Elektromobily Citroën e-C4 a e-C4 X dostali novú techniku a ponúkajú vyšší dojazd aj výkon

2

Dočkal sa aj Citroën. Vylepšený koncernový elektrický pohonný systém dostávajú aktuálne aj modernizované kompaktné crossovery Citroën e-C4 a e-C4 X. Francúzi však idú na to inak. Pre nižšie modelové rady totiž zachovali pôvodnú techniku.

V rámci koncernu Stellantis nájdeme pomerne slušnú ponuku subkompaktných až kompaktných plne elektrických modelov, ktoré spája rovnaká platforma aj základná technika. Pred časom pritom došlo k aktualizácii pohonného systému týchto modelov, ktorá priniesla vylepšenia najmä v oblasti dojazdu a výkonu.

A tejto aktualizácie, resp. v prípade Citroënu rozšírenia sa aktuálne dočkali aj elektromobily Citroën e-C4 a e-C4 X. Aktualizácia priniesla nový synchrónny elektromotor HSM s výkonom 115 kW, ktorý je tak o 15 kW výkonnejší ako pôvodný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom. Max. krútiaci moment (260 Nm) sa pritom nezmenil.

Batéria a dojazd

Nová je aj batéria, ktorá má novú chémiu (NMC 811) aj vyššiu kapacitu (54 kWh) ako tá pôvodná (NMC 622, 50 kWh). Podľa Citroënu obsahuje 17 modulov a 102 článkov a má vyššiu energetickú hustotu a životnosť. Konkrétne údaje však nespomína.

Bežného elektromobilistu ale asi najviac zaujíma, aký dojazd dokáže zabezpečiť nová batéria. Francúzi uvádzajú, že prináša o 17 % vyšší dojazd v porovnaní s pôvodnou 50-kWh batériou, pričom dojazd modelov e-C4 a e-C4 X sa pohybuje v rozmedzí 415 až 421 km (WLTP), v závislosti od modelu a stupňa výbavy. A poteší, že tepelné čerpadlo je v prípade vylepšených modelov štandardom.

Nabíjanie

Čo sa týka nabíjania, tu nenastali významnejšie zmeny. Aj modernizované modely Citroën e-C4 X a e-C4 podporujú maximálny nabíjací výkon 100 kW. Nabíjací systém je však zrejme o niečo účinnejší, keďže podľa výrobcu sa nabíjací čas noviniek nepredĺži, aj keď majú kapacitne o niečo väčšiu batériu. Z 20 na 80 % to má trvať menej ako 30 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 7,4 kWh. A za príplatok je dostupná 3-fázová „palubka“ s výkonom 11 kW.

Ako sme už uviedli, nový pohonný systém nenahrádza ten pôvodný, ale rozširuje ponuku modelov Citroën e-C4 a e-C4 X. K dispozícii tak bude aj pôvodný systém, ktorý zahŕňa elektromotor s výkonom 100 kW a batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 360 km (WLTP).

citroen e-c4 interier

Zdroj: Citroen

Zdroj: Citroën

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroën avizuje elektromobily s „agresívnymi cenami“. Prvým by mal byť elektrický C3
Elektromobily ukončia éru „SUV-čiek“, tvrdí šéf Citroënu
Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Takéto šroty predávali v Číne a trh ich ocenil tak, že pozatvárali továrne.
    O rok sa budú musieť porovnávať s lacnou Teslou, MG4 a podobne. Asi budú krachovať aj v EU.

    Šikovní novinári by však mohli zistiť, aká je hmotnosť batériového packu a či sú tam nebezpečné články od LG.

    • Dobre, že si nám to napísal! Lebo už-už som uvažoval, že si ten Citroën e-C4 X kúpim, keď ho tak vylepšili !!! 🙂

Pridajte komentár