Jedna z najväčších svetových bánk Deutsche Bank zorganizovala v Nórsku podujatie China EV Ride & Drive, v rámci ktorého mali účastníci možnosť vyskúšať čínske elektromobily. No a o svoje skúsenosti z testovania sa prostredníctvom výskumnej správy pre investorov, ktorú zverejnil web CnEVpost, podelil tím okolo analytika Edison Yu z Deutsche Bank.
Na spomínanom podujatí boli na test k dispozícii veľké prémiové SUV NIO ES8, sedan strednej až vyššej strednej triedy XPeng P7, crossover vyššej strednej triedy Zeekr 001 (v koncepčnej podobe známy ako Lynk & Co Zero) a kompaktné SUV Aiways U5, pričom tieto modely sa už predávajú v Európe alebo smerujú na európsky trh.
Postrehy z testovania
Vo výskumnej správe tímu Edisona Yua sa píše, že dizajn a kvalita spracovania spomínaných elektromobilov je minimálne na úrovni tradičných automobiliek. Kvalitou vyhotovenia má pritom vynikať prémiový model NIO ES8. A napríklad Xpeng P7 sa zdal analytikom športovejší/štíhlejší a maskulínnejší ako Tesla Model 3.
- Zdroj fotografie: NIO
- Zdroj fotografie: NIO
- Zdroj: NIO
Infotainment a softvér vozidiel ohodnotil tím Deutsche Bank ako „veľmi robustné“, najmä v rámci modelov Xpeng P7 a NIO ES8. Aj keď navigácia, rozpoznávanie hlasu, systém ADAS a audiosystém nie sú dokonalé, fungovali z hľadiska používateľského zážitku a odozvy lepšie ako väčšina starších produktov, pričom podľa analytikov sa výrobcovia zjavne inšpirovali spoločnosťou Tesla.
- Zdroj fotografie: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
20 až 30 min jazdy malo tiež potvrdiť, že tieto elektromobily sú generačným zlepšením v porovnaní s „low-endovými kompaktmi“ z minulého desaťročia.
Meniaci sa čínsky trh a prienik do Európy
Analytický tím Deutsche Bank vo svojej správe tiež uvádza, že v rámci najnižších segmentov dominujú čínskemu trhu domáce automobily. A v prípade masového trhu majú byť v Číne ohrozené najmä japonské automobilky, ktoré by mohli prísť o veľký trhový podiel.
- Zdroj: Lynk & Co
- Zdroj: Lynk & Co
- Zdroj: Lynk & Co
Nemeckí výrobcovia si majú síce stále držať prémiový segment, avšak to sa má začať výraznejšie meniť už budúci rok, kedy začnú na tamojší trh prúdiť konkurenčné modely od domácich výrobcov.
- Zdroj fotografie: Aiways
- Zdroj: Aiways
- Zdroj: Aiways
Čo sa týka presadenia čínskych elektromobilov Európe, tím Deutsche Bank uvádza, že najväčšou prekážkou má byť „značka“, pretože stále existujú predsudky ohľadom kvality čínskych áut. No a podľa analytikov bude v dohľadnej dobe náročné zmeniť tento spotrebiteľský sentiment.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Podľa Elona Muska je Čína svetovým lídrom v oblasti elektromobilov
Čínske elektromobily môžu byť úspešné aj v Nemecku, ukazuje spotrebiteľský prieskum
Čo stojí za záplavou čínskych elektromobilov a aké ponaučenie si treba zobrať od Číny?
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
12 komentárov
Neviem kde experti Deutsche Bank berú informácie, ale rád by som vedel, aké západné EV sú v top 15 v luxusnom segmente v Číne, okrem Tesly S a X.
Ja o žiadnych neviem. Predpokladám že je to preto, lebo Číňania nekupujú zaostalé a predražené európske BEV.
Otázne je, kedy budú mať Číňania voľné kapacity aj pre export do EU. Kvalitné BEV majú, ceny sú polovičné a rozdiel ľahko vykompenzuje prepravné náklady. Ja osobne očakávam posilnenie ochranárskych opatrení EU, ktoré komplikujú dovoz ázijskej konkurencii.
Stručne sa dá konštatovať, že k stretu EU vs čínskych výrobcov BEV úž došlo na čínskom trhu a postupuje cez Áziu do Južnej Ameriky a Afriky.
A výsledky sú alarmujúce….
Spínané či skôr spomínané automobiiy?
Automobiiy či skôr automobily?
Čína nepotrebuje na posúdenie svojich vyrábaných elektromobilov posúdenie banky ale spokojnosť s úzkymi vlastnosťami elektromobilov, ktoré Vína vyrába a dodáva podľa dopytu na trhu, vážení !
Ten IK má šikmé oči, a ak aj pravdu na 100%, tak sa stmieva nad Európou ….
Odporúčam pozrieť čínsky portál d1ev a použiť prekladač Google. Alebo indické stránky o BEV. A človek sa neprestane čudovať.
Mojim cieľom je alarmovať verejnosť pred čínskou dominanciou, špecificky v automobilovom segmente, kde ma slovenská republika mimoriadne exponovanú pozíciu.
Jednoducho v rámci sveta BEV dostávame totálnu nakladačku.
Ale stále tu snívame o našej nadradenosti a jedinečnosti…
IK, my dvaja ich sotva zobudíme! ….
Spínané či skôr spomínané automobiiy?
Vďaka za upozornenie.
Aj ja sem-tam nájdem v textoch takýto preklep, a už som sa naučil si ho preložiť! 🙂
Dakedy sa písalo že aj iphone a celý Apple padne na kolená, lebo Čína. V technológiách je Čína stále iba v pozícii odkukaj a skopiruj a Rusko rovno v pozíciií , ak to chceme, musíme kradnúť (tiež zabíjať, okupovať s vymývat tupé hlavy).
Vám by sa zišlo tú hlavu vymyť. Čo sem ťaháte štvavú propagandu. Toto je odborná diskusia !