Citroen predstavil väčšieho brata modelu e-C3 s cenou od 27 400 €

8

Aktuálne bol predstavený väčší a praktickejší súrodenec modelu Citroen e-C3 menom Citroen e-C3 Aircross, ktorý má podobnú veľkosť ako Hyundai Kona. Ide tak o väčšie subkompaktné SUV, ktoré vzhľadom na rozmery prekvapí možnosťou 7-miestnej konfigurácie. Rovnako ako jeho menší súrodenec sa bude tento model vyrábať v Trnave. A bude dostupný za pomerne zaujímavú cenu.

Po nedávnom odhalení dizajnu Citroenu e-C3 Aircross bol dnes tento model plnohodnotne predstavený, pričom sme spoznali jeho špecifikácie či základnú cenovku. Výrobca pritom hovorí, že ide o prvý model v segmente, ktorý ponúkne až 7 miest na sedenie a zároveň prvý elektromobil v segmente, ktorý bude dostupný za cenu pod 30 000 €. To však môže platiť, len ak nerátane min. čínsky trh a ak príde model e-C3 Aircross na trh skôr ako jeho koncernový bratranec Opel Frontera.

Citroen e-C3 Aircross – špecifikácie

Citroen e-C3 Aircross má rozmery 4 390 x 1 790 x 1 660 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 670 mm. Radí sa tak k väčším elektrickým SUV-subkompaktom (segment B) ako napr. Hyundai Kona, ktorý meria 4 355 x 1 825 x 1 575 x 2 660 mm. Základná 5-miestna verzia ponúka veľmi slušný objem batožinového priestoru, a to 460 l, resp. 1 600 l po sklopení zadného radu sedadiel. V 7-miestnej verzii je to symbolických 40 l, resp. 330 l po sklopení 3. radu sedadiel. Svetlá výška vozidla presahuje 20 cm.

Nový model C3 Aircross vyrástol na platforme Smart Car (a.k.a. STLA Smart) a bude dostupný nielen v plnej elektrickej, ale aj 48-V hybridnej a spaľovacej verzii. Elektromobil ponúkne výkon 83 kW, maximálnu rýchlosť 145 km/h, 44-kWh LFP batériu či dojazd cez 300 km (WLTP). To naznačuje, že bude mať rovnaký pohon ako o niečo menší súrodenec Citroen e-C3. Takže elektromotor modelu Aircross by mal dosahovať max. krútiaci moment 120 Nm a zrýchlenie vozidla z 0 na 100 km/h by malo trvať cca 11 s.

citroen e-c3 aircross

Zdroj: Citroen

Citroen e-C3 Aircross podporuje max. nabíjací výkon 100 kW, pričom sa nabije z 20 na 80 % za 26 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 7 kW (nabitie z 20 na 80 % za 4 hod 10 min). A za príplatok či v rámci vyššie postavených verzií bude dostupná 11-kW „palubka“ (nabitie z 20 na 80 % za 2 hod 50 min). A neskôr, v roku 2025, sa dostane na trh verzia s kapacitne väčšou batériou a dojazdom cez 400 km (WLTP).

Cena

Citroen e-C3 Aircross, ktorý sa bude vyrábať na Slovensku (v trnavskom závode koncernu Stellantis), dnes odhalil aj cenu základnej verzie. A to 27 400 €. Pre porovnanie, model C3 Aircross v 48-V hybridnej verzii bude stáť od 25 500 € a so spaľovacím motorom od 19 400 €. A menší súrodenec Citroen e-C3 sa predáva za cca 23 000 €, pričom budúci rok príde na trh verzia s menším dojazdom a cenou od cca 20 000 €.

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV Opel Frontera s cenou od 29 000 € odhalilo aj dojazd
Kia predstavila menšie elektro-SUV EV3 s dojazdom až 600 km
Fiat odhalil cenovo dostupnejší elektromobil Grande Panda
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Konečne rozumnejší model, ale stále tomu ešte niečo chýba. Keby tomu dali techniku z pôvodnej aktualizovanej platformy (54 kW batéria, 115 kW elektromotor) a bolo by to v cene 27 400 €, tak by konečne mali model pre masy. Viem, že Kona to má, ale má aj oveľa vyššiu cenovku. Takto tomu stále niečo chýba. Každopádne, krok správnym smerom. Len škoda, že zo svetových automobiliek (mimo číny) sa takýmto modelom zatiaľ venuje len PSA.

  2. Ako ostatní spomínajú, je super, že sa to začína otáčať k reálne ľudovým cenám. Batéria 44kWh k tejto veľkosti auta je stále iba prímestské autíčko, čo zas ale môže osloviť ľudí potrebujúcich „mama-taxi“ po meste pre 3 deti do školy a na krúžky, kde dízlové MPV trpí. Ostatní si musia počkať do roku 2025.
    Navyše som veľmi zvedaví, či rozmerovo bude reálne vedieť poňať napr. 3 sedačky na zadných sedadlách, nakoľko šírka auta tomu moc nenasvedčuje, ajkeď uvidíme ako sa Citroen popasoval s vnútornou šírkou a vykrojením zadnej lavice.

    • 3 sedačky na zadných sedadlách asi nebudú možné podľa posledného screenshotu – nie sú tam 3 rovnaké sedadlá a Isofix je len na krajných sedadlách. Ale súhlasím, na jazdenie po meste a okolí super, ale ešte tomu chýba tá batéria, aby to bolo plnohodnotné rodinné auto.

Pridajte komentár