Dacia chystá na budúci rok nový, príp. „staronový“ elektromobil. A v tomto smere sa objavila špekulácia, že by mohlo ísť o subkompaktný crossover na báze cenovo dostupného koncernového modelu Renault Kiger, ktorý bol navrhnutý pre Indiu.
Dacia Spring je aktuálne jediným elektromobilom rumunskej značky patriacej pod Renault. Ide pritom o najlacnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu. S príchodom nových cenovo dostupných modelov ako Citroen e-C3 by sa však tento model mohol dostať po tlak. A tak napr. portál Motor1 špekuluje, že Dacia by mohla chystať odpoveď na spomínaný francúzsky model a ďalšie podobné avizované elektromobily.
Podľa strategického plánu koncernu Renault má byť budúci rok uvedený na trh nový elektromobil značky Dacia. Otázkou pritom je, čo očakávať. Na základe doterajších oficiálnych informácií je zrejme v hre možnosť, že to bude „len“ modernizovaný Spring.
V júli totiž šéfdizajnér značky Dacia David Durand uviedol, že budúci rok sa dočkáme výrazne prepracovaného Springu, ktorý bude odzrkadľovať „elektrické trendy“.
Nový elektromobil segmentu B?
Ďalšou možnosťou môže byť, že pôjde o nový plne elektrický model. Doteraz sme však ohľadom takéhoto modelu nezachytili žiadne oficiálne alebo neoficiálne informácie. Portál Motor1 však aktuálne (zrejme) špekuluje, že budúci rok by mohla prísť Dacia s elektrických crossoverom segmentu B, ktorý by bol odvodený od koncernového modelu Renault Kiger.
Podľa tohto portálu je totiž pravdepodobné použitie rovnakého receptu ako v prípade modelu Dacia Spring. Ten bol pritom odvodený od spaľovacie modelu Renault Kwid určeného pre rozvojové trhy ako India. A práve model Renault Kiger bol navrhnutý ako cenovo dostupný subkompaktný spaľovací model pre Indiu.
V takomto prípade by sme sa budúci rok dočkali modernizovanej verzie malej Dacie Spring a o triedu väčšieho elektromobilu na báze modelu Kiger. To je však zatiaľ zdá sa len čistá špekulácia. Každopádne by sme boli radšej, keby Dacia rozšírila svoju ponuku elektromobilov a nielen zmodernizovala svoj jediný plne elektrický model.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia ponúkne elektrické Sandero. Dôraz kladie na nízku cenu
Stellantis chystá možno až 7 „cenovo dostupných“ elektromobilov na spôsob Citroenu e-C3
Kia chystá ešte menší a lacnejší elektromobil EV2. Vyrábať sa má na Slovensku
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
cista grcka… s tymto na kapote sa ani nic ine nedalo ocakavat…
Ale no, je zaujem o lacne EV. A ked si niekto nepotrpi na kvalitu materialov a 500 koni, Dacia je podla mna dobra hodnota za peniaze. Ked si mam vybrat medzi renaultom twizy alebo Daciou so 4-5 miestami a s dverami, ak berem Daciu 🙂
Vieš, ten komentátor vyššie, má len jeden názor, ktorý dookola opakuje! Tomu ťažko vysvetlíš, že život je pestrejší! 🙂
Sme tu viacerí realisti a nie dekadenti.
Skús to vysvetliť aj mne, nielen tomu „vyššie“.
Alebo choď stále podľa pravidla „O pravde sa nediskutuje“, ktoré tu donedávna zavádzala minoritná skupina psychicky nestabilných jedincov.
Keby totiž existovalo najlepšie auto na svete, vyrábalo by sa iba toto. Žiadne iné. Bola by to nuda.
Takže ak chceš prísť o slobodu, kľudne ju vymeň za elektrototalitu. Nás rybičky ale nechaj na pokoji 🙂
Za tak konštrukčne jednoduché auto ako je (elektro)Dacia odmietam dať toľko peňazí. Keď to zase bude za 6000 EUR, kúpim si to. Možno.
Rád by som ti odpovedal, ale sa strácam v tom, ktorý názor obhajuješ, resp. ktorý považuješ za správny.
Ten úplne prvý komentátor svoje vyjadrenie o Renaultoch opakuje dookola bez akýchkoľvek argumentov už dlho. Preto som druhému, MILANOVI, odpovedal-napísal, že mu ťažko vysvetlí, že je život pestrejší, teda, že si aj nová Dacia, a mnohé iné „nedokonalé“ BEV nájdu svojich zákazníkov! …. Tak asi takto!
Spring má vzduchom chladené batérie, tie majú obvykle životnosť v porovnaní s kvapalinou chladenými oveľa nižšiu…
Ak to tak bude, tak batérie Springy aj tak prežijú! To, podľa doterajších správ, „hrozí“ väčšine batérií. Ak sa súčasné BEV dožijú do vyšrotovania napr. 15 rokov, a zostanú ako-tak funkčné batérie, kto vie, či sa ich oplatí poslať na plantáže, alebo rovno recyklovať. Ťažko dnes odhadneme, aký pokrok technológií batérie za 15 rokov dosiahnu.
Nazdar vsetkym, ohladne dotahovania kto je kto, by v prvom rade nebolo na skodu, keby sa Anonymovia zacalo podpisovat. Niekedy to znie, akoby sa hadal jeden Anonym sam so sebou.
A k autu/clanku, moc som sa nedozvedel, no rozhodne si myslim, ze cesta lacnym ev od dacie vedie k masam, hlavne v nasich postkom krajinam.