Čínske elektromobily môžu byť úspešné aj v Nemecku, ukazuje spotrebiteľský prieskum

1

Prieskum medzi nemeckými motoristami, ktorí sa zaujímajú o elektrické vozidlá ukazuje, že čínske elektromobily  majú veľkú šancu sa presadiť aj na najväčšom európskom automobilovom trhu, t.j. v Nemecku. Ten je pritom vo všeobecnosti považovaný za pomerne konzervatívny.

Poradenská spoločnosť Simon-Kucher & Partners vypracovala globálnu štúdiu, ktorej cieľom bolo zistiť, do akej miery sú spotrebitelia otvorení inováciám v automobilovom priemysle. Vo svojej tlačovej správe spoločnosť informovala o výsledkoch súvisiaceho prieskumu medzi nemeckými motoristami z jesene minulého roku (vzorka: 1 038 respondentov).

Z prieskumu vyplynulo, že v Nemecku je záujem o elektromobily od čínskych výrobcov. 70 % respondentov, ktorí prejavujú interes o elektrické vozidlá, už počulo o čínskych značkách elektromobilov alebo je o nich dobre informovaných.

A viac ako 50 % respondentov je otvorených kúpe elektromobilu od čínskych výrobcov. Medzi hlavné argumenty pritom patria dobrý pomer cena/výkon a ponuka najmodernejších technológií. Naopak, od kúpy ich odrádza najmä to, že by išlo o nepriamo podporu čínskeho politického systému a možná nedostatočná servisná sieť.

Nuž, na základe tohto prieskumu to vyzerá tak, že tradičné automobilky to nebudú mať v rýchlo sa transformujúcom automobilovom priemysle ľahké, keďže aj vo všeobecne konzervatívnejšom Nemecku, ktoré bolo vždy baštou tradičných domácich značiek, je zdá sa pomerne vysoké povedomie o čínskych elektromobiloch aj pomerne vysoká otvorenosť k ich kúpe. V západnej Európe pritom podiel elektromobilov neustále význame stúpa a čoraz viac čínskych značiek expanduje na starý kontinent.

Predplatné, testovacie jazdy, zdieľanie údajov či reklama vo vozidle

Prieskum sa venoval aj ďalším témam mobility, ktoré prináša transformácia automobilového priemyslu. Zdá sa, že jedným z trendov je aj záujem spotrebiteľov o predplatné na autá. O tejto možnosti už počula viac ako polovica respondentov a 49 % sa o túto službu zaujíma.

Spoločnosť Simon-Kucher & Partners uvádza, že v rámci krátkodobého horizontu sa objavuje trend, kedy si záujemcovia o elektromobily chcú tieto vozidlá vyskúšať formou predplatného. Tiež sa ukázalo, že od predplatného motoristov najviac odrádza výška mesačných splátok. A to najmä tých, ktorí sú zvyknutí kupovať autá v hotovosti. Mnoho z nich totiž nemá predstavu o skutočných prevádzkových nákladoch na vozidlo.

Taktiež sa zistilo, že testovacia jazda je nevyhnutnou súčasťou kúpy vozidla u 68 % respondentov. Zaujímavé je, že štúdia sa venovala aj názorom ohľadom zdieľania údajov z vozidiel. Zistilo sa pritom, že osobné údaje by zdarma bez obmedzenia poskytlo výrobcovi 16 % respondentov.

Čo sa týka zobrazovania reklám, ktorú môže takisto priniesť digitalizácia automobilov, necelá polovica dopytovaných by akceptovala vhodnú reklamu a ponuku zliav v rámci infotainmentu vozidla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo stojí za záplavou čínskych elektromobilov a aké ponaučenie si treba zobrať od Číny?
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
Čínske elektromobily nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky, myslí si expert
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. To, aká je dnes Čína vyspelá v priemysle a bohatá finančne spôsobilo aj to, že Američania dlhodobo dovážali čínske „tretky“ bez cla a ľudia ich kupovali „na kilá“! Neskôr si nechali firmy z celého sveta vyrábať súčiastky a aj celé stroje v Číne. Tak je tomu dodnes. Raz sa bude všetko vyrábať v Číne, ale neviem, ako my tu potom zarobíme aspoň na chleba ….

Pridajte komentár