V Bratislave sa stavia „najmodernejšie nabíjacie centrum v strednej Európe“

14

Slovenská energetická spoločnosť ZSE uvádza, že v Bratislave stavia „najmodernejšie nabíjacie centrum v strednej Európe“ – City Hub Landererova. Výstavba má byť pritom „vo veľmi pokročilom štádiu“. A nabíjací hub ponúkne až 400-kW nabíjačky, „salónik“ a v budúcnosti aj bezdrôtové nabíjanie.

Spoločnosť ZSE nešetrí ohľadom svojho rozostavaného nabíjacieho hubu na Landererovej ulici superlatívmi. Ten má byť podľa jej slov výnimočný nielen v rámci Slovenska, ale aj strednej Európy. Tzv. City Hub Landererova má pritom kombinovať komplexnú nabíjaciu lokalitu pre 10 elektromobilov s rýchlonabíjačkami a technologicko-inovačným centrom.

Nabíjací hub tiež ponúkne retailový priestor, kde budú môcť zákazníci tráviť čas, kým sa ich elektromobily nenabijú. V rámci neho bude dostupné ľahké občerstvenie a káva. Podľa dodatočných informácií však s najväčšou pravdepodobnosťou nemôžeme očakávať podávanie „teplých jedál“.

Spoločnosť ZSE ďalej uvádza, že ich divízia ZSE Drive ako prvý operátor nabíjacích staníc na Slovensku poskytne nabíjaciu stanicu s výkonom 400 kW. Budeme pritom dúfať, že nabíjačky s takýmto výkonom budú plne využiteľné už čoskoro. Ani top elektromobily totiž aktuálne vo všeobecnosti nepodporujú nabíjací výkon vyšší ako 270 kW.

city hub landererova

Zdroj: ZSE

Tzv. ultrarýchlych nabíjacích bodov bude v rámci City Hubu Landererova šesť. Nie je však presne jasné, aký budú mať výkon. ZSE totiž uvádza výkon „až 400 kW“, pričom sa zdá, že nie všetky „ultranabíjačky“ ponúknu takýto výkon. Každopádne vieme, že zvyšné 4 nabíjacie body poskytnú 22 kW v rámci nabíjania striedavým prúdom (AC).

Udržateľnosť, bezdrôtové nabíjanie a ďalšie nabíjačky

City Hub Landererova je podľa ZSE navrhnutý v súlade s filozofiou ekologickej udržateľnosti a ambíciou dosiahnutia úrovne certifikácie LEED Gold. „Západoslovenskí energetici“ pritom uvádzajú nasledovné:

„Inteligentné riešenia minimalizujú energetickú náročnosť prevádzky objektu aj spotrebu vody, znižujú spotrebu energie na chladenie v lete aj na vykurovanie v zime, pokročilé technológie udržiavajú kvalitu vnútorného ovzdušia, extenzívna vegetačná strecha zadržuje vlahu a okolie skrášli výsadba zelene nenáročnej na zavlažovanie.“

city hub-landererova

Zdroj: ZSE

Potešiteľné tiež je, že na nabíjanie elektromobilov sa bude používať len certifikovaná energia z udržateľných zdrojov. Tá pritom bude pochádzať zo slovenských vodných elektrární. Súčasťou hubu bude aj predpríprava na bezdrôtové nabíjanie prostredníctvom indukcie, s ktorého nasadením sa počíta v bližšie nešpecifikovanej budúcnosti.

Otvorenie nabíjacej stanice City Hub Landererova sa očakáva v rámci 2. kvartálu budúceho roka. Oveľa dôležitejšie však bude rozširovanie nabíjacej siete v rámci celého Slovenska. A práve aj to chystá spoločnosť ZSE. Do konca roka 2024 chce pritom vybudovať 120 „ultrarýchlych nabíjacích bodov“.

city hub landererova

Zdroj: ZSE

Zdroj: ZSE

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové kolo dotácií na nabíjacie stanice má priniesť SR takmer 1 200 nabíjacích bodov
Akčný plán rozvoja elektromobility v SR bol schválený. Aké ciele a opatrenia zahŕňa?
„Rýchle a férové“ nabíjacie stanice povinne každých 60 km. EÚ vyjednala predbežnú dohodu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. „bude pochádzať zo slovenských vodných elektrární.“ to akoze natiahli samostatne draty od vodnej elektrarne k tomu hubu? 🙂 Lebo inak to nemozu garantovat. 🙂

    • Aj keď si z tejto informácie robíte obaja srandu, viete, že sa jedná o virtuálnu záležitosť! Elektróny sú no-name! Hlavné je, že sa takéto nabíjačky začnú stavať, aj keď možno účelovo „niekomu“ pod nosom! 🙂

    • V tych Michalovciach/vychode by sa zisiel viac. V BA je nabiek plna rit. Potom by mozno neboli nuteny blavaci/zapadaci s EQS, Maybach, TMS/X a pod. traposit na nabijacke Kauflandu. 🙂

  2. Zdravím
    Je úctyhodné, že aj na slovensku sa nájde spoločnosť, ktorá chce prinášať produkty európskej úrovne.
    Ak si uvedomíme, že sa nainštalujú 400kW nabíjacie stanice, tak to je dnešná špička. Rovnako príprava na bezdrôtové nabíjanie. Toto sú špičkové parametre a vízia ktorú tento sektor potrebuje.
    Áno, viem že 10 nabíjacích bodov je veľmi malo, ale tento nabijaci hub nie je masovka, je to perlička, výkladná skriňa. Týmto ZSE ukazuje, že predaj elektriny je ich „chlebíček“ a snažia sa ho robiť dobre, ponúknuť zákazníkom aj niečo viac.
    Takéto nabíjacie huby nebudeme stretávať pri diaľniciach, tam budu ekvivalenty dnešných benziniek, 30-40 stojanov, reštaurácia, alebo občerstvenie a v lepšom prípade detské ihrisko.
    ZSE je malým unikátom na slovensku a možno aj v strednej Europe. Ponúka spojenie fotovoltiky s nabíjanim elektromobilu cez Virtuálnu batériu, pre tých ktorý nemajú možnosť FVE tak ponúka špecialný tarif pre nabijanie elektromobilu.
    PS: Elektrika so slovenských vodných elektrárani znamená, že si zakúpili elektrinu od prevádzkovateľov slovenských vodných elektrárni v nejakom objeme kW. Podporujú domácich výrobcov elektrickej energie.

    • Ono zas nieje dovod extra vybavovat tie dilanicne nabky zabaviskami, pretoze pri 400kw sa tam clovek dlho nezdrzi. Projektovat to podla starych/dnesnych EV nema zmysel lebo tych pomaly nabijajucich bude male % oproti kvantu buducich EV. Aj dnesne s 240kw sa zdrzia do 20min a buduce EV uz len menej a menej. Pri 400kw taka 80kwh bat 10-80% sa nabije za 9-10min, tak kiniznicu tam netreba. Uplne postaci vybavenost dnesnych pump. Tie saloniky, zabavne centra a rozne blbosti co planuju niektori budu zbytocne.

Pridajte komentár