Viaceré automobilky avizujú elektromobily s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Jedným z nich bude aj Citroën e-C3, ktorý sa bude vyrábať na Slovensku. A aktuálne bol zverejnený prvý teaser a objavili sa tiež nové informácie ohľadom tohto menšieho crossoveru.
Largus upozornil na to, že koncern Stellantis v rámci prezentácie hospodárskych výsledkov ukázal prvú upútavku na chystaný elektromobil Citroën e-C3. A pridal aj nové informácie.
Ako sme už informovali, zaujímavé novinky o modeli e-C3 poskytol minulý mesiac šéf Citroënu Thierry Koskas. Ten napr. uviedol, že ich menší elektrický crossover vyrastie na „architektúru smart car“, ktorá by mala byť určená najmä pre rozvojové trhy, ako sú Latinská Amerika a India.
Uviedol aj to, že model bude začínať na cene pod 25 000 € a bude sa vyrábať v trnavskom závode spoločnosti Stellantis. Dozvedeli sme sa tiež, že elektrická novinka bude predstavená v polovici októbra a na trh príde začiatkom budúceho roka. Objavila sa pritom aj nefinálna informácia, že vozidlo ponúkne dojazd minimálne 300 km.
Aktuálne správy
Largus aktuálne informuje, že koncern Stellantis v prípade elektrickej „C-trojky“ potvrdil uvedenie na trh začiatkom roku 2024, ako aj jeho októbrovú premiéru. Čo sa týka základov, model vyrábaný na Slovensku má vyrasť na „radikálne upravenej verzii“ platformy, z ktorej vychádza Citroën e-C3 pre indický trh.
Zverejnený teaser naznačuje, že základné línie „európskej verzie“ by mohli byť podobné modelu, ktorý sa predáva Indii. Dizajn prednej časti vozidla však môže byť inšpirovaný konceptom Citroën Oli. A podľa Largusu je nový aj dizajn zadnej časti vozidla.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroën via Largus.fr (teaser)
- Zdroj: Citroën India
Francúzsky web tiež uvádza, že podľa ich zdrojov bude nový Citroën e-C3 dostupný v 2 verziách. A to s výkonom 61 a 81 kW, ako aj s LFP batériami s kapacitou 42 a 52 kWh, čo sú podstatne lepšie parametre ako v prípade „indického modelu“ (42 kW / 29,2 kWh). Za vylepšenú platformu, techniku a parametre, prípadne lepšiu výbavu a bezpečnosť či možno aj väčšie rozmery si však Európania poriadne priplatia. Kým indická „e-C-trojka“ stojí po prepočte niečo cez 10 000 €, európska novinka bude stáť podľa Largusu od cca 23 000 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov
VW potvrdil elektromobil za menej ako 20 000 €, keďže čínska konkurencia rastie
Elektromobily ukončia éru „SUV-čiek“, tvrdí šéf Citroënu
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Chcelo by to jasne vedieť čo je v Indii za 10.000, a o čo viac bude v Európe za 23.000 !!! ……….. Teda okrem predraženia!
Tiež bude zaujímave pozerať na testy EURO-NCAP, kedže indicky nemá také nároky na bezpečnosť ako europsky trh.
Niečo na tých bezpečnostných nárokoch môže byť.
Napríklad v niektorých afrických krajinách (nie v Indii!!) nie sú požadované dvojokruhové brzdy. U nás musia byť – tipnem si – 70 rokov? Neviem. Starého otca sa už nespýtam, aj keď sa to určite dá zistiť. Ale – nie je to podstatné.
Veď to, koľko viac povinnej techniky a vybavenia musí byť v aute pre Európu, náklady na prepravu, a koľko predstavuje potom ten zisk !!!
P.S. Ak sa dobre pamätám, dvojokruhové brzdy prichádzali postupne v sedemdesiatych rokoch!
Treba si počkať na Teslu M2, tá bude tiež za 23 tisíc, ale tisíc krát lepšia.