Sú Nemci a Briti otvorení kúpe čínskych áut/elektromobilov? | Prieskum Carwow

4

Čínski výrobcovia začínajú postupne zaplavovať európsky trh najmä plne elektrickými automobilmi. Otázkou pritom je, aká je miera ich akceptácie zo strany európskych spotrebiteľov. A prieskum spoločnosti Carwow ukázal, ako ich vnímajú Nemci a Briti.

Mnohé čínske automobilky pred pár rokmi začali avizovať svoju ofenzívu na európsky trh. A tieto slová začínajú do veľkej miery napĺňať. Aj preto Carwow, ktorý sa špecializuje na online porovnávanie ponúk nových áut, uskutočnil prieskumy ohľadom akceptácie čínskych áut zo strany nemeckých a britských spotrebiteľov. Nemecko a Veľká Británia pritom patria medzi najväčšie európske automobilové trhy.

Základnou otázkou, ktorú zodpovedalo v rámci prieskumu 1 055 Nemcov a 1 314 Britov, bolo, či by v prípade kúpy svojho nasledujúceho auta uvažovali o modeloch z Číny. Dá sa pritom povedať, že táto otázka sa týka najmä elektromobilov, keďže drvivá väčšina čínskych áut ponúkaných v Európe, ako aj avizovaných, má plne elektrický pohon.

Kladne pritom odpovedalo 30 % Nemcov a 29 % Britov. Negatívne zvyšok, takže prieskum pri tejto otázke zrejme neponúkol možnosti typu „skôr áno“ / „skôr nie“. Pre 19 % Nemcov a 27 % Britov je pritom pôvod auta veľmi dôležitý a pre 40 % Nemcov a 39 % Britov čiastočne dôležitý. A naopak, 41 % Nemcov a 34 % Britov to nepovažuje za významné.

Pre a proti

Za pozitívne vlastnosti, ktoré si respondenti spájajú s čínskymi značkami, považujú Nemci a Briti najmä pomer ceny a kvality (20 %, resp. 30 % opýtaných), širokú ponuku modelov (16 %, resp. 11 % opýtaných) a vyšší dojazd (10 %, resp. 8 % opýtaných). Ani jednu z ponúkaných odpovedí si však nevybralo až 59 % Nemcov a 50 % Britov.

Na druhej strane, medzi najčastejšie dôvody prečo respondenti čínske autá odmietajú patria politické dôvody (41 %, resp. 37 % opýtaných), obavy ohľadom zákazníckeho servisu a podpory (35 %, resp. 26 % opýtaných), nedostatočná znalosť značky (34 %, resp. 28 % opýtaných) a obavy z kvality spracovania vozidiel (30 %, resp. 36 % opýtaných).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínski výrobcovia áut rastú aj na globálnom trhu a stávajú sa hrozbou pre tradičné automobilky
Honda priznala, že v elektromobiloch zaostáva za čínskou konkurenciou. Chystá reštart a boj
Nemci sú „pod tlakom“. Predajom elektromobilov v minulom roku opäť dominovali Tesla a Číňania

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Vacsina veci co kupujeme je vyrobenych v Cine. Aj tie ktore to na sebe nemaju napisane. Bud su tam vyrobene cele a v EU je na nich len nacapena znacka, alebo su dovezene v dieloch tu len skompletovane a voala EU znackovy vyrobok. Alebo prinajmesom aj v znackovych vyrobkov je spusta dielov z Ciny.
    Tak aka obava z kvality?
    Ked doriesia servisnu siet, spropaguju znacku tak to ludia budu kvoli pomeru cena/vykon kupovt bez ohladu na politiku.
    Kvoli chybajucej servisnej sieti a urovni zakaznickeho servisu nekupim ani Teslu, je pre mna na urovni Ciny. Kvalita dielenskeho spracovania mozno tiez rovnaka ako Cina aj ked s Y si velmi polepsili. 🙂

    • Výrobcovia z EU, ktorí svoje výrobky zabezpečujú servisom s dodávkami dielov, musia deklarovať krajinu ich pôvodu. Nezasvätení by sa divili palete dodávateľov z celého sveta, a množstvu dielov práve z Číny!

Pridajte komentár