Čínske elektromobily majú byť pre Ford existenčnou hrozbou

6

Wall Street Journal priniesol článok ohľadom ciest čelných predstaviteľov Fordu do Číny, kde testovali čínske elektromobily. A ich zistenia majú byť veľmi znepokojujúce nielen pre budúcnosť Fordu.

O hrozbách zo strany čínskych výrobcov áut, predovšetkým elektromobilov, už počúvame nejaký ten rok. Hovorili o tom experti z automobilového priemyslu, európske, japonské aj americké automobilky či Elon Musk z Tesly. A podľa informácií z nedávneho článku Wall Street Jornal (ďalej len WSJ), na ktoré upozornil Insideevs, môže byť táto hrozba existenčná. Teda aspoň podľa predstaviteľov Fordu.

Zrejme sa opakuje nedávna história

WSJ vo svojom článku (zdroj informácií nám však nie je jasný) popisuje závery čelných predstaviteľov automobilky Ford z ich ciest do Číny od začiatku minulého roku do mája tohto roku. Šéf Fordu Jim Farley mal pritom uviesť, že „tento film už videl“. Narážať mal pritom na automobilky ako Toyota a Hyundai, ktorým sa kedysi automobilový priemysel posmieval. My dodávame, že ešte nedávno to tak bolo aj v prípade Tesly či celkovo elektromobilov.

V rámci minuloročného testovania elektrického SUV od čínskeho partnera Fordu, automobilky Changan, ktorá má byť na domácom trhu stredne veľkým hráčom, mali byť Farley ako vodič a finančný riaditeľ Fordu ako spolujazdec ohromení pokrokom, ktorý Changan urobil.

Jazda mala byť plynulá a tichá, interiér luxusný a palubná technológia jednoducho použiteľná. Lawler mal pritom Farleymu povedať, že toto už nie je ako predtým a že „títo chlapci“ ich predbehli.

„Existenčná hrozba“

Po tohtoročnej májovej ceste do Číny mal zas šéf Fordu v telefonickej komunikácii s členom predstavenstva americkej automobilky povedať, že čínske automobilky sa pohybujú rýchlosťou svetla. A to aj vďaka technológiám ako napr. umelá inteligencia, lacnému dodávateľskému reťazcu, digitálnym funkciám či expanzii na globálny trh. A mal dodať, že ide o existenčnú hrozbu.

Hrozba z Číny sa pritom podľa Farleyho nemá týkať len samotného Fordu, ale aj Európy a iných zámorských trhov. A pomôcť nemajú ani protekcionistické opatrenia, akými sú napríklad vysoké dovozné clá. Nuž, nevieme síce z akých zdrojov WSJ vychádza, informácie z článku sú však v kontexte súčasného vývoja a trendov v automobilovom priemysle ľahko uveriteľné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčší konkurenti Tesly sú z Číny, hovorí Elon Musk. Prečo si to myslí?
Čínske automobilky majú získať veľkú časť globálneho trhu. Ako si stoja v EÚ?
Japonské automobilky sa musia zmeniť, aby ich nezničili Číňania, varuje šéf Afeely (Honda + Sony)
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Je smutne, že je vidiet ako doteraz brali peniaze a to nie len Ford, ale aj VW a Toyota a vyvoj nešiel k spoľahlivosti a odolnosti aut, ale k optimalizacii a zvyšovani marži. (viac a viac ignorovali zakaznika)
    A tak im ušla realita a najme chuť inovovať a hľadať najlepšie technicke riešenia.
    Vidieť to aj na tom že vsetky automobilky dospeli k rovnakemu typu motoru, na toto su len dve moznosti:
    1) Ziadna konkurencia, vsetko je v automobilovom sektore (povodne automobilky) prepojene a nastala dohoda že robme všetci tieto motory, mame najvyššie marže nemusime pchat peniaze do vyvoja a mozeme si vyrabat suciastky jeden druhemu – Ziadny komkurencny boj
    2) Toto co vidime teraz je maximum čo sa so spalovacich motorov da dostať a nie je kam sa pohnuť, a dokazom je fakt že vsetky automobilky vyrabaju rovnake motory, prevodovky ničim sa nelyšia. Tak to je mrtva technologia a je potrebne zmeniť technologiu = elektromobilita nam ukazuje ze tam bude cesta.

  2. „Šéf Fordu Jim Farley ako vodič a finančný riaditeľ Fordu Lawler ako spolujazdec mal pritom Farleymu povedať, že toto už nie je ako predtým a že „títo chlapci“ ich predbehli“.

    A kde sú dnes títo páni od Fordu?! Stále stoja v Číne pre miestnym autosalónom s vytreštenými očami?! ….

  3. Trh cakaju dalsie Nokie ci Kodaky. Len si spomenme na vsetky tie europske znacky spotrebnej elektroniky, ktore su uz len menom na cinskych vyrobkoch. A tym nemyslim, ze si tie firmy davaju vyrabat svoje produkty v Cine, ale ze uz vobec neexistuju. Vratane miestnych znaciek, ako Orava ci Eta. Vsetky prevalcovala Cina, lebo mali pocit, ze su nedotknutelni a nepotrebuju riesit ziadny vyvoj.

  4. Z minulosti máme veľa príkladov, keď padli celé ríše, „nad ktorými slnko nezapadalo“! Tieto zlovestné správy z automobilového priemyslu môžu byť predzvesťou pádu celej európskej civilizácie včítane „americkej filiálky“. Ázia je ako čierna diera vo Vesmíre, ktorá nás pohltí, že ani hlások nevydáme! ….

    P.S. Elon, objednávam si miesto v prvej expedícii na Mars!

Pridajte komentár