Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat

8

Automobilka Seat prekvapuje, keďže predzvesťou chystaného mestského elektromobilu, je podľa jej slov aktuálne predstavený elektrický koncept Cupra UrbanRebel s agresívnym športovým vzhľadom.

Ako už vieme, koncern Volkswagen Group pracuje na sub-kompaktných elektromobiloch veľkosti modelov VW Polo a T-Cross (segment B), ktorých cena má začínať pod hranicou 20 000 €. No a Seat sa rozhodol, že nám dizajnový jazyk min. svojej „verzie“ priblíži veľmi netradičným spôsobom. A to prostredníctvom športového konceptu značky Cupra.

Cupra UrbanRebel je podľa Seatu „radikálnou interpretáciou budúceho mestského čisto elektrického auta“. Španieli pritom vysvetľujú, že preteky sú jadrom DNA značky Cupra, preto sa rozhodli predstaviť víziu svojho „mestského“ elektromobilu najskôr prostredníctvom závodného auta s odvážnym a ostrým vzhľadom.

Model strategicky dôležitý pre celý koncern

Ako uvádza Wayne Griffiths (šéf značky Cupra) prostredníctvom aktuálnej tlačovej správy, „mestský elektromobil“ je kľúčovým strategickým projektom nielen pre španielsku spoločnosť, ale pre celý koncern Volkswagen Group, pretože ich cieľom je v Martorelle vyrábať viac ako 500 000 mestských elektromobilov ročne, a to pre rôzne koncernové značky. Tento model má pritom „demokratizovať a sprístupniť elektromobilitu masám“.

Nuž, sme veľmi zvedaví na tieto menšie koncernové elektromobily, ktoré sa zaradia pod modely VW ID.3 a ID.4 a ktoré prídu na trh pod značkami Seat/Cupra, Volkswagen, Škoda a možno aj Audi, ako náhrada za zrušený model A1. VW Group totiž už dlhšie avizuje, že tieto modely budú začínať na cene nižšej ako 20 000 €.

Ak ponúknu dostatočné parametre, tak potom naozaj budú mať potenciál stať sa masovými elektromobilmi. Problémom však je, že si na ne budeme musieť počkať, a to do obdobia okolo roku 2025.

Vráťme sa však ešte k predstavenému konceptu Cupra UrbanRebel. V jeho prípade sme sa totiž tiež dozvedeli, že má rozmery 4 080 x 1 795  x 1 444 mm (dĺžka x šírka x výška), výkon 250 kW (krátkodobo dokonca až 320 kW) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 s. Takéto parametre však určite nemôžeme očakávať od avizovaného sériového „mestského“ elektromobilu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda „Elroq“ má byť prvým z menších cenovo dostupných elektromobilov od VW Group
Seat predstavil elektrický hatchback Cupra Born, ktorý vychádza z VW ID.3
Volkswagen „ID.2“ s cenou od 20 000 € má ponúknuť dojazd do 400 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Oveľa zaujímavejší je včera predstavený Weimar W6 championship version. 0-100 za 1,8 sekundy! V našich médiách ani slovo. Má to údajne high-performance battery pack 1400kWh! S maximálnym výkonom 600 kilowattov. Auto váži 4 tony.
    Toto už pripomína šialenosti, ako sa dávali raketové motory do prestavbových áut.

  2. Stačí dať do vyhľadávača napríklad:
    Weimar champion version of the official map released, fierce style, speed up the machine

    Je tam aj pekná foto.

Pridajte komentár