Elektromobil od Dacie má byť „šokujúco“ cenovo dostupným

1

Automobilka Dacia je súčasťou aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, a tak má v oblasti elektromobility naozaj na čom stavať. Veď aliancia by mala byť kumulatívne najväčším výrobcom e-áut na svete. Európsky predseda značky pritom sľubuje v prípadne e-áut rovnakú cenovú politiku ako pri konvenčných modeloch. „Lacného“ elektromobilu by sme tak mohli dočkať už budúci rok.

Dacia ponúka v rámci európskeho trhu jedny z najlacnejších, ak nie najlacnejšie modely v jednotlivých segmentoch, v ktorých má zastúpenie. A podľa Jeana Christophea Kuglera, európskeho predsedu značky, sa cenová stratégia Dacie nemá zmeniť ani s príchodom elektrických vozidiel.

„Šokujúco“ lacný a už budúci rok?

V roku 2017 pritom povedal: „Zostaneme šokujúco cenovo dostupní. Nebudeme meniť teritórium našej značky.“ Taktiež naznačil, že prvý elektromobil by mohol prísť na trh v priebehu 3 až 4 rokov. Tzn., že elektromobilu Dacia by sme sa mohli dočkať už budúci rok.

Technológie má Dacia „na poličke“

Podľa Kuglera má Dacia pritom ťažiť z technológií, ktoré sú dostupné v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Všetko potrebné pre stavbu elektrických vozidiel majú vraj pripravené „na poličke“. Dostupnosť technológií pre Daciu je podľa neho samozrejmosťou a v rámci aliancie nie je o tom potrebné ani rokovať.

To prináša rumunskej automobilke, ktorá patrí pod Renault, obrovské možnosti. Nemusí tak investovať veľké finančné prostriedky do vývoja potrebných technológií, pričom taktiež ušetrí množstvo času. A ako súčasť aliancie si vie určite zabezpečiť aj dobrú cenu batérií, napr. u LG Chem (dodávateľ pre Renault), resp. ich kúpiť od aliančného partnera Nissan.

B či C segment so 40 kWh batériou?

Toto všetko je prísľubom skutočne cenovo dostupného elektromobilu. Zatiaľ však v tejto súvislosti nepoznáme žiadne podrobnosti. Očakávať však môžeme zrejme menšie vozidlo typu Renault Zoe, prípadne nižšiu strednú triedu á la Nissan Leaf. Spomínané modely by pritom mohli poskytnúť Dacii svoju techniku.

Takže prvý elektromobil značky Dacia by mohol disponovať batériou s kapacitou 40, resp. 41 kWh, čo by mohlo vozidlu zabezpečiť dojazd okolo 300 km (WLTP).

Elektrické Sandero?

Ďalšou možnosťou je elektrifikácia platformy modelu Dacia Sandero. Veď tá je základom elektrického konceptu Renault K-ZE. V takomto prípade by sme však mali očakávať podstatne nižší dojazd, a to okolo 250 km (NEDC).

Zdroj: Express, titulná ilustračná fotografia (Dacia Shift – neoficiálny render): Liviu Tudoran

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový Renault Zoe sa chystá do výroby. Mal by byť lacnejší
Renault chystá elektrické SUV veľkosti modelu Kadjar s dobrým dojazdom
Prekvapenie: Renault predstavil v Paríži cenovo dostupné elektrické SUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Více by se mi zamlouvalo kdyby se automobilky a výrobci elektrických aut zabývali výrobou dostupných městských a příměstských automobilů, než drahých a nedostupných velkých a neforemných aut.

Pridajte komentár