Stellantis popiera oneskorenie „lacného“ Citroenu e-C3 zo SR kvôli nečakaným problémom

6

Citroen e-C3, ktorý má konkurovať „lacným“ čínskym elektromobilom, sa podľa neoficiálnych správ oneskoril kvôli neočakávaným problémom. Materský koncern Stellantis to však popiera.

Citroen v októbri minulého roku predstavil prvý koncernový cenovo dostupný elektromobil na báze platformy Smart Car – Citroen e-C3. Očakávalo sa pritom, že v aktuálnom období sa už bude vyrábať v trnavskom závode spoločnosti Stellantis. Zdá sa však, že linky v SR zatiaľ nie sú v pohybe. A to naznačuje aj správa od Bloombergu.

Podľa „zdrojov oboznámených s problematikou“, ktoré nechceli byť podľa Bloombergu menované, má subkompaktný elektrický crossover Citroen e-C3 niekoľkomesačné oneskorenie. A to údajne kvôli softvérovým problémom. Hovorca Citroenu na to reagoval slovami, že prví zákazníci sa svojich vozidiel dočkajú po letnej prestávke. A dodal, že evidujú 30 000 objednávok.

Hovorca Stellantisu správu popiera

Následne na správu od Bloombergu reagoval aj hovorca koncernu Stellantis, ktorý oneskorenie kvôli softvérovým problémom poprel, informoval Electrive na základe správy od Automobilwoche. Priznal však, že počas májových  novinárskych testovacích jázd na predprodukčných modeloch neboli sfinalizované všetky softvérové funkcie. Stať sa tak má v najbližších týždňoch, pričom dodávky majú byť spustené v 3. štvrťroku.

Každopádne Citroen počas predstavenia modelu e-C3 v októbri minulého roku uviedol, že ich elektrická novinka príde na trh v 2. štvrťroku. Budeme pritom dúfať, že prví zákazníci dostanú už čoskoro plne funkčné vozidlo, ktoré urobí dobrý dojem hneď od začiatku. A to nielen kvôli tomu, že sa vyrába na Slovensku. Európa totiž potrebuje cenovo dostupné elektromobily schopné čeliť očakávaným čínskym konkurentom.

Pripomíname pritom, že cena tohto subkompaktného crossoveru s výkonom 83 kW a max. dojazdom 326 km (WLTP) začína v SR na 23 490 €. A budúci rok má prísť na trh lacnejšia verzia s kapacitne menšou batériou a dojazdom 200 km (WLTP), ktorá bude stáť od cca 20 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen e-C3 je najlacnejším elektromobilom z EÚ. Ako to výrobca dosiahol?
Dongfeng Box prichádza na slovenský trh za cenu 21 990 €
Fiat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Grande Panda
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Dostupné elektrické auto je od 10000€ do 13000€ s 50 kWh baterkou, veľkosti Sandero a podobne. Netreba zabudnúť, že elektrické autá sú lacnejšie ako spaľovacie a nielen východná Európa schudobnela, ale aj západná. Stačí sa pozrieť, koľko Dácií a iných lacných áut sa predá v celej Európe.

    Západné automobilky sa dostali do smrteľného strmhlavého letu. Straty a dlhy skokovo rastú. Predaje klesajú. Nie sú schopné masovo vyrábať elektrické autá, aby dosiahli na úspory z rozsahu. Tie sú pritom predpokladom pre ziskovosť a budúce prežitie. O kvalite európskych EV sa ani nemá zmysel baviť…

    • IK, ty si vlastne odo mňa odpísal všetko, co som ja doteraz napísal! A tak teraz neviem, či ťa mám za to pochváliť, alebo pohaniť! 🙂 ….

    • PETER, zabúdaš, že elektromobility sú v mnohom konštrukčne jednoduchšie, a preto až na batériu lacnejšie! V pozadí stále vysokých cien BEV sú skutočne všelijaké záujmy a špekulácie výrobcov, ktorí prichádzajú na trh najprv s najväčšími, najsilnejšími a najvybavenejšími BEV, aby čo najviac zarobili, a túto stratégiu bezohľadne prenášajú aj do kategórie BEV, ktorá má elektrifikovať široké masy!

Pridajte komentár