Veľmi očakávanú elektrickú novinku, malý mestský crossover Dacia Spring, je už možné predobjednať aj na Slovensku. Spoznali sme pritom aj cenu, výbavu a dostupnosť vozidla.
Ako sme už viackrát spomínali, o prvý elektromobil značky Dacia je veľký záujem. A to najmä vďaka avizovanej cenovej dostupnosti. Naplnili sa pritom slová výrobcu o najlacnejšom elektrickom modeli na európskom trhu (keď berieme do úvahy kategóriu vozidiel M1). A platí to aj v rámci slovenského trhu.
Cena a výbava
Základná verzia „Comfort“ začína na cene 16 500 €. V štandarde pritom nájdeme napr. obmedzovač rýchlosti, denné LED svietenie, svetelný senzor, el. nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, el. ovládanie predných a zadných okien, manuálnu klimatizáciu, rádio s podporou MP3 (vstup USB) + Bluetooth handsfree + DAB či nabíjací kábel (2,3 kW, 230 V).
Čo sa týka bezpečnostných prvkov, model Spring v základe ponúka ABS, ESP, AEBS (aktívny systém núdzového brzdenia), airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy či E-CALL (systém núdzového volania).
Druhá verzia, Dacia Spring Comfort Plus s cenou od 18 000 €, obsahuje navyše okrem iného Paket exteriér Comfort Plus (oranžové vonkajšie spätné zrkadlá, oranžové prvky na bokoch vozidla, na strešných lištách a v prednom nárazníku), Paket interiér Comfort Plus (oranžové prvky okolo výduchov klimatizácie a stredového panela), čalúnenie z umelej kože COMFORT PLUS s oranžovým prešívaním, rezervné koleso, zadné parkovacie senzory s parkovacou kamerou, multimediálny a navigačný systém Media Nav Evolution (navigácia, Bluetooth handsfree s funkciou audiostreaming, DAB, USB, Jack, zrkadlenie smartfónu cez USB – kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto, základné mapové pokrytie).
Štandardom v rámci oboch verzií je palubná AC nabíjačka s výkonom 6,6 kW. DC nabíjací systém (30 kW) je dostupný v rámci príplatkovej výbavy, a to za 400 €.
Dostupnosť a záruka
Zdá sa, že záujemcovia, ktorí chcú mať model Dacia Spring doma čo najskôr, si budú musieť za DC nabíjanie priplatiť povinne, nakoľko Dacia na svoje slovenskej stránke uvádza „už od 18 400 € s navigačným systémom, parkovacou kamerou, DC nabíjaním a metalickým lakom (všetko okrem DC nabíjania je štandardom verzie Comfort Plus)“. A dodáva, že vozidlo je možné predobjednať už dnes, pričom objednávku bude možné uskutočniť v júni. Prvé vozidlá majú byť pritom dodané tento rok.
Dacia tiež uvádza, že na elektromobil Spring sa vzťahuje 3-ročná záruka / 100 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Na batériu je to 8 rokov / 120 000 km (podľa toho, čo nastane skôr).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania
Dacia Spring dostala aj nemecké cenovky. Tamojšie dotácie urobili svoje
„Najlacnejší európsky elektromobil“ Dacia Spring vyvolal hnev francúzskych odborov
25 komentárov
Pekné. Stačilo by mi. Ešte ten dojazd keby sa zvýšil.
V štandarde pritom nájdeme napr. obmedzovač rýchlosti… 🙂 🙂 🙂 vzhladom na info z predchadzajuceho clanku:
Maximálnu rýchlosť však vzhľadom na maximálnu rýchlosť vozidla 125 km/h a jeho správanie vo vysokej rýchlosti prispôsobili na podľa nich vhodnejších 110 km/h…. toto auto nepotrebuje obmedzovac rychlosti… toto auto je same sebe obmedzovacom svojou „konstrukciou“… to je pre totalne socky….
Najvacsie socky na Slovensku su dusevne socky s necestnymi peniazmi. Bohuzial, za poslednych 30 rokov je ich na Slovensku plno a vidime ako to tu potom „funguje“.
Pre veľký záujem som sa rozhodol prenechať kúpu DACIE Spring ostatným záujemcom …….
stacilo by mi s tretinovou kapacitou akumulatora, za max 8k – ako druhe auto do rodiny (na vozenie deti do skoly, ci nakupny vozik…)
Jáááááááj kolega, aj ja by som rád takto kupoval, ale toto, bohužiaľ, nie je saláma !!! 🙂 🙂 🙂
teoreticky je, cena auta uz je uz fakt minimalna, ani ten elektromotorcek sa neda pocitat, najdrahsi je akumulator a ten sa vpodstate krajat da
Jsou to ceny před dotaci?
Žiadna dotácia nie je
Veľmi škaredé auto, premrhaná šanca na cenovo dostupný a prostredie obohacujúci elektromobil.
Iróniou je, že táto Dacia je cenovo dostupné auto. V Číne stojí cca 5100€ a má takmer identickú techniku. Náklady na dovoz a drobné úpravy určite nezdvihnú cenu viac ako trojnásobne. Tu sa v plnej nahote ukazuje elementárne zlyhanie trhu EU po megafúziách. Keď si pozriete prepojenia automobiliek, trhová konkurencia neexistuje. V plnej nahote to odhalila transformácia na EV.
