Ďalší super-lacný elektromobil z Číny stojí od 3 800 € a ponúka dojazd od 150 km (NEDC)

6

Čínskej automobilke Changan sa zdal jej nový mestský elektromobil Changan Benben E-Star s dojazdom 310 km (NEDC) a cenou cca 8 900 € drahý, a tak prichádza s podstatne lacnejšími verziami, ktoré však takisto ponúkajú zaujímavé parametre.

Elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV je takým malým fenoménom. Krátko po uvedení na trh sa stal čínskym elektrickým bestsellerom, za čo určite vďačí svojej cene od cca 3 500 € a dostatočným „mestským“ vlastnostiam. Známy sa pritom stal po celom svete a v upravenej verzii sa predáva už aj v Európe. Samozrejme podstatne drahšie.

Wuling však teraz zrejme dostáva viac ako vážneho konkurenta. A to „orezanú“ verziu modelu Changan Benben E-Star (známy aj ako Benni) v starom kabáte s prívlastkom National Edition, o ktorej informuje portál Pushevs.

Changan Benben E-Star disponuje rozmermi 3 730 x 1 650 x 1 560 x 2 410 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), 5 miestami na sedenie, batožinovým priestorom 147 l, výkonom 30 kW, krútiacim momentom 150 Nm či maximálnou rýchlosťou 101 km/h.

Vo vozidle tiež nájdeme bezkobaltovú li-ion batériu typu LFP s kapacitou 23,4 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 150 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. Neprekvapí, že takto lacný elektromobil nepodporuje rýchlonabíjanie. Pomocou palubnej nabíjačky sa pritom nabije za 5,5 hod.

A toto rozhodne nie sú zlé parametre na vozidlo s cenou cca 3 800 € po prepočte. Samozrejme, cenová dostupnosť musela ísť na úkor niečoho, a tým niečím sú aj bezpečnostné prvky, pričom vozidlo nemá napr. ani airbagy.

Porovnanie s bestsellerom

Pre porovnanie, „slávny“ 4-miestny Wuling Hong Guang MINI EV za cca 3 500 – 3 600 € meria na dĺžku 2 917 mm, na šírku 1 493 mm a na výšku 1 621 mm. Dĺžka rázvoru sa zastavila na hodnote 1 940 mm. Takže ide o podstatne menšie vozidlo. O jeho pohyb sa stará elektromotor s výkonom 13 kW a krútiacim momentom 85 Nm, ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 100 km/h. Batéria má kapacitu 9,2 kWh a zabezpečí dojazd 120 km (NEDC). Drahšia verzia s 13-kWh batériou zvládne na jedno nabitie 170 km (NEDC).

A za väčšiu batériu a ďalšie vylepšené parametre si je možné priplatiť aj v prípade modelu Changan Benben E-Star. Jeho vyššia verzia disponuje výkonom 55 kW, krútiacim momentom 170 Nm či maximálnou rýchlosťou 125 km/h.

Môže byť vybavený NCM batériou s kapacitou 32,2 kWh alebo LFP batériou s kapacitou 31,2 kWh. Ohľadom dojazdu sa spomína hodnota až 301 km (NEDC). Tento v porovnaní s nižšou verziou nepomerne vyšší dojazd môže naznačovať, že platí pre vozidlo s NCM batériou, ktorá by mala mať podstatne vyššiu energetickú hustotu, a teda aj nižšiu hmotnosť. Aj napriek tomu nám to stále príde ako nepomer. Že by základná verzia nemala rekuperačný systém…?

No a aby toho nebolo málo, čínski zákazníci majú k dispozícii aj verziu s moderným dizajnom. Z hľadiska techniky a parametrov by mala byť rovnaká ako vyššia verzia edície National. Mohla by však mať bohatšiu výbavu, keďže v štandarde nájdeme aj podporu rýchlonabíjania (nabitie z 30 na 80 % za 30 min), ktorá je vo vyššej verzii edície National za príplatok. Novinka je však podstatne drahšia, keďže začína na cene cca 8 890 €.  V rámci európskeho trhu by to však aj tak bola bezkonkurenčná ponuka. Otázkou ale ostáva bezpečnostná stránka vozidla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší a najlacnejší úžitkový elektromobil z Európy: Citroen Ami dostal verziu Cargo
Cena elektromobilov by mohla klesnúť aj pod 5 000 $, uvádza analytik Adam Jonas
Čínskeho „e-bestselleru“ v novej verzii Cabrio sa zrejme dočkáme aj v Európe

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

Pridajte komentár