„Lacný“ mestský mini-elektromobil Citroen Ami bol predstavený v „offroad“ verzii

7

Automobilka Citroen predstavila ďalšiu verziu svojho maličkého mestského elektromobilu Citroen Ami, ktorého cena začína na 6 900 €. Po bežnej „mestskej“ a Cargo verzii je to koncepčná verzia Citroen Ami Buggy, ktorá je zameraná na voľnočasové aktivity mimo mesta.

Model Ami Buggy má byť podľa Citroenu praktickým rekreačným vozidlom na víkendy, dovolenky pri mori (to ale určite neplatí pre Slovákov) alebo v prírode, čomu bolo vozidlo prispôsobené. Karoséria nesie v porovnaní s bežnou verziou nové prvky a kryty. Prehliadnuť nemožno „offroadové“ kolesá. A prepracované boli aj vnútorné úložné priestory.

Citroen Ami Buggy Concept má aj inak riešené dvere. Tie boli nahradené priehľadným plátnom, ktoré je odolné voči dažďu. Na uzatvorenie vozidla prostredníctvom plátna slúžia zipsy. Plátno sa dá vďaka tomu „odzipsovať“, zrolovať a odložiť do vyhradených úložných bagov. Cestujúci sa tak môžu ešte viac „ponoriť“ do okolitého prostredia a vychutnať si aj viac svetla v kabíne, čo tiež umocňuje panoramatická strecha.

Francúzi spomínajú aj „režim elektrickej trakcie“, ktorý zrejme pomôže vozidlu mimo bežných ciest. Ďalším rozdielom v porovnaní s „mestskou“ verziou sú sedadlá s komfortnejším polstrovaním, ktoré má dvojnásobnú hrúbku, a to 70 mm. Umývateľné sedáky sa dajú navyše vybrať z ukotvenej „škrupiny“ a použiť mimo vozidla.

Možná technika?

Výrobca nespomína žiadne technické špecifikácie. Ak by však 2-miestny Citroen Ami Buggy prišiel na trh, tak pravdepodobne s podobnou, ak nie identickou technikou ako v prípade pôvodného modelu.

Bežný „mestský“ model, ktorý je už v predaji v rámci prvých trhov, ponúka výkon 6 kW, maximálnu rýchlosť 45 km/h, li-ion batériu s kapacitou 5,5 kWh, dojazd 70 km či možnosť nabitia z bežnej domácej zásuvky za 3 hodiny.

Ak by teda Citroen neurobil zmeny aj v rámci pohonného systému, Citroen Ami Buggy by bol elektromobil vhodný len na výlety v rámci blízkeho okolia. Mnoho ľudí však žije neďaleko prírodného prostredia, takže dojazd okolo 70 km by nemusel byť v ich prípade problémom.

To, či príde na trh aj verzia Buggy, zatiaľ nevieme. Citroen aktuálne uvádza, že koncept Ami Buggy „ilustruje jednu z mnohých tvárí modelu Ami, ktoré by preň mohli byť vyvinuté“.

citroen ami buggy concept

Zdroj: Citroen

Zdroj: Citroen

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší a najlacnejší úžitkový elektromobil z Európy: Citroen Ami dostal verziu Cargo
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
Maličký elektromobil Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Len pokojne, napočítajte do desať. Toto nie je ponukový list elektromobiliek, ale magazín, kde je všetko, čo sa týka Tesly a elektromobility všeobecne. Howgh.

  1. Mimoriadne sympatické autíčko. A to, že „dvere boli nahradené plátnom“ a „vozidlo sa dá uzatvoriť pomocou zipsov“ mi veľmi pripomína Velorex, ktorý preslávila kultová komédia Vrchní prchni.
    Nezabudnuteľné hlášky – „já to dávám do čistírny“, „strčil byste do mne, prosím“, atď.

  2. Zaujimave, ale v tejto verzii mi to pride naozaj len pre cielovku, ktora ma dalsie 2 auta v garazi. Ako golfovy, alebo plazovy vozik zmrzky.
    Pripadne aj na rozvoz pizze v nasich rozbitych „metropolach“ vychodneho bloku 😉
    Skoda, ze sa tam nezmesti aspon zopar balikov, ze by to uslo aj pre postu. Inak asi fakt priskrtena haluz.
    Dat tam maximalku aspon 90kmh a dojazd aspon 100km, tak pre vacsinu slovakov, ktori dochadzaju do prac z dedin by to plne postacovalo.

    • Suhlas. No podla mna, keby sa takto medzi sebou nedohodli tie nase automobilky, tak to kludne mohol byt mega-bestseller v eu. Fakt stacilo len zdvojnasobit dojazd + vykon a neobmedzovat umelo maximalku nejakou kartelovou dohodou.
      Zial velke zgrupene automobilky vyrastli prilis a ovladaju tu staty..a väznia nase ekonomiky.
      Takze bud si to uvedomia, alebo skrachuju, kedze konkurenciu s cinanmi uz prehravaju na plnej ciare.

Pridajte komentár