V Číne máte cca 400 nezávislých automobiliek. Bitka na trhu je „krvavá“ a preto tam Dacia stojí 5100€! V záplave približne 400 rôznych konkurenčných modelov elektrických áut ani inak nemôže byť.
Prišla doba, keď treba znova tlačiť politikov na rozdelenie oligopolov. Výrazne na to dopláca chudobnejúca stredná trieda.
Stačí chvíľu počkať, kým Číňania nasýtia vlastný trh. Potom sem vtrhnú „ako kobylky“. Clá a dovozné prirážky obídu štandardne – budú to montovať v EÚ a vybavené.
A o slovenskú ekonomiku sa ani moc neobávam, akurát že tu budeme montovať iné značky áut, presnejšie aj iné značky áut, tie čínske…
Zmontuju v cine a v eu primontuju znacku auta a bude vyrobene v eu
Za málo peňazí málo muziky, no čo už. Ale pri troche skromnosti prečo nie. Ale iba ako druhé auto v rodine – na nákupy, do práce a podobne (ako už písal VLK predo mnou).
Našinec, ktorý obyčajne nemá na 2 autá, by potreboval trošku univerzálnejšie auto.
A k tej výbave – existuje ešte vôbec na trhu auto, ktoré nemá ABS, ESP, centrálne zamykanie, diaľkové ovládanie, elektrické ovládanie okien a podobne, čo bývala nadštandardná výbava tak pred 25 rokmi a skôr?
Je to tak JD. Dodal by som že všetky povinné technické riešenia (ABS ESP a pod.) sú lacné a dodávané ako Lego. Drahé sú neštandardné prvky, ale tie majú zároveň najnižšiu pridanú úžitkovú hodnotu. Azda s jedinou výnimkou a to je autonómne riadenie.
Dovolím si trochu „zavŕtať“ do histórie a vysloviť presvedčenie, že súčasné Dacie pod kontrolou Renaultu a spol. sa snáď už nikdy nevrátia k poruchovosti starých socialistických Dacií á la Čaušesku, či ako sa to píše…
Vidieť, že Dacia očakáva dotácie na SK… Za mňa, sklamanie. Auto malo potenciál byť trhovým hitom. Uvidíme, ako to dopadne.
presne moje slová, tá cena sa imaginárne šplhala z 10 na 18 a to za takúto šunku na ktorú ešte treba aj čakať je naozaj dosť!!! Radšej si doplatím a kúpim si Enyak IV to je aspon kus auta.
Ak sa naozaj v Číne predáva za 5100 eur,tak v samotnej Číne bude oň veľký záujem! No a pretože Čína je sed sakra veľká,nebude to tak skoro!? Jedine dohody s Renaultom na predajných počtoch pre Európu,zaistia nejaké počty áut. Tiež zisky z toho plynúce pre Renault-Dacia. A ceny elektroaut v Europe klesnú,až keď sa európske automobilky ZAHOJA po korone!!
JS, ceny ev klesnú, keď konečne skrachuju tieto „naše“ európske „automobilky“, ktoré sa rozhodli brzdiť vývoj, ale hlavne, ktoré sa veľmi dobre medzisebou a medzivladami „dohodli“.
Prajem im skore prebudenie kým nebude neskoro.. I keď si osobne myslím, že už bolo neskoro.
A tak verím, že ich krach nám prinesie veľa nových príležitostí a slobody trhu, zdravú konkurenciu, napredovanie, atď..
A k tomuto im môžme veľmi ľahko pomôcť napríklad nákupom čínskych a nemenovanej americkej značky 😉 tak dotoho!
Ja si radšej počkam na Citroen Ami
ja na Cybertruck 😉
Ja si zase myslím, že európske automobilky ,hlavne nemecké, to majú dosť prešpekulované,pretože už teraz majú dosť velke zastúpenie automobiliek aj v Číne! A tam to majú tiež dobre zmapované a určite situáciu v Číne sledujú z prvej ruky!! No a v Európe to majú jasne pod kontrolou!! Kto sa im odváži odporovať !!! V Európe majú všetky páky už dávno vo svojej moci ! Takže ceny v Európe sú jasne stanovené !!! Je mi z toho zle ,ale taká je skutočná realita v Erópe . Jedine v čo dúfam ,je kúpna sila erópskych obyvatelov , ktorá všetko nakoniec rozhodne???Ale aj tam sa to ovplyvňuje štátnymi dotáciami—takže zatial je to silne skreslené voči realnej kúpnej sile obyvatelov !Ale to nemôže ísť do nekonečna ???
este sa clovek nemusi ponahlat s elektromobilom , zatial to nema to zmysel !
Záleží podľa podmienok, či to má, alebo nemá zmysel. Napokon tak ako so všetkým.
Napríklad to má obrovský zmysel ekologický + ekonomický v prípade že :
– jazdíš pravidelne denne od 50-250km
– máš kde nabíjať v noci (resp.pocas parkovania)
– na dovolenky chodíš letecky, respektíve raz ročne si do chorvátska požičiaš veľký diesel z požičovne.
V týchto podmienkach nemá zmysel kupovať si spalovaky!