Čínske elektromobily sú pre Európu hrozbou, varuje predseda Renaultu

29

Čínski výrobcovia elektromobilov si začínajú robiť zálusk už aj na európskych zákazníkov. Predseda automobilky Renault ich pritom považuje za obávaných konkurentov, ktorým sa treba rýchlo postaviť.

Veľa z nás sa určite pamätá na prvé čínske smartfóny, ktoré boli spočiatku mnohým na smiech. A aktuálne patria čínski výrobcovia týchto zariadení k najväčším na svete, pričom sa ich produkty predávajú na globálnom trhu. No a niečo podobné predpovedali v minulosti analytici aj v prípade áut.

Mohlo by sa pritom zdať, že tento rok bude rokom, kedy začínajú čínske automobilky svoju „inváziu“ do Európy. Nás môže tešiť najmä to, že prichádzajú predovšetkým s elektromobilmi. A to napríklad aj druhých najväčší výrobca elektrických áut na svete – BYD, ktorý Európanom na začiatok ponúkne SUV Tang EV a sedan Han EV.

Na ceste na starý kontinent je aktuálne tiež prvá várka elektromobilov Aiways U5, ktorá skončí vo flotile korzickej autopožičovne. Svoju ponuku sa v Európe snaží rozšíriť čínsky koncern SAIC, ktorý tu aktuálne predáva svoj elektromobil ZS EV, a to pod britskou značkou MG, ktorú kedysi kúpil.

Na európsky trh sa pritom chystajú viaceré ambiciózne čínske startupy, ako napríklad Xpeng či Byton, ktoré majú vo svojich radoch aj bývalých vysokopostavených manažérov a inžinierov európskych automobiliek.

Renault „Číňanov“ rozhodne nepodceňuje

Predseda automobilky Renault, Jean-Dominique Senard, podľa Autonews nedávno uviedol: „Budeme čeliť prudkej konkurencii z Európy i mimo nej. Musíme sa rýchlo otočiť, aby sme sa dokázali postaviť týmto novým uchádzačom, ktorí predávajú lacné, ale dôveryhodné autá.“

A tým mal na mysli najmä čínske automobilky. Senard pritom upozornil aj na startup Aiways. Jeho kontrakt na 500 elektromobilov s francúzskou autopožičovňou Filippi Auto môže byť podľa neho začiatkom európskej expanzie.

Mohlo by sa pritom zdať, že nie je otázkou, či si dokážu čínske automobilky odkrojiť z európskeho automobilového koláča, ale skôr kedy a v akej miere.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?
„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

29 komentárov

    • Kapitalisti miluju volny trh ale len do momentu ked stracaju dominanciu.
      To iste he s Huawei, ak naozaj platia volne zakony konkurencie a vyberu, aky strach?
      Co je drahe a nekvalitne zanikne a zbankrotuje tzv. zdravy ocistovaci proces.

      • Trosku ti unika fakt, ze tieto automobilky su dotovane cinskou vladou. Taktiez Cina este stale nedodrziava enviromentalne podmienky tak, ako Europa. Takze ak to ma byt naozaj fer, ma pan z Renault pravdu – musi sa tym Europa zaoberat. Rovnako ako s ocelou, inac vas Cina postupne pripravi o pracu. Alebo pojdete byvat do Ciny? Svet nie je ciernobiely, ako tvoj koment.

      • Sveta pravda! Nech sa to už skončí ! Nech ľudský „odpad“ rozhoduje len o tom čo vytvorí vlastnými rukami!!! Čiže vlastne o ničom! Treba im vziať moc a nastoliť diktatúru proletariátu a zakázať súkromné vlastníctvo výrobných prostriedkov!

        • Porovnávanie telefónov a aut je rozdiel na smart phone aby bol prefekt stačí niekoľko rokov je to len telefón .Na auto to trvá dlhšie .V aute sa presuvame takže bespecnost.Skonstruovat super smart phone a super auto to je obrovský rozdiel!!!

  1. Elektronika, hračky, textil, písacie potreby a množstvo ďalších komodít sa dováža z Číny a všetci sme si na to tak nejak zvykli. Tak prečo by sme sa mali vôbec pozastavovať nad importom čínskych elektromobilov?
    Každý si predsa kúpi to, čo mu vyhovuje, nikto nikomu nič nevnucuje.
    V podstate len ťažko hľadám komoditu, ktorá sa k nám nevozí z Číny. Teda okrem vecí, ktoré sú veľmi lacné na jednotku hmotnosti a ich dovoz by bol neefektívny, napríklad stavebný materiál (tehly, cement, piesok a pod.)

