Uznávaný spotrebiteľský magazín Consumer Reports zverejnil výročnú správu, v ktorej vyhlásil najlepšie automobilové značky za rok 2016. Americkou značkou roka sa stala Tesla, globálnou Audi.
Automobilka Tesla bola do rebríčka automobilových značiek zaradená premiérovo, pretože Consumer Report vôbec po prvý raz otestoval viac ako jeden model značky (Model S a Model X) v danom roku, čo je jednou z podmienok. Tesla skončila celkovo na veľmi peknom 8. mieste, pričom dosiahla najvyššiu mieru spokojnosti majiteľov a spolu s Porsche aj najlepšie výsledky v redakčných testoch Consumer Reports. Medzi americkými značkami dokonca prvá.
Kritéria celkového hodnotenie
Na celkové hodnotenie mali vplyv štyri faktory: redakčné testy magazínu Consumer Report, predpokladaná spoľahlivosť, spokojnosť majiteľov a bezpečnosť. Tesle najviac uškodila predpokladaná spoľahlivosť, ktorú ohodnotil Consumer Reports iba ako „dostatočnú“. Na obranu Tesly v tomto smere musíme povedať, že všetky problémy svojich vozidiel starostlivo rieši a každá ďalšia výrobná „šarža“ vozidiel je zas o niečo lepšia. Dôkazom toho je maximálna spokojnosť majiteľov, pričom až 91 % z nich by si kúpilo Teslu znova.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prečo sa stal Model X najlepším SUV roka 2016?
Tesla vyhrala prieskum spokojnosti zákazníkov Consumer Reports 2016
Celkové výsledky Consumer Reports 2016
Absolútnym víťazom Consumer Reports 2016 sa stala značka Audi, nasledovaná ďalšími nemeckými automobilkami Porsche a BMW. Prvú desiatku dopĺňajú predovšetkým japonské značky (Lexus, Subaru, Mazda, Honda). Miesto sa našlo aj pre Kiu a Buick.
Na opačnom konci rebríčka sa umiestnili Fiat, Jeep, Mitsubishi či Land Rover. Celkové postavenie nemeckým prémiových značiek mierne pokazil Mercedes-Benz, ktorý bol až 21. z 32 hodnotených značiek.
Zdroj: tlačová správa