlacnejší európsky elektromobil“ Dacia Spring vyvolal hnev francúzskych odborov
Elektromobil Dacia Spring je menší, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad
Dacia Spring zaznamenáva prvý úspech. Autopožičovňa si objednala 3 000 ks

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

23 komentárov

  1. Ceny pod 20.000 sú v súčasnosti určite prielomové! Čo za to dostanú noví majitelia bude treba zhodnotiť v praxi! Tak do toho !!! P.S. Som prekvapený, že p. Bakša označil francúzsky trh pre Daciu za domáci, aj keď vieme, že je v pozadí Renault! Čo na to Rumuni!

  2. Do jesene je dosť dlhá doba a môže sa udiať všeličo v tejto korona dobe!?Mnoho expertov hrozí s vypuknutím hospodárskej krízy!Do akej miery to môže otriasť s automobilovým priemyslom?Čo názor verejnosti??Kto pre Daciu bude dodávať baterky?

  3. Cena pekne prestrelená, viď cena Renault K-ZE v Číne. Dotácie EV sú už absolútne nevhodné. Na toto konkrétne auto je možno vo výške výrobnej ceny v Číne, odkiaľ ho importujú. Keďže v roku 2020 bola prelomená parita BEV vs ICE, je to bohapusté vykrmovanie korporácií na úkor strednej triedy.

  4. Jozef Kotík on

    Nemám nič proti Dacii, ale tie parametre – čo ja viem? Na nákupnú tašku je to slušné, ale …
    A tým hviezdnym zrýchlením na 100 – ku nádherne porazí napr. aj Trabanta, ktorý zrýchli (presnejšie zrýchlil) na stovku za 41,4 s.
    Akurát, že je rok 2021 a Dacia Spring je elektromobil.
    Trabanty sa prestali vyrábať v r. 1990…

    • Stále premýšľam na čo mi je v meste zrýchlenie pod 9s. Toto auto je iba do mesta veľkosťou, bezpečnosťou aj so zrýchlenie a dojazdom. Mne ako druhé auto v rodine príde úplne v pohode a konečne finančne dostupné.

    • Ja by som na to zrýchlenie povedal, že by to mohlo byť lepšie, že je to úmyselné, lebo to veľmi šetrí energiu pre dojazd vozidla!

  5. A ešte pridávam aktuálnu čínsku cenu od 5 874 euro (Dongfeng Venucia e30).
    Výrobná cena odhadom 4000 €. Rovnako veľká batéria a výkonný motor ako EU verzia Dacia.

    • Ešte ma napadlo prirovnanie:
      Aktuálna cena najlacnejšej Dacie Sandero v SK je 8000€.
      Čínska cena Dongfeng Venucia e30 je 5 874€.
      Sčítajme ich cenu spolu 8000+5 874=13874€.
      To len pre predstavu, ako nás tu drzo okrádajú.

      • Tu sa treba zamyslieť nad tým, že to auto sa dováža z Číny, čiže máš už náklady na dopravu. Potom započítaj všelijaké možné chobotiny, ktoré auto musí mať v EU priestore, aby bolo vôbec homologované a ejha, víde ti táto cena. A však, auto podľa parametrov je v podstate to, čo staršie benzínové autá, čiže auto, ktoré ti splní presun z bodu A do bodu B. A ak by na Slovensku boli stále dotované el. autá, kúpil by si ho niečo cez 10 000eur, čiže áno, Dacia urobila cenovú revolúciu, síce nie veľkú ale urobila. Mne osobne, by to auto stačilo, ako jediné a hlavné auto do rodiny.

        • Práveže mi to vôbec nevychádza. Ako príklad som dal auto o triedu väčšie predávané v EU (Sandero) + čínsku verziu Spring a cena spolu je aj tak nižšia, ako pri EU Spring. Navyše auto je od začiatku vyvíjané ako globálny model. Náklady na úpravu pre EU nech sú 1000€+dovoz 1200€. Cena by mala byť pod 9000€.
          Zisková marža je extrémna. Na ICE ju jednoznačne nedosiahnu v takej výške, ako pri BEV. Je to dôsledok príliš veľkého množstva fúzií a následne znížená konkurencia. Dopláca na to zákazník.

          • Netvrdím, že nemáš pravdu, ale možno to bude dôsledok toho, že Dacia / Renault je tak trochu v dlhoch, čiže kompenzujú tou cenou (viď cena u nás a v Nórsku model Twizy, ktorý je 9 rokov zastaralý a cena okolo 13 000eur). Ďalej vidím problém v tom, že možno by to aj šlo hneď dať nízku cenu, ale problém je, že kto by im zabezpečil veľké množstvo batérií?, ak by tu mali zrazu niekoľko stotisíc objednávok v každej krajine… Taktiež, čo na to konkurencia? Určite vo vyšších kruhoch sa všetci šéfovia automobiliek bavia, kto akú dá cenu a ak by niekto čo i len trochu vyskakoval, tak by si ho zavolali na koberček… Ale tak či tak, nové je cenovo ok, ale výborná správa, že čoskoro bude v bazároch, z druhej ruky, čiže ceny budú oveľa nižšie.

