Čo si myslí „Deutsche Bank“ o čínskych elektromobiloch po testovacom podujatí?

12

Jedna z najväčších svetových bánk Deutsche Bank zorganizovala v Nórsku podujatie China EV Ride & Drive, v rámci ktorého mali účastníci možnosť vyskúšať čínske elektromobily. No a o svoje skúsenosti z testovania sa prostredníctvom výskumnej správy pre investorov, ktorú zverejnil web CnEVpost, podelil tím okolo analytika  Edison Yu z Deutsche Bank.

Na spomínanom podujatí boli na test k dispozícii veľké prémiové SUV NIO ES8, sedan strednej až vyššej strednej triedy XPeng P7, crossover vyššej strednej triedy Zeekr 001 (v koncepčnej podobe známy ako Lynk & Co Zero) a kompaktné SUV Aiways U5, pričom tieto modely sa už predávajú v Európe alebo smerujú na európsky trh.

Postrehy z testovania

Vo výskumnej správe tímu Edisona Yua sa píše, že dizajn a kvalita spracovania spomínaných elektromobilov je minimálne na úrovni tradičných automobiliek. Kvalitou vyhotovenia má pritom vynikať prémiový model NIO ES8. A napríklad Xpeng P7 sa zdal analytikom športovejší/štíhlejší a maskulínnejší ako Tesla Model 3.

Infotainment a softvér vozidiel ohodnotil tím Deutsche Bank ako „veľmi robustné“, najmä v rámci modelov Xpeng P7 a NIO ES8. Aj keď navigácia, rozpoznávanie hlasu, systém ADAS a audiosystém nie sú dokonalé, fungovali z hľadiska používateľského zážitku a odozvy lepšie ako väčšina starších produktov, pričom podľa analytikov sa výrobcovia zjavne inšpirovali spoločnosťou Tesla.

20 až 30 min jazdy malo tiež potvrdiť, že tieto elektromobily sú generačným zlepšením v porovnaní s „low-endovými kompaktmi“ z minulého desaťročia.

Meniaci sa čínsky trh a prienik do Európy

Analytický tím Deutsche Bank vo svojej správe tiež uvádza, že v rámci najnižších segmentov dominujú čínskemu trhu domáce automobily. A v prípade masového trhu majú byť v Číne ohrozené najmä japonské automobilky, ktoré by mohli prísť o veľký trhový podiel.

Nemeckí výrobcovia si majú síce stále držať prémiový segment, avšak to sa má začať výraznejšie meniť už budúci rok, kedy začnú na tamojší trh prúdiť konkurenčné modely od domácich výrobcov.

Čo sa týka presadenia čínskych elektromobilov Európe, tím Deutsche Bank uvádza, že najväčšou prekážkou má byť „značka“, pretože stále existujú predsudky ohľadom kvality čínskych áut. No a podľa analytikov bude v dohľadnej dobe náročné zmeniť tento spotrebiteľský sentiment.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Podľa Elona Muska je Čína svetovým lídrom v oblasti elektromobilov
Čínske elektromobily môžu byť úspešné aj v Nemecku, ukazuje spotrebiteľský prieskum
Čo stojí za záplavou čínskych elektromobilov a aké ponaučenie si treba zobrať od Číny?
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Neviem kde experti Deutsche Bank berú informácie, ale rád by som vedel, aké západné EV sú v top 15 v luxusnom segmente v Číne, okrem Tesly S a X.
    Ja o žiadnych neviem. Predpokladám že je to preto, lebo Číňania nekupujú zaostalé a predražené európske BEV.

    Otázne je, kedy budú mať Číňania voľné kapacity aj pre export do EU. Kvalitné BEV majú, ceny sú polovičné a rozdiel ľahko vykompenzuje prepravné náklady. Ja osobne očakávam posilnenie ochranárskych opatrení EU, ktoré komplikujú dovoz ázijskej konkurencii.

    Stručne sa dá konštatovať, že k stretu EU vs čínskych výrobcov BEV úž došlo na čínskom trhu a postupuje cez Áziu do Južnej Ameriky a Afriky.

    A výsledky sú alarmujúce….

    • Odporúčam pozrieť čínsky portál d1ev a použiť prekladač Google. Alebo indické stránky o BEV. A človek sa neprestane čudovať.

      Mojim cieľom je alarmovať verejnosť pred čínskou dominanciou, špecificky v automobilovom segmente, kde ma slovenská republika mimoriadne exponovanú pozíciu.

      Jednoducho v rámci sveta BEV dostávame totálnu nakladačku.
      Ale stále tu snívame o našej nadradenosti a jedinečnosti…

  2. Dakedy sa písalo že aj iphone a celý Apple padne na kolená, lebo Čína. V technológiách je Čína stále iba v pozícii odkukaj a skopiruj a Rusko rovno v pozíciií , ak to chceme, musíme kradnúť (tiež zabíjať, okupovať s vymývat tupé hlavy).

Pridajte komentár