    • Tu ide o to, že tie čínske automobily sú vyrobené bez ohľadu na životné prostredie a teda aj bez nákladov na ochranu životného prostredia a zo surovín, získaných rovnako a tiež sú vyrobené robotníkmi, pracujúcimi deň-noc za biedne mzdy. Preto sú lacnejšie. Keď skrachujú európske automobilky, kúpia ich Číňania a aj my budeme pracovať deň-noc za biednu mzdu a v znečistenom prostredí. A ešte sa stáva, že Číňania si privezú vlastných pracovníkov, lebo Európania za takých podmienok nechcú pracovať a človek nevie, čo je horšie.

      • Neopakuj tieto mantry rádobyekologického západného sveta. Toto čo píšeš platilo tak možno 10-20 rokov dozadu, nie dnes.
        A tzv. „Európania“ si držia ekológiu akurát tak pred svojimi obydliami, mimo Západnej Európy sa nimi vlastnené korporácie správajú ako keby slovo ekológia bolo nadávka…

  2. Monsieur Senard sa ráčil vyjadriť: „Musíme sa rýchlo otočiť, aby sme sa dokázali postaviť… atď.“
    A to asi ako sa chce konkrétne otáčať? (To ako v smere hodinových ručičiek?)

  3. Samozrejme, že sa európsky výrobcovia boja čínskych elektromobilov. Veď sú oveľa lacnejšie, oveľa lepšie vybavené s oveľa dlhším dojazdom, ako sú schopní ponúknuť európania. Čínske produkty predávajúce sa vo svete už zďaleka nie sú tá čína, čo sa tu predávala voľakedy. A všetci si to veľmi dobre uvedomujú..

    • Renault sa bojí oprávnene stačí sa pozrieť ako nas zaplavuju ostatnými vecami. Celý ázijský kontinent ma ine zmýšľanie oni teraz budu predávať aj s min ziskom a ked vytlačia a zlikviduju europske firmy tak sa budeme všetci čudovať ake ceny budú a nasi zakonodarcovia tím to bude jedno oni si uz nahrabali dost

    • Tie čínske automobily sú vyrobené bez ohľadu na životné prostredie a teda aj bez nákladov na ochranu životného prostredia a zo surovín, získaných rovnako a tiež sú vyrobené robotníkmi, pracujúcimi deň-noc za biedne mzdy. Preto sú lacnejšie. Keď skrachujú európske automobilky, kúpia ich Číňania a aj my budeme pracovať deň-noc za biednu mzdu a v znečistenom prostredí. A ešte sa stáva, že Číňania si privezú vlastných pracovníkov, lebo Európania za takých podmienok nechcú pracovať a človek nevie, čo je horšie.

    • O cenách a kvalite nepochybujem, ale v EU sa nedá produkovať tak lacno, keď sú tu iné normy. Raz sa to zlomí i v Číne, keď sa ľudia budú dusiť v tom hustom smogu z tovární s lacnou produkciou. Ak bude priorita len cena a na ostatné sa nehľadí, tak %Cína stále vyhráva. Úprimne je mi ľúto tých jednoduchých Číňanov v zasmogovaných mestách a EU má lacné produkty…..

  4. A teda keď sa rýchlo neprisposobia, nech kľudne aj vyhynú. Plakať za nimi určite nebudeme.. Nech je to aj Porsche a iné legendy, ktore už zažili svoj moment slávy.. Bolo to pekné, ale treba prehrnut list a ísť už ďalej..
    A ani Taycan (tzv. Tesla killer) tomu nezabráni.. Práve naopak ukazuje, ako veľmi zaspali!
    A keď mi niekto chce argumentovať, že xpeng alebo tesla nie je rovnaká kvalita ako Porsche.. Zabudnite.. Aj odevy z Trenčína sme si prestali kupovať „naše“ a za nižšiu cenu dnes kľudne akceptujeme horšiu čínsku kvalitu.. Ale naozaj nám to až tak vadí? Alebo sme ochotní dnes zaplatiť 10 až 100nasobok za veci ručne šité na mieru, lebo to je „kvalita“? Má ešte dnes niekto šatník bez vecí z Bangladéšu, alebo Číny?
    Zvykli sme si na komfort pri lacných handrach, spotrebičoch, mobiloch a áno, všetci akceptujeme dnes aj horšiu kvalitu z Číny, ktorá napokon nie je až taká hrozná. No cena je to o čo ide chudobnej väčšine.

    • Európske únia ide prijímať daň na dovážené výrobky, vyrobené s veľkou produkciou CO2. Tu ide o to, že tie čínske automobily a iné (oceľ) sú vyrobené bez ohľadu na životné prostredie a teda aj bez nákladov na ochranu životného prostredia, zo surovín, získaných rovnako a energiou z uhlia. Preto sú lacnejšie. Lenže ich lacnú výrobu musí zaplatiť celý svet zničujúcimi následkami klimatických zmien. Podobne klímu ničí India aj Rusko. Na svete je pekný chaos a všetci na to doplácame.

Pridajte komentár