  6. Myslím, že to nie je taká katastrofa.. My (EÚ) sa s Čínou jednoducho nemôžme porovnávať ani platmi a tým ani cenami, takže je úplne normálne, že to isté vyjde u nás jednoducho drahšie. I keď som jednoznačne proti dotáciám automobiliek, ktoré sú neschopné konkurovať = napredovať, inovovať, v skratke – premýšľať, ako byť lepší. Obzvlášť je smutné, že takmer všetky značky patria pod jednu „firmu“. A tak dotácie len prehlbujú rozdiel medzi najchudobnejšími a najbohatšími.
    Dúfam a modlím sa, aby táto kríza poriadne prepukla a skončilo sa ryžovanie na chudobných formou znehodnocovania úspor tých zodpovedných a podporovaním lenivých. Uplným krachom aktuálnej ekonomiky postavenej na „sile“ dolára, s ktorým si súkromná FED môže robiť, čo chce, by sa naozaj pomohlo globálne ľudstvu. A prechod na decentralizovane kryptomeny by vyriešil mnoho problémov.. Už len samotné zrušenie bánk, ktoré by prišlo hneď na to, by uvoľnilo kopu bohatstva pre chudobných a hlavne pre ľudí, ktorí naozaj produkujú/vytvárajú nejaké hodnoty, narozdiel od bánk.

  7. Bohužiaľ čínske platy sa výrazne priblížili slovenským, špeciálne v bohatých mestách to je takmer rovnaké, ako u nás. Európske firmy presúvajú lacné fabriky mimo Čínu. Naopak tam otvárajú vývojové centrá pre vysokokvalifikovanú (drahú) pracovnú silu. Základným stavebným úspechom Číny je investovanie do vzdelávania, výskumu a budovaniu strednej triedy. V Európe je to presne naopak. Systematicky ožobračujú a ohlupujú strednú triedu. Výsledok sa dostavil a veľa ľudí to dodnes nevie ani pochopiť. Keď príde technologický skok a kríza (BEV, 5G, Covid a pod.) Ázia je zrazu ďaleko pred nami. A európske elity stoja nahé a stále namyslené. Nulová sebareflexia.

    Čo sa týka finančného systému, neverím že dovolia prerásť systém nezávislými kryptomenami. Podľa mňa ich zakážu, alebo špecificky (likvidačne) zdania a zavedú štátne kryptomeny. Reálne sa z hľadiska väzby peniaze/moc nič nezmení. Na to by musel vzniknúť nový izmus (kapitalizmus, socializmus, xxx?).

    Faktom je, že v kapitalizme technológie (hlavne AI) zo svojej podstaty prispievajú ku koncentrácii bohatstva a likvidácii strednej triedy. Krásnym príkladom sú autonómne elektrické autá, Amazon a pod..

    • Sibyla predpovedala, že svet ovládne „žltá“ rasa. Smiali sme sa tomu.
      Dnes nám ten smiech pomaly zamŕza na tvárach…

  8. Tak toto asi tiež nebude prelomové BEV pre nás “ Evropu “ a k vozidlám z Číny som dosť skeptický, vzhľadom na to čo ich príchod do EU prinesie pre náš pracovný trh. Lacné autá = lacná práca = nízky HDP a nie v EU a my ako montážna dielna pre VW, KIA, Land Rover a PSA to samozrejme pocítime negatívne.

    A teda neprajme si až tak príchod lacných BEV z Číny ako spásu eloktromobility, lebo v konečnom dôsledku si je nebudeme mocť kúpiť.

    • Bohužiaľ, asi sa blíži tvrdé postcovidové pristátie pre Európu. Organizačná neschopnosť EU riešenia covidu je tragická a sme na smiech celému svetu. Takýto chaos a nekompetentnosť sa v reflektoroch ukázala na celospoločensky citlivej covid kríze. V skutočnosti tento prúser je plošný, dobre zamaskovaný a týka sa aj elektromobilizmu. U nás sme to poznali ku konci socializmu a hovorilo sa tomu systémové ekonomické zaostávanie ČSSR. Vtedy to pospolitý ľud lepšie chápal, hranice boli blízko. Dnešní bežní ľudia to nechápu. Ázia je ďaleko a nemajú šajnu o tom, v čom nás už predbehli. Majú naivnú neinformovanú predstavu o európskej nadradenosti.

Pridajte komentár