Cupra Tavascan: Súrodenec Škody Enyaq a VW ID.5 sa začal vyrábať

2

Svoje kompaktné SUV na báze koncernovej platformy MEB čoskoro uvedie na trh aj Seat. A to pod značkou Cupra, pričom model nesie meno Cupra Tavascan. Tento model bude pritom športovejšie orientovaný ako jeho koncernoví súrodenci.

Koncept modelu Cupra Tavascan bol predstavený ešte v roku 2019. A zdalo sa, že pomerne skoro nadviaže na príbuzné modely VW ID.4/5 a Škoda Enyaq. V roku 2020 však šéf značky Cupra uviedol, že projekt modelu Cupra Tavascan bol pozastavený, pričom nebolo isté, či sa kompaktné elektrické SUV na jeho báze dostane do sériovej výroby.

V apríli minulého roku však bol predstavený predsériový model a aktuálne sa vďaka správam z Číny, o ktorých informoval web CnEVpost, dozvedáme, že tento model je už vo výrobe. To, že tieto správy pochádzajú z Číny, nie je náhoda. Model pre Európu totiž bude vyrábať tamojší spoločný podnik spoločností VW Group a JAC menom Volkswagen Anhui, v ktorom získali Nemci väčšinový podiel v roku 2020 (75 %).

Očakávané špecifikácie

V aktuálnej správe sa síce nespomínajú žiadne špecifikácie vozidla, tie by sa však v podstate nemali líšiť od toho, čo uviedla značka Cupra v apríli 2023. To znamená, že elektromobil Cupra Tavascan, ktorý Španieli označujú ako SUV-kupé, by mal ponúknuť rozmery 4 644 x 1 861 x 1 597 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 766 mm a batožinový priestor s objemom 540 l.

Cupra tiež avizovala 2 verzie. Základná s označením „Endurance“ by mala disponovať pohonom zadnej nápravy, výkonom 210 kW, krútiacim momentom 545 Nm, batériou s kapacitou 77 kWh (netto), dojazdom 550 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 135 kW a nabitím z 10 na 80 % za menej ako 30 min.

Vyššie postavená športovejšia verzia „VZ“ by mala ponúknuť pohon oboch náprav, výkon 250 kW, krútiaci moment 679 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 2,4 s, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 s, 6 jazdných režimov (Range, Comfort, Performance, Cupra, Individual a Traction) či rovnakú batériu a nabíjacie schopnosti ako základné verzia. Dojazd verzie VZ však bude nižší, a to okolo 520 km (WLTP).

Športovejšie vlastnosti modelu Cupra Tavascan podporujú aj systémy dynamického podvozku DCC Sport, športového odpruženia a progresívneho riadenia.

Značka Cupra už skôr uviedla, že Tavascan príde na trh tento rok. A aktuálne spustenie výroby to s najväčšou pravdepodobnosťou potvrdzuje. Termín spustenia dodávok či ceny však zatiaľ nie sú známe.

cupra tavascan interier

Zdroj: Seat

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
Ford predstavil svoj prvý „európsky“ elektromobil postavený na platforme od VW
Spolupráca indickej Mahindry a VW prinesie 5 elektrických SUV
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Mne Cupra Tavascan zatiaľ nechýba ……

    Pri čítaní tohoto článku som si uvedomil, že dnešné BEV sú v podstate ako nafúknuté detské balóniky v tvare autíčka s pohonom na v nich stlačený vzduch. Keď začnete vzduch vypúšťať, balónikové autíčko očarujúco prudko vystrelí vpred a potom navidomoči stráca svoju veľkosť a silu! ….. 🙂 🙂 🙂

    P.S. Ale som im dal, aj keď dúfam, že raz z nich vyrastú poriadne autá! 🙂

  2. pekne auto, ale je to Enyak alebo ID4 v inom sate..nic viac..cize aj cena bude plus minus to iste..stale to nie je to, co tomuto trhu chyba…

Pridajte komentár