Koncom minulého leta prišiel na trh maličký cenovo dostupný mestský elektromobil Citroen Ami. No a aktuálne francúzska značka predstavila jeho úžitkovú verziu menom Citroen My Ami Cargo. Tá má byť pritom odpoveďou aj na potreby doručovania balíkov na poslednú míľu.
Citroen My Ami Cargo je rovnako veľký ako jeho 2-miestna osobná verzia, tzn. rozmery 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška). Takže ide o naozaj maličké vozidlo. Francúzi však vybrali sedačku spolujazdca a nahradili ju modulárnym ochranným boxom, ktorý pojme náklad a zároveň ho oddeľuje od vodiča.
Táto oblasť má pritom objem 260 l a celkový objem batožinové priestoru je 400 l. Vozidlo tiež ponúka užitočné zaťaženie 140 kg. Podľa výrobcu je ich novinka ekonomickým a ekologickým riešením vhodným pre firmy ponúkajúce lokálne a doručovacie služby („doručovanie na poslednú míľu“), ako aj pre obchodníkov, remeselníkov, živnostníkov či samosprávy.
Rovnako ako osobná verzia, aj Citroen My Ami Cargo ponúka elektromotor s výkonom 6 kW, maximálnu rýchlosť 45 km/h, li-ion batériu s kapacitou 5,5 kWh, dojazd 75 km, nabitie z bežnej zásuvky za 3 hodiny či priemer otáčania 7,2 m.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
Vďaka nízkej hmotnosti (osobná verzia má len 485 kg) a nízkemu výkonu môžu viesť vozidlo aj osoby s vekom od 14 rokov (platí vo Francúzsku). Vek oprávňujúci k vedeniu tohto vozidla sa samozrejme líši v závislosti od legislatívy jednotlivých krajín. Európsky priemer je pritom 16 rokov. Takže vozidlom môže jazdiť napríklad aj brigádujúci tínedžer bez klasického VP.
Cena a dostupnosť
Čo sa týka ceny elektromobilu Citroen My Ami Cargo, výrobca uvádza, že v porovnaní s osobnou verziu je drahší o 400 €. To znamená, že v rámci francúzskeho trhu začína na cene 7 390 €. K dispozícii je aj lízing s cenou od 24 € mesačne pri akontácii vo výške 3 408 €. Dostupných je pritom viac lízingových programov.
Začiatok predaja je naplánovaný na jún tohto roka.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
„Lacný“ úžitkový elektromobil Kaiyun prichádza do Európy s oneskorením
Renault Twizy prichádza na slovenský trh po dlhých rokoch
4 komentáre
Určite bude mať svoje miesto. Veď len napríklad PIZZA rozvoz, rozvoz hotových jedál a spústy ďalších využití.
Nadobúdacie a prevádzkové náklady sú oproti spaľovákom podobnej veľkosti zanedbateľné. A dojazd na tieto účely po meste bohato postačuje.
Ked sledujem pizza auta ako kluckuju 70-kou po Blave, tak tych 45 km/h max nerozdychaju :-). Ani ich zakaznici nebudu zpokojni s pomalostou dorucovania :-).
Dúfam,že sa ho na Slovensku dočkáme čo najskôr.Dá sa už u nás objednať osobná verzia?Prípadne v akom časovom horizonte…,pomimo slovenských dealerov Citroenu,priamo z Francúzska cez DPD balík?
Ja nemám pocit, že sa toto vozítko presadí v očakávanej miere. Zákazníci sa nesprávajú vždy tak, ako očakávajú výrobcovia …