Šéf značky Citroën informoval, že sa už pomerne čoskoro dočkáme cenovo dostupnejšie elektromobilu. Tento menší model sa pritom bude vyrábať v trnavskom závode koncernu Stellantis.
Citroën už nejakú dobu avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily, ktorých predzvesťou má byť koncept Oli. A aktuálne agentúra Reuters informuje, že šéf francúzskej značky Thierry Koskas prezradil v tomto smere viac.
Novinka bude niesť meno Citroën e-C3, z čoho môže, ale aj nemusí vyplývať, že pôjde o subkompaktný hatchback, ktorý sa zaradí do segmentu B ku svojim koncernovým bratrancom Peugeot e-208 či Opel Corsa-e.
Prekvapením môže byť, že model nevyrastie na aktuálnej platforme eCMP určenej aj pre menšie koncernové elektromobily či na novej dedikovanej e-platforme. Citroën si totiž podľa Koskasa vybral „architektúru smart car“, ktorá by mala byť určená najmä pre rozvojové trhy, ako sú Latinská Amerika a India.
To má zrejme pomôcť stlačiť cenu na avizovaných menej ako 25 000 €, aj keď sa Citroën e-C3 bude vyrábať v EÚ, konkrétne na Slovensku. A to v trnavskom závode koncernu Stellantis, kde sa zatiaľ vyrába aj elektromobil Peugeot e-208. Koskas tiež uviedol, že ich elektrická novinka bude predstavená v polovici októbra a na trh sa dostane už začiatkom budúceho roka.
Čo sa týka parametrov, Reuters na základe nemenovaných „zdrojov oboznámených s problematikou“ uvádza, že elektromobil Citroën e-C3 ponúkne dojazd 300 km. To by teoreticky mohlo platiť pre základnú verziu, pričom sa zatiaľ nedá vylúčiť, že Citroën ponúkne aj drahší model s kapacitne väčšou batériou, ktorá zabezpečí podobný dojazd, ako ponúkajú menšie koncernové elektromobily, t.j. okolo 400 km.
Pôjde o „indickú“ e-C-trojku?
Sme zvedaví najmä na základnú cenovku, ako aj na úplné špecifikácie cenovo najdostupnejšej verzie modelu e-C3. A to aj v kontexte toho, že elektromobil s označením Citroën e-C3 sa už predáva napr. v Indii. Tento malý crossover pritom disponuje batériou s kapacitou 29,2 kWh, ktorá sa nabije za 57 min, dojazdom 320 km podľa tamojšieho cyklu, elektromotorom s výkonom 42 kW a krútiacim momentom 143 Nm, zrýchlením z 0 na 60 km/h za 6,8 s či max. rýchlosťou 107 km/h.
Cena tohto modelu pritom po prepočte začína na niečo málo cez 10 000 €. Takže ak by nám Citroën predával veľmi podobný elektromobil za takmer 2 a pol násobok indickej ceny, asi by sme neboli radi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen Oli má byť predzvesťou cenovo dostupných a efektívnych elektromobilov
Elektromobily Citroën e-C4 a e-C4 X dostali novú techniku a ponúkajú vyšší dojazd aj výkon
Elektromobily ukončia éru „SUV-čiek“, tvrdí šéf Citroënu
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Prifúknutý Spring s príplatkom 5000€, radšej nech to nevydajú. Buď si to pýta nižšiu cenu, alebo o niečo väčšiu batériu a silnejší motor…
Stale plati, nikdy nekupuj auto na F… a vsetky Francuzske… a za rok zacnu chrlit novu Teslu z Mexika a to bude koniec par automobiliek ktore su sice mrtve uz teraz, len o tom este nevedia… to bude parada 🙂
A na T nie? TESLA (Technicky Slabé Auto):)
Nakupovať ! Nebudú nás zlatokopi oberať !!!! 🙂
Takých čoskoro už bolo…