Dôvera Nemcov voči čínskym elektromobilom rastie | Prieskum

8

Do Európy smeruje čoraz viac čínskych áut, pričom v drvivej väčšine ide o elektromobily. Jednou z otázok pritom je, ako sa dokážu presadiť. A to aj v kontexte zaužívaných stereotypov, ktoré si mnohí Európania ešte stále spájajú s čínskymi výrobkami. Zdá sa však, že otvorenosť a dôvera v ne rastie aj v oblasti elektromobilov, čo tiež ukazuje najnovší prieskum v Nemecku.

Na pravidelnej báze informujeme, že na európsky trh prichádzajú ďalšie a ďalšie čínske automobilové značky, ako aj ďalšie modely od značiek, ktoré na starý kontinent expandovali skôr. A špecialista na online porovnávanie ponúk nových áut, Carwow, sa snaží na pravidelnej báze zisťovať, aký je postoj spotrebiteľov z najväčších európskych automobilových trhov k čínskym vozidlám.

Najnovšie Carwow zverejnil prieskum v rámci Nemecka, ktorého sa v máji zúčastnilo 1 129 respondentov. Z neho vyplynulo, že Nemci sú voči čínskym automobilom, teda hlavne elektromobilov značne otvorenejší, ako tomu bolo cca pred pol rokom.

Hlavné zistenia

Asi najzaujímavejším zistením je, že o čínskej značke auta by uvažovalo 42 % respondentov. V rámci minuloročného decembrového prieskumu to pritom bolo „len“ 30 %. A Nemci si s čínskymi automobilmi spájajú najmä nasledovné: „vyššiu hodnotu za peniaze“ (27 % oproti predchádzajúcim 20 %), „výhodné zľavy a ponuky“ (23 % oproti 16 %) či lepšiu technológiu (13 % oproti 9 %).

Špeciálne v prípade elektromobilov najviac rezonovali vyšší dojazd (14 % oproti 10 %) či širšia ponuka (22 % oproti 16 %).

Samozrejme, Nemci si nespájajú čínske elektromobily, resp. celkovo automobily len s pozitívnymi aspektmi. Aj keď miera negatívnych konotácií klesla. Najčastejšie pritom uvádzajú „politické dôvody“ (zníženie zo 41 % na 38 %), obavy z kvality spracovania (zníženie z 30 % na 26 %) a popredajné služby (zníženie z 35 % na 30 %). Na rovnakej úrovni zostáva to, že nemeckí spotrebitelia nepoznajú čínske značky, ako aj nepresvedčivý dizajn vozidiel. V rámci vnímaných negatív vzrástli „len“ obavy z nedostatočnej ochrany osobných údajov (zo 17 na 20 %).

Šéf spoločnosti Carwow Germany Philipp Sayler von Amende pritom hovorí: „Na tohtoročnom autosalóne v Šanghaji som sa mohol na vlastné oči presvedčiť o zvýšenej kvalite vyhotovenia, obrovskom dojazde a širšom sortimente elektromobilov. Skutočnosť, že už viac ako 40 % respondentov z Nemecka by sa mohlo rozhodnúť pre čínskeho výrobcu, ma presviedča o tom, že miestny (nemecký) trh je pripravený na veľkú rozmanitosť čínskych automobilových značiek.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci moc neveria domácim automobilkám z hľadiska čestnosti, perspektívnosti či udržateľnosti
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
Nemci sú „pod tlakom“. Predajom elektromobilov v minulom roku opäť dominovali Tesla a Číňania
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Bežný občan v Európe nemá predstavu, koľko dielov, resp. celých výrobkov renomovaných svetových značiek sa dnes vyrába v Číne, a to už desiatky rokov !!! Príchod čínskych áut bude podobný, ako bol príchod japonských a kórejských áut! Dôvera bude narastať s reklamou, praktickými skúsenosťami, cenami a časom …

    • Bezny pbcan doveruje renomovanym znackam ze zarucuju kvalitu a si dohliadnu si na nu aj keby vyrbali na marse, ved preto su renomovane. Ono to aj tak byva ze z vyprodukovanej varky suciastok prva trieda sa pouzije pre vyrobky renomovanych znaciek, druhe pre menej renomovane a teria …
      Kvalita Cinskych znaciek moze stupat vseobecne tym ze uz vyrabaju kvalitnejsie cele varky alebo jednotlive Cinske znacky investuju do tych prvotriednych suciastok.
      Kludne aj v tom moze byt rozdiel v Cinskych cenach a EU, ze na export kde musia davat zaruky a potrebuju sa presadit pouzivaju prvotriedne suciasky a na Cinsky trh tie ostatane a tak tam maju polovicne ceny ich vyrobkov. Nebolo by to nic nove na svete. Aj u nas za sociku to tak predsa fungovalo. Na export pre zapad za devizy bola ina kvalita toho isteho…

      • Číňania tede majú v rukách kompletnú technológiu aj pre tú najvyššiu kvalitu, a záleží len na nich, s akou kvalitou sa v Európe budú prezentovat ….

  2. V minulosti sa vyspelý západ zľutoval a vstúpil na čínsky trh aj napriek mnohým obmedzeniam a nariadeniam totalitného režimu. Číňania sa učili, kopírovali, vykrádali renomovaných výrobcov až to vyústilo do stavu, kedy by chceli ovládnúť západné trhy. Možno by stálo za snahu potencionálnym kupujúcim v EU prezentovať v akých podmkienkach pracujú operátori v čínskych fabrikách pri výrobe prevratných domácich EV. Myslím si, že veľmi rýchlo by ich prešla chuť na tieto bezkonkurenčné EV. Ďakujem, ale totalitný režim nebudem podporovať, stačí, že veľká časť elektroniky pochádza z tejto krajiny.

    • Čert vie, čo všetko bolo za tým, že hlavne Američania v minulosti povolili dovoz lacných a nekvalitných čínskych výrobkov bez cla, všeličo v Číne donedávna podporovali, a nakoniec ani nevedeli prečo! Oni pritom často v neľudských podmienkách pracovali, alebo pracovať nútili zamestnancov, a tak vyrástla súčasná Čína ….

    • Väčšinu ľudí zaujíma cena, nie to v akých podmienkach sa to vyrába. Koľko ľudí sa zaujíma o to, kde a v akých podmienkach bolo ušité ich oblečenie? Hlavne, že je to v zľave, tak to kúpia.

    • Ty si čo za vedátora?
      V biznise neexistuje žiadne zľutovanie a ani vyspelý západ. Najhorší totalitný režim zažívam posledné 4roky.
      Pozri sa hlavne na naše podmienky v akých sa pracuje – a skús si prejsť všetkými pozíciami, nielen top management.
      Druhá vec je hodnota zarobených peňazí. Za posledné 4 roky si za rovnakú sumu kúpiš omnoho menej tovaru. Vojna je drahá.
      Odhliadnuc od kvality – chrobačia múka chutí? Vakcína pomohla?
      Rozumieš vôbec pojmu „totalitný režim“?
      Ty Národný Buditeľ… alebo skôr Nadnárodný…

      • Neviem ako ty, ale ja som v totalitnom režime žil a určite mi nechýba. Žijeme v najlepšej dobe a už bude len horšie. Ak sa ti nepáči skús život pracujúceho číňana alebo rusa, možno budeš spokojnejší, alebo budeš spomínať na zlaté slovenské časy.

Pridajte komentár