Ceny elektromobilov Toyota bZ4X, Nissan Ariya či Dacia Spring sú v Číne neporovnateľne nižšie ako v EÚ

6

Európania môžu Číňanom závidieť nielen „lacné“ mestské elektromobily domácich značiek, ale aj ceny globálnych elektrických modelov od tradičných svetových výrobcov. Dôkazom sú napr. vozidlá Toyota bZ4X, Nissan Ariya či Dacia Spring. Prvé dva menované modely sú pritom po aktuálnom výraznom zlacnení v Číne ešte zaujímavejšie.

Čína je lídrom v elektromobilite, a to nielen vďaka počtu predaných vozidiel, ale aj produkcii áut s plne elektrickým pohonom či súvisiacemu dodávateľskému reťazcu. Dominujú pritom tamojšie značky a spoločnosti. To všetko prispelo k tomu, že na tomto trhu prebieha v rámci elektrických vozidiel najväčší konkurenčný boj na svete. A je to poznať aj na cenách áut.

Ako vieme, Tesla nedávno významne zlacnila svoje modely. A na to reagujú aj niektoré tradičné automobilky. To sa však zatiaľ vôbec netýka európskeho trhu, ktorý je „presýtený“ najmä elektromobilmi z vyšších cenových segmentov.

Paradoxne čínsky trh, kde aj bez dodatočného zlacňovania stoja elektromobily podstatne menej ako v Európe, sa aktuálne dočkal významného zlacnenia modelov ako Toyota bZ4X a Nissan Ariya. Najskôr svoje kompaktné elektrické SUV zlacnila Toyota. Model bZ4X, ktorý sa na čínskom trhu predával za cenu v rozmedzí 199 800 až 287 800 RMB (cca 27 000 až 39 000 €), je po novom „dočasne“ lacnejší o 30 000 RMB (cca 4 000 €), informoval web CnEVpost. Takže cena modelu začína na 169 800 RMB (cca 23 000 €).

Pre porovnanie, na Slovensku stojí bZ4X v rozmedzí 48 990 až 57 790 €. Samozrejme treba dodať, že model bZ4X pre čínsky trh sa vyrába priamo v Číne a model pre Európu sa dováža z Japonska. Základná čínska verzia má tiež kapacitne menšiu a lacnejšiu LFP batériu (50,3 kWh), zatiaľ čo „Európan“ ponúka kapacitu 71,4 kWh v rámci NMC. Aj tak je však cenový rozdiel neprimeraný.

Pridal sa aj Nissan

Krátko po Toyote pristúpil k zlacneniu svojho elektrického SUV v rámci čínskeho trhu aj Nissan. Ten sa doteraz predával za 284 800 až 342 800 RMB (cca 39 000 až 47 000 €). Po novom klesla cena všetkých 4 dostupných verzií o 60 000 RMB (vyše 8 000 €), informoval web CnEVpost. Základná verzia tohto elektrického SUV strednej triedy tak začína na 224 800 RMB (cca 31 000 €). Pre porovnanie, na našom trhu stojí model Ariya 50 990 až 65 490 €.

A na záver sme si do cenového porovnania „Čína vs. Európa“ vybrali model Dacia Spring, ktorý je najlacnejším elektromobilom kategórie M1 na európskom trhu. U nás tento model aktuálne stojí 20 250 € až 21 500 €. V Číne sa predáva pod rôznymi značkami, napr. Renault (pôvodná verzia nesie meno City K-ZE) či Dongfeng (obe značky majú zastúpenie v SR), pričom ako uvádza CarNewsChina, modernizovaný model Dongfeng EV EX1 stojí na tamojšom trhu 55 700 RMB až 62 700 RMB (7 600 až 8 600 €).

Pre istotu dodávame, že aj modely Nissan Ariya a Dongfeng EV EX1 sa pre čínsky trh vyrábajú v Číne a európske verzie sa dovážajú z Japonska, resp. Číny. A model EX1 teoreticky môže mať nižšie bezpečnostné štandardy. Na druhej strane, Dacia Spring dosiahla v testoch Euro NCAP katastrofálne hodnotenie, takže rozdiel nemusí byť žiadny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porovnanie cien elektromobilov v Európe, Číne a USA. Číňanom môžeme len závidieť
Čínski výrobcovia elektromobilov majú obrovskú konkurenčnú výhodu, rastú v Európe a dominujú domácemu trhu
Nemci sú „pod tlakom“. Predajom elektromobilov v minulom roku opäť dominovali Tesla a Číňania

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Nepredpokladám, že v Číne sa predávajú BEV pod výrobné náklady! Potom všetky automobilky v EU „ryžujú“ na kúpychtivých Európanoch. Tak nám treba !!! ….

  2. Pažravosťou automobiliek v Európe (kde ale aj Číňania, ktorí tiež radi Európanov podoja, predávajú draho), ktoré majú ročne miliardové zisky, ale zákazník a klíma plačú. Tesla v Európe zlacnila, ale VW, BMW, Číňania a skupina Stellantis (Citroen, Peugeot. Volvo, Opel, Jeep a spol.) nie. Kupujme Tesly, veď aj ten rozdiel v cene oproti spaľovákom sa do pár rokov vráti, najmä ak máte fotovoltiku.

Pridajte komentár