Dacia je známa tým, že ponúka cenovo dostupnejšie vozidlá ako konkurencia. Preto mnohí dúfajú, že prinesie na trh lacnejšie elektromobily. Čo teda táto značka chystá v oblasti elektromobility?
Ako vieme, Dacia má vo svojom portfóliu jediný elektromobil, a to malý mestský model Spring. Šéf Dacie Denis Le Vot pritom nedávno v rámci rozhovoru pre Motor1 prezradil, aké sú ďalšie plány jeho spoločnosti v oblasti elektrifikácie. Le Vot pritom v rámci interview povedal, že Dacia uprednostňuje postupný prechod k elektromobilite a vývoj cenovo dostupných riešení pre elektromobily.
Čo sa týka chystaných modelov, šéf Dacie avizuje na jar tohto roku model Jogger (väčšie „rodinné“ kombi) s hybridným pohonom. Neprekvapí pritom, že technológia je z veľkej časti prevzatá od materského Renaultu.
Budúci rok príde nový Duster (subkompaktné/kompaktné SUV) a v roku 2025 väčšie, 4,6-metra dlhé SUV Bigster. V prípade týchto modelov však nespomína druhy pohonu. Obľúbený subkompaktný hatchback Sandero dostane podľa Le Vota nástupcu cca do roku 2028/2029, pričom očakávajú, že pôjde o elektromobil.
„Rozvoj“ modelu Spring
Šéf Dacie spomína tiež jediný elektromobil v ponuke značky, a to Spring. Hovorí pritom, že sú spokojní s jeho predajmi, keď doteraz zaznamenali 100 000 objednávok. Tento model podľa Le Vota zostane v ponuke ešte niekoľko rokov, pričom „už teraz sa investuje do jeho ďalšieho rozvoja“.
Minulý rok šéf koncernu Renault, Luca de Meo, uviedol, že sa pracuje na novej generácii modelu Dacia Spring, ktorá vyrastie na aliančnej platforme CMF-A. Debutovať má v roku 2024.
Podľa Le Vota sa majú viac-menej všetci zhodovať na tom, že okolo roku 2030 bude polovica európskeho trhu „elektrická“, aj keď tempo elektrifikácie sa nedá odhadnúť s istotou. A šéf Dacie dodáva, že oni budú elektrifikovať postupne „krok za krokom“, keď to bude potrebné a nie skôr.
Zo slov Le Vota teda vyplýva, že Dacia nebude patriť k lídrom elektrifikácie, skôr naopak. Dá sa pritom očakávať, že v tomto smere urobí len toľko, aby splnila normy EÚ a nič navyše.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring dostala novú verziu „Extreme“ s výkonnejším elektromotorom
Dacia prekvapila koncepčným elektrickým offroadom Manifesto
Dacia Spring je podľa Green NCAP „najekologickejšie“ auto za rok 2022. Čo ďalší?
5 komentárov
A čo má Dacia so springom ? Kupujú ho v Číne za 9000€ a tu stojí zrazu 20000,, áno, viem, importne clo bude 900€ a DPH 2000… Ale stále na tom kralovsky zarobia
Myslím si, že by tu malo platiť prianie zákazníka, ktorý by si mohol vybrať okrem typu auta aj pohon, klasický, hybrid, alebo elektromobil, lebo všetky sú dnes len dobre a veľmi dobre a šetrne k životnému prostrediu a preto nie som za to aby EU niekomu niečo vnucovals ak máme funkčný trh s ponukou a dopytom, zákazníci si vedia vybrať bez toho, aby niekto iný za nich rozhodoval ! Nakoniec to aj tak bude a ak nie štát môže vystúpiť z EU, ako to pohrozil Viktor Orbán !!!
To sa mýlite.ak by sme to nechali na výrobcoch,tak jazdite na autách so starými lacnými motormi a za vami kudel dymu a v mestách neustále smog…niečo podobné ako v Číne kým nezačali tlačiť na elektromobilu.. lebo skutočným prínosom elektromobilov nebude zníženie globalnych emisií pri nabíjaní z cistejsich zdrojov ale hlavne zníženie lokálnych emisii v mestách a zlepšenie kvality a zdravia obyvateľov miest ( pokles nákladov na zdravotnú starostlivosť na liečbu ochorení priamo či nepriamo spôsobených vyfukovymi plynmi)
Presne tak Viliam.
Máme nefunkčný oligopolný trh. Účastníci presne vedia, ako brániť vstupu konkurencii. Toto v podstate už nie je kapitalizmus. Dotácie sa ukázali ako nefunkčné, automobilky vyžerú celú sumu a zákazník dostane extra navýšenú koncovú cenu.
O tom kam smeruje Čína majú západné automobilky presné informácie od nemeckej spravodajskej služby skoro dve dekády, kedy nastavili stratégiu elektrickej transformácie dopravy. Verejne o tom kancelárka Merkelová horlila minimálne dekádu dozadu. Jej kritiku ignorovali, z čoho bola značne konsternovaná. A automobilky si užívali a nič nerobili. Drzo klamali a dokonca uplácali novinárov a vedcov aby prekrucovali fakty. Pekne sa to zverejňuje na príklade Toyoty. A to je iba špička ľadovca.
Teraz prichádza doba, kedy politici musia tvrdo zatlačiť na oligopol, aby ich ochránili samých pred sebou. Samozrejme je to iba výber zlej zo zlých možností.
Správna cesta bola po krachoch v kríze 2007 rozdeliť oligopolné zoskupenia na menšie časti a zvýšiť konkurenciu. Opak sa však stal pravdou, prebehli ďalšie fúzie. To v praxi znamená, že pri krachu budú nutné podstatne väčšie peniaze na sanáciu. A na krach máme k dispozícii viacerých vážnych kandidátov…
Ako je mozne ze v eu sa to auto predava za 20 000€ a v cine za polovicu ?
My nechceme auta co maju 1000hp ale normalne na cestu do prace. Preco napr audi nespravi A3 na elektropohon za 25 000? A to vsetci vyrobcovia, ceska skodovka za 52 000€? Ved aj tesla je lacnejšia a to ma karoseriu z hliniku a nie z tenkeho plechu. Nehovoriac o softwary a aktualizácii na dialku