Citroën e-C3: Cena pod 25 000 €, dojazd 300 km či výroba v SR – info od šéfa značky

6

O chystanom menšom a cenovo dostupnejšom elektromobile Citroën e-C3 sa objavujú najmä neoficiálne informácie. Preto poteší, že nedávno sa k nemu vyjadril šéf značky Citroën. Niektoré informácie pritom potvrdil a ďalšie doplnil.

Šéf Citroënu Thierry Koskas v rozhovore pre Motorprofis hovoril najmä o chystanom elektrickom modeli e-C3, ktorý bude predstavený a dostane sa na trh už pomerne onedlho.

Podľa Koskasa bude Citroën e-C3 merať takmer presne 4 metre a zaradí sa do segmentu B. T.j. medzi tzv. „subkompakty„, resp. pod nižšiu strednú triedu. Pôjde pritom o hatchback „s náznakmi vozidiel typu SUV“. Očakávať máme napr. vyšší posed.

„Prelomový e-Európan“

Šéf Citroënu tiež uviedol, že model e-C3 bude maž dojazd približne 300 km, čím sa v podstate potvrdili skoršie neoficiálne informácie. Čo sa týka ceny, aj naďalej má platiť, že tá bude začínať pod 25 000 €. Za túto cenu máme dostať dobre vybavené vozidlo. V tejto súvislosti Koskas dokonca hovorí o „prelome“, pretože podľa neho „v súčasnosti takéto vozidlo z Európy za takúto cenu neexistuje“.

Na otázku ohľadom inovácií v rámci elektromobilu Citroën e-C3 Koskas povedal, že máme očakávať napr. „inovatívne riešenia v oblasti ovládania a displejov“. Podrobnosti ale odmietol uviesť. Niektoré nápady však budú pochádzať z koncepčného modelu Citroën Oli. Dozvedeli sme sa pritom, že e-C3 nebude priamo vychádzať z tohto konceptu. Na základe modelu Oli totiž vznikne iný elektromobil, ktorý príde po „e-C-trojke“.

Potvrdilo sa aj to, že elektrická novinka od Citroënu sa bude vyrábať na Slovensku, a to v trnavskom závode koncernu Stellantis. Koskas pritom dodal, že vozidlo sa bude dodávať predovšetkým na európsky trh. Počíta sa však aj s vývozom na Blízky východ. Kedy bude spustená výroba, presne nevieme. Známe ale je, že novinka bude predstavená v októbri a na trh príde budúci rok.

Neoficiálne informácie

Šéf Citroënu už skôr uviedol, že model e-C3 využíva „architektúru smart car“. Tá bola zdá sa navrhnutá najmä  pre rozvojové trhy, ako sú Latinská Amerika a India. Nedávno sa však objavila neoficiálna informácia, že „európsky“ Citroën e-C3 bude používať „radikálne upravenú verziu“ tejto platformy.

A keď už je reč o neoficiálnych informáciách ohľadom modelu e-C3, už skôr sa objavili správy o údajných technických špecifikáciách. Podľa nich má byť chystaný elektrický subkompakt dostupný v dvoch verziách s výkonom 61 a 81 kW, ako aj s LFP batériami s kapacitou 42 a 52 kWh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov
Dacia ponúkne elektrické Sandero. Dôraz kladie na nízku cenu
Elektromobily ukončia éru „SUV-čiek“, tvrdí šéf Citroënu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. BEV tejto kategórie je v EU potrebný viac, ako všetky ostatné väčšie autá. Uvidíme, s akou technikou príde! Ak bude mať napr. predný pohon, tak ho naši magazínoví odborníci „zahrabú pod čiernu zem“! …..

    • Myslim ze BEV v tomto segmente nebude odsudzovane za FWD..
      FWD aj RWD ma svoje vyhody a nevyhody. Mame Smarta forfour a ten ma zadny pohon. Je to prijemne lebo sa zobehne aj na mokrom ked mas vytocene kolesa v krizovatke. A brutal maly polomer otacania pretoze na predku nemusia byt poloosy ktore obmedzuju vytocenie kolies.

    • V B segmente začínajú autá pod 15 000,- čiže aj tak to bude o 10 000 drahšie ako podobne veľké spaľovacie auto. Fandím elektromobilite, ale kým sa nepodporí nákup zo strany štátu a tým zmenší cenový rozdiel, alebo sa ceny postupne nedorovnajú, tak bežný človek na Slovensku z ekonomických dôvodov uprednostní spaľovacie auto. Osobne som kupoval nové auto pred necelým rokom. Denne najazdím cca 35km a mám kde nabíjať, ale e208 alebo eCorsa začínali okolo 32 000 a ja som kúpil Swift v najvyššej výbave za 18 000. Ektromobil v podobnej výbave stal 2X toľko a to nedáva zmysel.

  2. Európan dostane za európsku cenu produkt v kvalite pre rozvojové krajiny.
    Alebo inak, prerábka ICE na BEV bude zvonka veľká, vnútri malá, lebo nevyužije efektívny priestorový návrh dedikovaných EV platforiem.

  3. Motor 61 kW a batéria LFP 42 kWh je vynikajúca kombinácia, konečne sa s tým niekto odvážil prísť, ak ešte dajú karosérii aj aerodinamický tvar, tak si ho kúpim. Dúfam že to nebude SUV tehla.

Pridajte komentár