Spoznali sme prvé slovenské cenovky prvého elektromobilu od automobilky Seat, ktorý vyrástol na už známej koncernovej platforme MEB – Cupra Born. To, že prichádza pod značkou Cupra pritom naznačuje, že pôjde o športovejšie ladený model.
Španielom trvalo dlhšie, kým prišli so sériovou verziou elektromobilu postaveného na platforme MEB, ktorú používajú napr. modely VW ID.3/ID.4/ID.5, Škoda Enyaq iV či Audi Q4 e-tron. Na základe koncepčného modelu sa zdalo, že ich kompaktný elektrický hatchback pôjde na trh pod menom Seat El-Born, nakoniec sa však nezmenil len modelový názov, ale aj značka. V koncerne VW Group sa totiž rozhodli, že vyjde zo stajne športovejšie orientovanej značky Cupra, ktorá patrí pod Seat. Zrejme, aby výraznejšie odlíšili tento model od blízkeho príbuzného Volkswagenu ID.3.
Jediným rozdielom medzi týmito modelmi samozrejme nie je len názov a znak vozidla. Cupra Born totiž ponúka športovejší podvozok s funkciou Dynamic Chassis Control (nastavenie tlmičov v 4 režimoch), a to ako súčasť voliteľnej výbavy. A k lepšiemu kontaktu s vozidlom má pomôcť aj progresívny elektrický posilňovač riadenia.
Cupra tiež uviedla, že sa pohrala s nastavením bŕzd, ako aj účinkom regeneratívneho brzdenia. Iná môže byť aj šírka pneumatík. A to až 235 mm (v závislosti od verzie), čo má zabezpečiť optimálny prenos výkonu, ktorý môže byť krátkodobo v rámci 150-kW verzie s režimom e-Boost zvýšený na 170 kW. A nedávno zverejnený slovenský cenník prezrádza, že v prvej verzii modelu pre náš trh nájdeme v štandarde elektronickú uzávierku diferenciálu XDS.
Slovenská ponuka
Prvá verzia modelu Cupra Born pre slovenský trh ponúka batériu s kapacitou 62 kWh (58 kWh netto), dojazd 424 km (WLTP), DC nabíjanie max. výkonom 120 kW, 3-fázovú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, výkon pohonnej jednotky 150 kW, krútiaci moment 310 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr), pričom sa garantuje minimálna zostatková kapacita batérie 70 %.
V slovenskom cenníku nájdeme 2 varianty modelu s identickými technickými parametrami, ktoré sme popísali vyššie. Okrem štandardného aj „First Edition“, ktorý pri rovnakej cene 40 990 € ponúka dodatočnú výbavu zahŕňajúcu nasledovné:
- Balík Pilot M: prediktívny adaptívny tempomat (prispôsobovanie rýchlosti premávke, profilu vozovky a rýchlostným obmedzeniam), rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek – Traffic sign recognition, zadná kamera s automatickým zobrazovaním na stredovom informačnom displeji, asistent diaľkových svetiel – Light assist s automatickým prepínaním diaľkového a stretávacieho svietenia, navigačný systém PLUS s automatickou aktualizáciou dát v rámci služieb CUPRA CONNECT.
- Balík CARGO: nabíjací kábel Mode 2 typ 2 pre použitie so štandardnou domovou zásuvkou 230V/10A, batožinový priestor s nastaviteľnou dvojitou podlahou a odkladacím priestorom pod podlahou.
- Balík Below Zero: vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané ostrekovače čelného skla.
A na nasledujúcom obrázku nájdete štandardnú výbavu modelu Cupra Born určeného pre slovenský trh.
Cupra v prípade modelu Born avizuje viaceré verzie, ktoré budú dostupné zrejme neskôr. Informácie o všetkých verziách nájdete v našom článku Seat predstavil elektrický hatchback Cupra Born, ktorý vychádza z VW ID.3.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat
Menší elektromobil od Cupry bude drahší ako koncernové modely od VW a Škody
Osud elektrického SUV Cupra Tavascan je zatiaľ neistý