Automobilka Seat prekvapuje, keďže predzvesťou chystaného mestského elektromobilu, je podľa jej slov aktuálne predstavený elektrický koncept Cupra UrbanRebel s agresívnym športovým vzhľadom.
Ako už vieme, koncern Volkswagen Group pracuje na sub-kompaktných elektromobiloch veľkosti modelov VW Polo a T-Cross (segment B), ktorých cena má začínať pod hranicou 20 000 €. No a Seat sa rozhodol, že nám dizajnový jazyk min. svojej „verzie“ priblíži veľmi netradičným spôsobom. A to prostredníctvom športového konceptu značky Cupra.
Cupra UrbanRebel je podľa Seatu „radikálnou interpretáciou budúceho mestského čisto elektrického auta“. Španieli pritom vysvetľujú, že preteky sú jadrom DNA značky Cupra, preto sa rozhodli predstaviť víziu svojho „mestského“ elektromobilu najskôr prostredníctvom závodného auta s odvážnym a ostrým vzhľadom.
Model strategicky dôležitý pre celý koncern
Ako uvádza Wayne Griffiths (šéf značky Cupra) prostredníctvom aktuálnej tlačovej správy, „mestský elektromobil“ je kľúčovým strategickým projektom nielen pre španielsku spoločnosť, ale pre celý koncern Volkswagen Group, pretože ich cieľom je v Martorelle vyrábať viac ako 500 000 mestských elektromobilov ročne, a to pre rôzne koncernové značky. Tento model má pritom „demokratizovať a sprístupniť elektromobilitu masám“.
- Zdroj: Seat
- Zdroj: Seat
Nuž, sme veľmi zvedaví na tieto menšie koncernové elektromobily, ktoré sa zaradia pod modely VW ID.3 a ID.4 a ktoré prídu na trh pod značkami Seat/Cupra, Volkswagen, Škoda a možno aj Audi, ako náhrada za zrušený model A1. VW Group totiž už dlhšie avizuje, že tieto modely budú začínať na cene nižšej ako 20 000 €.
Ak ponúknu dostatočné parametre, tak potom naozaj budú mať potenciál stať sa masovými elektromobilmi. Problémom však je, že si na ne budeme musieť počkať, a to do obdobia okolo roku 2025.
Vráťme sa však ešte k predstavenému konceptu Cupra UrbanRebel. V jeho prípade sme sa totiž tiež dozvedeli, že má rozmery 4 080 x 1 795 x 1 444 mm (dĺžka x šírka x výška), výkon 250 kW (krátkodobo dokonca až 320 kW) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 s. Takéto parametre však určite nemôžeme očakávať od avizovaného sériového „mestského“ elektromobilu.
- Zdroj: Seat
- Zdroj: Seat
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda „Elroq“ má byť prvým z menších cenovo dostupných elektromobilov od VW Group
Seat predstavil elektrický hatchback Cupra Born, ktorý vychádza z VW ID.3
Volkswagen „ID.2“ s cenou od 20 000 € má ponúknuť dojazd do 400 km
8 komentárov
Fajn. Dobre sa to číta. Čo z toho bude, pokiaľ vôbec, uvidíme. Stačí počkať nejaký ten rôčik…
Stačí počkať nejaký ten rôčik…?skôr desaťročie.Ved to už poznáme,bla,bla,bla
Oveľa zaujímavejší je včera predstavený Weimar W6 championship version. 0-100 za 1,8 sekundy! V našich médiách ani slovo. Má to údajne high-performance battery pack 1400kWh! S maximálnym výkonom 600 kilowattov. Auto váži 4 tony.
Toto už pripomína šialenosti, ako sa dávali raketové motory do prestavbových áut.
1400 KWh kapacita batérie ?!
Asi tam pripísal nulu naviac
Pozrite na hmotnosť 🙂
Stačí dať do vyhľadávača napríklad:
Weimar champion version of the official map released, fierce style, speed up the machine
Je tam aj pekná foto.
Kebyže to urobí VW, máte to všade.
Je to zaujímavý projekt so špičkovými batériami.