VW Group poodhalil modely Cupra Born a Volkswagen ID.X

2

Ako sa dalo čakať, kompaktný elektrický hatchback Volkswagen ID.3 dostane koncernového súrodenca zo Španielska. Ten však príde pod inou značkou aj menom, ako sa pôvodne avizovalo, a to Cupra Born. Ponúkne pritom o niečo športovejší charakter. A ešte športovejšie gény má zdá sa ďalší variant pôvodného modelu, ktorý nesie označenie Volkswagen ID.X.

Značka Cupra, ktorá patrí pod Seat, avizuje, že 25. mája predstaví svoj prvý sériový elektromobil Cupra Born. Ide v podstate o športovejší variant kompaktného elektrického hatchbacku VW ID.3. Ten bude totiž vybavený špeciálnym systémom Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), ktorý kombinuje „športovú“ svetlu výšku so systémom, ktorý ju automaticky mení v závislosti od podmienok, pričom má zabezpečiť skvelú jazdnú dynamiku.

Ešte minulý rok Seat prezradil, že elektrická Cupra príde na trh so 77 kWh batériou (využiteľná kapacita) a dojazdom 500 km (WLTP). Spomenul aj to, že z 0 na „mestských“ 50 km/h zrýchli za 2,9 s a že počas 30 min nabíjania má vozidlo získať dojazd minimálne 260 km (zrejme v rámci WLTP).

Sme pritom zvedaví, či sa dočkáme napr. aj zvýšenia výkonu, keďže sa zdá, že Cupra Born by mohla byť akousi „hot-hatch“ verziou ID.3. No a to sa dozvieme už čoskoro, keďže Cupra avizuje, že model Born predstaví už 25. mája o 12:00 SEČ. Ešte predtým nám však model Born ukázala prostredníctvom videa, teda aspoň z časti.

Volkswagen ID.X

Zaujímavé tiež je, že aktuálne VW, resp. šéf tejto značky Ralf Brandstätter zverejnil v rámci siete LinkedIn príspevok, v ktorom poodhaľuje špeciálnu verziu VW ID.3 s označením ID.X. Tá dostala „črevá“ z doteraz najšportovejšieho modelu z rodiny ID, ktorým je SUV VW ID.4 GTX.

Disponuje pohonom oboch náprav a batériou s kapacitou 82 kWh (brutto). Ponúka však vyšší výkon (245 kW) ako športovo ladené SUV (220 kW) a má aj lepšie zrýchlenie (z 0 na 100 km/h za 5,3 s, namiesto 6,2 s). A podľa Brandstättera je aj o 200 kg ľahšia ako jej „ID súrodenci“. Zmeny sa pritom dotkli aj vzhľadu interiéru a exteriéru.

Šéf nemeckej značky nakoniec píše, že Volkswagen ID.X sa nestane sériovým vozidlom, ale že využijú veľa nápadov, ktoré priniesol tento model. Môžeme pritom očakávať zrejme o niečo „civilnejšiu“ verziu GTX, ktorá sa spomína už dlhšiu dobu. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat potvrdil „mestský“ elektromobil za 20 000 € a elektro-SUV Tavascan
VW predstavil svoj prvý športovo ladený elektromobil z rodiny ID
Škoda potvrdila, že chystá cenovo dostupnejšie elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár