Aj keď v súčasnej dobe ceny elektromobilov rastú, podľa mnohých analýz by sa mali v budúcich rokoch minimálne priblížiť cenám porovnateľných spaľovacích áut. A VW uvádza, že aj kvôli očakávanému významnému zdražovaniu spaľovacích áut sa veľmi zatraktívnia elektromobily zo vstupného segmentu, ktoré prídu na trh pod značkami VW, Škoda a Cupra.
„VW Group nepovažuje spaľovacie motory v strednodobom horizonte za nákladovo efektívnu alternatívu k elektromobilite,“ uvádza Welt am Sonntag na základe rozhovoru s Thomasom Schäferom, šéfom značky Volkswagen.
A to nielen z dôvodu očakávaného poklesu cien elektromobilov (napriek súčasnému opačnému trendu, za ktorým stojí inflácia či problémy v dodávateľských reťazcoch), ale aj predpokladanému zdraženiu spaľovacích áut v dôsledku novej emisnej normy Euro 7.
Podľa Schäfera budú spaľovacie automobily kvôli zložitejšiemu systému kontroly emisií drahšie o 3 000 až 5 000 €. A to si majú najviac odskákať vozidlá z najnižších segmentov, ktoré sú najcitlivejšie na dodatočné náklady. „Vstupná“ mobilita sa tak pravdepodobne významne predraží.
„Superatraktívne“ elektromobily pod 25 000 €
Vozidlá z nižších segmentov musia byť napriek spomínanému dostupné aj v budúcnosti, pričom riešením je elektromobilita, uvádza šéf značky VW. No a to majú zabezpečiť už dlhšie avizované sub-kompaktné elektromobily od značiek VW, Škoda a Cupra.
O tých Volkswagen Group už dávnejšie povedal, že budú mať veľkosť ako modely VW Polo, resp. VW T-Roc a budú začínať na cene okolo 20 000 €. Aktuálne Schäfer uvádza, že model VW ID.2 bude stáť menej ako 25 000 €, čo bude podľa neho o 3 roky, teda v čase, kedy sa dostane na trh, „superatraktívna ponuka“. Obzvlášť, keď minimálny dojazd vozidla má byť 350 – 400 km.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla môže znížiť ceny svojich áut. Má to však dôležitú podmienku, hovorí Musk
Cenová vojna elektromobilov sa blíži, pretože náklady klesnú, uvádza šéf Fordu
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte
9 komentárov
Mám obavu, že v posledných mesiacoch naštartovaná kríza a inflácia bude mariť všetky plány a nádeje na „čokoľvek“ lacné včítane budúcich elektroáut ….
Už dávno rádio Jerevan na otázku, „Kedy bude lepšie“?, odpovedalo: „Už bolo“! ……
Rozhodne by som neprepadal panike. Stále sú tu možnosti – fotovoltaika, tepelné čerpadlá, atď.
Pretransformované: elektrina grátis, teplo takmer grátis…
Fotovoltika (takto sa to podľa ZSE má volať) nie je grátis, návratnosť investície mi ZSE vypočítalo na14 rokov, ale ideme do toho.
To nie je prepadanie panike ! A pozor väčšina nás býva „v panelákoch“ !!! Tam s fotovoltaikou a TČ moc nepochodíš! …
Väčšina nie. Polovica
A presne ako hovoríš. Je to pol na pol čo sa týka bývania. 50 percent Slovákov si môže nabiť elektromobil v pohode doma. A tí obchodníci čo jazdia denne 300 km a viac tak nabijú vo firme. Je to všetko v hlave. Do technológie elektromobilov sa na celom svete vrážajú miliardy a keď nedôjde k celosvetovej vojne, tak do 10 tich rokov, možno aj skôr, bude prelom aj v batériách aj v dojazde. Som optimista v tomto smere. 🙂
Už sú technológie, ktoré sa vynašli u nás na Slovensku. Len sa o nich nepíše. Ale už aj blok vie byť pomerne sebestačný čo sa týka tepla. A nie je to len fotovoltaika. V Košiciach už fungujú takto tri bloky. Návratnosť je podľa veľkosti bloku. Na náš blok je to 7 rokov. Riešenia existujú. Netreba podliehať panike.
A presne ako hovoríš. Je to pol na pol čo sa týka bývania. 50 percent Slovákov si môže nabiť elektromobil v pohode doma. A tí obchodníci čo jazdia denne 300 km a viac tak nabijú vo firme. Je to všetko v hlave. Do technológie elektromobilov sa na celom svete vrážajú miliardy a keď nedôjde k celosvetovej vojne, tak do 10 tich rokov, možno aj skôr, bude prelom aj v batériách aj v dojazde. Som optimista v tomto smere. 🙂