Seat predstavil elektrický hatchback Cupra Born, ktorý vychádza z VW ID.3

0

Kompaktný elektrický hatchback od Seatu, ktorý je koncernovým súrodencom VW ID.3, prichádza na trh ako športovejší model menom Cupra Born. V porovnaní s nemeckým modelom ponúkne vyšší výkon či športovejší podvozok a vzhľad.

Španieli dnes predstavili sériovú verziu svojho elektrického hatchbacku, ktorá vychádza z modelu VW ID.3. Tá príde na trh napokon pod značkou Cupra, ktorá patrí Seatu. To už na prvý pohľad naznačuje, že pôjde o „emotívnejšie“ vozidlo ako v prípade bežných koncernových značiek.

Druhý pohľad už ukazuje, že Cupra Born ponúkne vo svojich top verziách vyšší krátkodobý výkon ako najsilnejší Volkswagen ID.3, a to 170 kW (v režime „e-Boost“) oproti 150 kW. Tieto verzie však budú dostupné neskôr – od budúceho roku.

S týmto výkonom bude možné skombinovať batériu s kapacitou 58 kWh (dojazd 420 km WLTP, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s) a 77 kWh (dojazd 540 km WLTP, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,0 s). „Stredná“ verzia (150 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s) s 58-kWh batériou (dojazd 420 km WLTP) a základná verzia (110 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s) so 45-kWh batériou (dojazd 340 km WLTP) ponúknu rovnaký krútiaci moment (310 Nm) aj hnanú nápravu (zadnú) ako výkonnejšie varianty.

Seat v rámci tlačovej správy tiež informuje, že Cupra Born so 77 kWh batériou bude podporovať rýchlonabíjanie max. výkonom 125 kW, vďaka čomu môže získať počas 7 min nabíjania dojazd až 100 km (WLTP). Z 5 na 80 % SoC to potrvá 35 min. Okrem športovejšieho vzhľadu exteriéru a interiéru sa španielska novinka mierne líši od VW ID.3 aj rozmermi:

  • Cupra Born: 4 322/1 809/1 537/2 767 mm (dĺžka/šírka/výška/rázvor)
  • VW ID.3: 4 261/1 809/1 552/2 765 mm (dĺžka/šírka/výška/rázvor)

Športovejší podvozok a riadenie

Oveľa významnejšou novinkou však môže byť športovejší podvozok s funkciou Dynamic Chassis Control (nastavenie tlmičov v 4 režimoch), ktorý je dostupný pre model od Cupry ako súčasť voliteľnej výbavy. A k lepšiemu kontaktu s vozidlom pomôže aj progresívny elektrický posilňovač riadenia.

Španieli tiež uvádzajú, že sa vyhrali s nastavením bŕzd, ako aj účinku regeneratívneho brzdenia. A iná môže byť aj šírka pneumatík. A to až 235 mm, čo má zabezpečiť optimálny výkon, avšak nie na úkor efektivity vozidla.

Prvé cenovky

Napríklad v Nemecku sa dá model Cupra Born predobjednať už od dnes, pričom finálnu objednávku bude možné uskutočniť od augusta. Na začiatok bude k dispozícii základná a „stredná“ verzia, a to s „nemeckými“ cenami od 32 700 €, resp. 36 770 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat potvrdil „mestský“ elektromobil za 20 000 € a elektro-SUV Tavascan
VW má vylepšiť elektromobil ID.3 už budúci rok. Konkrétne dojazd a nabíjanie
SEAT investuje 5 miliárd € najmä do elektrifikácie svojich áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár