Predstavený elektrický crossover Cadillac Lyriq má zavariť Tesle

5

Začiatkom roka predstavil koncern GM svoje e-mobility plány. Mnohé americké médiá pritom uviedli, že ich naplnenie môže narušiť dominantné postavenie Tesly na domácom trhu s elektromobilmi. A veľkého konkurenta Tesly vidia aj v aktuálne odhalenom modeli Cadillac Lyriq, ktorý sa však dostane do predaja až v roku 2022. Čo ponúkne?

Cadillac Lyriq má podľa výrobcu predstavovať novú éru v oblasti luxusu, technológií a nulových emisií. Vyrastie na úplne novej modulárnej platforme, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobily koncernu GM. Pohon zabezpečí nový pohonný systém Ultium.

Vďaka tomu bude model Lyriq dostupný vo viacerých výkonnostných konfiguráciách, pričom zákazník bude mať na výber medzi pohonom zadnej nápravy a pohonom oboch náprav. Cadillac žiaľ v tomto smere nebol konkrétnejší.

Batéria, dojazd, nabíjanie

O čosi viac sme sa však dozvedeli ohľadom batérie prezentovanej novinky, ktorá má kapacitu cca 100 kWh. Sériové vozidlo bude zrejme dostupné s viacerými kapacitne odlišnými batériami. Elektrický crossover má byť pritom navrhnutý tak, aby ponúkol dojazd cez 480 km, pravdepodobne podľa pomerne prísneho a realistického cyklu EPA. Pre porovnanie, Tesla Model X Long Range Plus so 100 kWh batériou dnes ponúka dojazd 565 km (EPA).

Batéria Ultium bude podporovať nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW (Model X – 250 kW). Palubná nabíjačka má zvládnuť 19 kW (Model X – 11,5 / 16,5 kW v závislosti od trhu). Batérie sa budú skladať z veľkoformátových „vreckových“ batériových článkov typu NCMA (nikel-kobalt-mangán-hliník).

Aj vďaka použitiu hliníka sa podarilo znížiť obsah vzácneho a drahého kobaltu o 70 % v porovnaní s batériovými článkami, ktoré používa koncern GM dnes. Ďalšieho výrazného vylepšenia sa dočkali batérie na úrovni batériovej elektroniky, ktorá bola zakomponovaná priamo do batériových modulov. Vďaka tomu sa podarilo „eliminovať takmer 90 % elektrického vedenia.“

To sú asi najpodstatnejšie informácie, ktoré nám Cadillac v prípade elektromobilu Lyriq prezentoval, čo môže  naznačovať, že vozidlo má toho z hľadiska vývoja pred sebou ešte pomerne dosť. Dôkazom toho je zrejme aj plánovaný termín uvedenia na americký trh, a to koncom roka 2022.

Nezdá sa pritom, že by to bol „Tesla-killer“ už dnes, nieto ešte okolo roku 2022. Samozrejme, záležať bude aj od ceny, ktorú v tejto chvíli nepoznáme. Každopádne, aj keby Cadillac Lyriq „neprevýšil“ napr. Teslu Model X, neznamená to, že musí ísť o zlé vozidlo, ktoré nebude mať predajný úspech. Uvidíme…

Zdroj: Cadillac

SÚVISIACE ČLÁNKY:
GM sa blíži k batériám so životnosťou 1,6 mil. km a „dojazdom“ 1 000 km
Elektrický Hummer ako SUV aj pickup s obrovskou batériou a ultra-nabíjaním
Mohol to byť revolučný elektromobil. Údajne ho však „zabila“ ropná lobby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. A veľkého konkurenta Tesly vidia aj v aktuálne odhalenom modeli Cadillac Lyriq, ktorý sa však dostane do predaja až v roku 2022. Čo ponúkne?

    To je jedno, čo dnes plánuje ponúknuť, o 2 a štvrť roka to už určite nebude platiť.

  2. Tých „killerov“ Tesly tu už bolo! A zatiaľ Tesle nikto nejak výrazne „nestúpa na päty“…
    Napriek tomu držím značke Cadillac a celému koncernu GM palce!

  3. 🙂 🙂 🙂 dalsi Tesla killer… kazdy blbecek co vie kreslit si uz mysli, ze je Tesla. killer…. a ze ich uz bolo…. a stale nic, len blablabla a obrazky vymyslene….

  4. Super je posun ve snížení kobaltu, ale to asi nebude zásluha GM. Design hezký, zveřejněné parametry nic moc. 150 kW nabíjení je už dnes standard u luxusních aut a mnozí jsou podstatně dále. Tesla přes 200 kW (navíc ve vlastní síti nabíječek, která funguje skvěle, nestane se, že přijedeš k nabíječce a ta nefunguje nebo se nechce spojit s tvým vozem), Taycan nyní tuším 250 kW s cílem 350 kW.

Pridajte komentár