Osud elektrického SUV SEAT/Cupra Tavascan je zatiaľ neistý

0

Očakávalo sa, že SEAT/Cupra Tavascan naisto uzavrie koncernový 4-lístok kompaktných elektrických SUV-čiek, ktoré vyrastú na platforme VW MEB. Španielsky model má pritom „najemotívnejší“ dizajn a očakávali sa aj športovo ladené jazdné vlastnosti. Stále sa však nerozhodlo, či pôjde do sériovej výroby.

Cupra Tavascan vznikla na koncernovej platforme MEB, ktorá je základom ďalších chystaných elektrických SUV ako Volkswagen ID.4Škoda Enyaq iV a Audi Q4 e-tron. Neprekvapilo teda, že koncepčný španielsky elektromobil obsahoval pohonnú jednotku s výkonom 225 kW, ktorá poháňa obe nápravy.

Jeho batéria má podľa výrobcu kapacitu 77 kWh, čo naznačuje, že ide o využiteľnú hodnotu, keďže koncernoví súrodenci disponujú 82 kWh batériou a top verzia hatchbacku VW ID.3 batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh. V súvislosti s dojazdom Cupry Tavascan sa pritom spomínala hodnota 450 km (WLTP).

Vzhľadom na športové DNA značky Cupra, sa očakáva, že model Tavascan je vyladený s dôrazom na jazdné vlastnosti. Výrobca pritom prezradil, že Tavascan ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 6,5 s.

Čaká sa na konečné rozhodnutie

Aktuálne sa vďaka portálu Autoexpress, ktorý urobil rozhovor so šéfom značky Cupra patriacej pod SEAT, dozvedáme, že projekt modelu Cupra Tavascan bol pozastavený, pričom naďalej nie je isté, že sa kompaktné elektrické SUV na jeho báze dostane do sériovej výroby.

Wayne Griffiths v tejto súvisloti uviedol, že Cupra sa aktuálne sústreďuje na plug-hybridné modely Leon a Formentor a elektromobil El-Born. Model ako Tavascan podľa je slov potrebujú, stále však nepadlo konečné rozhodnutie o tom, či pôjde do nasledujúcej fázy vývoja a potom do výroby.

Šéf značky Cupra ale dodáva, že sa bude snažiť, aby sa tak stalo. Zdá sa teda, že plány Španielov by mohli byť brzdené na vyššej koncernovej úrovni. Pre rozvoj elektromobility by však určite nebolo na škodu, keby mali spotrebitelia na výber zo 4 koncernových elektrických SUV, aj keď tie patria do rovnakého segmentu a ponúknu zrejme identickú základnú techniku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Seat El-Born príde budúci rok ako Cupra s dojazdom 500 km
SEAT sa má stať čisto elektrickou značkou. Ešte si však počkáme
SEAT investuje 5 miliárd € najmä do elektrifikácie svojich áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár