Modernizovaná Cupra Born stojí v SR menej ako jej bratranec VW ID.3

7

Prvému dedikovanému elektromobilu od Seatu, resp. prvému elektromobilu značky Cupra, kompaktnému hatchbacku Cupra Born, sme sa dlho nevenovali. Ten medzičasom prešiel modernizáciou a dostal aj novú verziu VZ. A na základe nedávno aktualizovaného slovenského cenníka sa zdá byť výhodnejší ako koncernový bratranec VW ID.3.

Prvý dedikovaný koncernový elektromobil zo Španielska bol pôvodne avizovaný ako Seat el-Born (koncept), resp. Born. Napokon však na trh prišiel pod značkou Cupra, ktorá patrí pod Seat. A to v roku 2021 ako športovejšie ladený koncernový bratranec Volkswagenu ID.3.

Tento model mal na rozdiel od VW ID.3 progresívny elektrický posilňovač riadenia, inak nastavené brzdy aj účinky regeneratívneho brzdenia, širšie pneumatiky či športovejšie naladený podvozok s voliteľnou funkciou Dynamic Chassis Control (nastavenie tlmičov v 4 režimoch).

Novinka Cupra Born VZ

Pomerne nedávno pribudla do slovenskej ponuky úplne nová verzia Cupra Born VZ s modifikovaným podvozkom, bezprostrednejším riadením, výkonnejšími brzdami, športovejším interiérom (vrátane „škrupinových sedadiel CUP Bucket“) či pádlami na volante pre ovládanie rekuperácie.

Novinka tiež disponuje pohonom zadnej nápravy, výkonom 240 kW, krútiacim momentom 545 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,6 s, maximálnou rýchlosťou el. obmedzenou na 200 km/h, 84-kWh batériou (79 kWh netto), dojazdom 599 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 180 kW a nabitím z 10 na 80 % za 27 min. Na slovenskom trhu sa pritom predáva za cenu od 48 460, resp. 43 210 € v aktuálnej akcii. Pre porovnanie, menej výkonný VW ID.4 GTX (210 kW) u nás stojí od 47 990 €, resp. 45 990 € v aktuálnej zľave.

Ďalšie verzie od 33 960 €

Aktuálne ceny modelu Cupra Born môžu byť v porovnaní s VW ID.3 zaujímavejšie aj v prípade nižšie postavených verzií. Základná Cupra Born s výkonom 170 kW,  63-kWh batériou či dojazdom 428 km (WLTP) totiž v terajšej zľave stojí od 33 960 €, zatiaľ čo 150-kilowattový VW ID.3 s rovnakou batériou 35 990 € po zľave. A model Born s výkonom 170 kW, 82-kWh batériou a dojazdom 560 km (WLTP) sa aktuálne predáva za 37 860 €, zatiaľ čo porovnateľný o niečo menej výkonný VW ID.3 za 41 990 €.

V cene dvoch nižšie postavených verzií Cupry Born je pritom aj doplnkový balík výbavy v hodnote takmer 3 000 €. Na druhej strane, porovnateľné verzie VW ID.3 sú aktuálne dostupné aj v limitovanej edícií s výbavou navyše (v hodnote 6 360 €), pričom sa predávajú za 36 990, resp. 42 990 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil od Seatu, Cupra Raval, sa už testuje na cestách
Bratranec Škody Enyaq od Cupry odhalil prvú cenovku a detaily
VW predstavil svoj najvýkonnejší e-hot-hatch a spustil jeho predpredaj. Poteší aj dojazdom
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. V rámci ochrany nášho života a prostredia by sme oveľa radšej privítali od SEATU „vstupné“ modely s cenovkou od 13.960 Eur, a nie tieto vyčačkané „Super-SEATY“, ktoré pri výrobe a prevádzke opotrebujú naše prostredia viac, ako skromné benzínové auto!

    • To je také jasné, na čo čaká trh – na jednoduchý model strednej triedy, len s povinnou bezpečnostnou výbavou bez predražujúcich asistentov, s cenou do 20 tis. – že európske automobilky musia byť dohodnuté, že taký nebudú vyrábať, lebo inak by ho už niektoré dávno vyrábali.

      • Pri cenách batérií pod 55USD/kWh je to do očí bijúce. Monopolizáciu odvetví a zjavné kartelové dohody kritizuje čoraz viac ekonómov. Úradníci však nekonajú, oni ani nevedia ako. Výsledkom sú zaostalé produkty s vysokou cenou. Abnormálne je konštatovanie, že v komunistickej Číne je mimoriadne konkurenčné trhové prostredie, zatiaľ čo západ sa úspešne dostal do nekonkurenčnej ekonomiky s dominanciou korporácií. Páni Adam Smith a Karol Marx by sa nestačili diviť….

        • Batéria ako celok určite nestojí pod 55USD/kWh, pocitam, ze to bude niekde pod 100USD/kWh. Ale aj tak ti dávam za pravdu. Keby do „golfu“ pichli 70kWh baterku, tak samotná baterka stojí 7000USD. Golf aktualne zacina na 20.000€, cize by sme boli niekde na 26.000€. Na takéto auto európa čaká

          • Dovolím si poznamenať, že by museli dať preč drahší spaľovák a transmisie, a namontovať lacnejší elmotor a jeho transmisie pohonu. Aj tu by sa čo-to ušetrilo ….

  2. Zavádzanie vyrovnávacieho cla je v tejto situácii kontraproduktívne, a betónuje nezdravé prostredie EU automobiliek! To sa nám všetkým v EU škaredo vymstí!

Pridajte komentár