GM sa vracia na európsky trh. Spustil predaj elektromobilu Cadillac Lyriq

9

Americký automobilový koncern General Motors (GM) sa po rokoch vracia na európsky trh. A to prostredníctvom elektromobilov. Prvým modelom, ktorý je už možné objednať, je pritom SUV Cadillac Lyriq, ktoré by mohlo konkurovať aj Tesle Model X. Ďalšie modely, ako aj trhy budú nasledovať.

Bloomberg aktuálne na základe oznámenia od GM informuje, že Cadillac v rámci prvého európskeho trhu začína prijímať objednávky na elektrické SUV Cadillac Lyriq. Týmto trhom je Švajčiarsko, pričom ten majú nasledovať Švédsko, Francúzsko a „ďalšie 3 európske krajiny.

Cadillac Lyriq sa bude pre európsky trh vyrábať v USA a predávať prostredníctvom webu spoločnosti Cadillac alebo „vlajkových predajní“, pričom jedna z nich bude v Zürichu.

Známe špecifikácie

V konfigurátore pre švajčiarsky trh nájdeme verziu s pohonom oboch náprav, ktorá bude dostupná v 2 stupňoch výbavy. Táto verzia má podľa dostupných informácií ponúknuť dojazd 530 km (WLTP) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s.

Po ďalšie špecifikácie sme museli zájsť na americký web Cadillacu, takže tie treba brať zatiaľ s rezervou, keďže nevieme, či budú európska a pôvodná americká verzia totožné. Rozmery 4 996 x 2 207 x 1 633 x 3 099 mm (dĺžka x šírka vrátane spätných zrkadiel x výška x rázvor) by sa však meniť nemali. Lyriq je tak podobne veľký ako Tesla Model X.

Čo sa týka výkonu, „americký“ Cadillac Lyriq s pohonom oboch náprav ponúka 373 kW a krútiaci moment 610 Nm. Batéria vozidla disponuje kapacitou 102 kWh a podporou ráchlonabíjania max. výkonom 190 kW, vďaka čomu má počas 10 min nabíjania získať dojazd 124 km (zrejme podľa „prísnejšieho“ cyklu EPA). Palubná nabíjačka môže mať výkon 11,5 kW alebo 19,2 kW.

Cadillac Lyriq sa vo Švajčiarku predáva za cenu od 82 000 CHF, čo je po prepočte cca 85 000 €. Pre porovnanie, na rovnakom trhu stojí Tesla Model X od cca 93 500 €. Spustenie dodávok je naplánované na 1. polrok 2024.

Čo ďalšie modely?

Čo sa týka ďalších modelov od GM predávaných v Európe, Cadillac chce na starom kontinente do konca tohto desaťročia ponúknuť celé svoje elektrické portfólio. Teda zrejme aj pomerne nedávno predstavený model Escalade IQ. Už skôr sa pritom povrávalo o elektrickom Hummeri. Dúfame však, že GM nebude do Európe voziť len veľké a drahé elektromobily, keďže chystá aj modely z opačného spektra.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cadillac predstavil obrovské e-SUV Escalade IQ s obrovskou batériou
Honda a GM oznámili spoluprácu na cenovo dostupných elektromobiloch
Tesla by nebola potrebná, keby GM „nezabil“ elektromobil EV1, hovorí Elon Musk
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

      • A napriek tomu sú autá najprenasledovanejšie zelenými inkvizítormi, ako keby tvorili 90% emisií! FK, dúfam, že si ten môj „výkrik do éteru“ takto pochopil. Potrebujeme mnohonásobne viac menších BEV, a riešiť všetky emisie a expanziu ľudskej populácie!

      • To by si sa divil, aky dosah to bude mat na ekonomiku sveta…
        Petrol nevyviera na benzínke, do doby než ho natankuješ je strašne dlhá cesta. Nájsť ropu, postaviť zariadenia na ťažbu, vyťažiť, dopraviť na spracovanie, spracovať, dopraviť k veľkoodberateľovi… Takže (môj odhad) min. 80% svetového priemyslu je o rope.
        Aj zariadenie na ktorom píšem koment je tu momentálne iba vďaka rope.
        Ako povedal Polívka – „Dej mi tu rádiofku, víš jake je to slunko sviňa“.
        Bohužiaľ, tento Cadillac výzvu nevyrieši resp vyrieši po svojej osi…

    • Amerika nech si predáva doma a nech sa nestarajú do Európy lebo kde prídu samé problémy od nich sa dajú pozerať len filmy ale nie tie katastrofické lebo to je katastrofa

  1. No fasa … GM sa na na desaťročie vyparilo z európskeho trhu a čo teraz ,aké majú očakávania? Za európskymi a ázijskými výrobcami nestíhajú v žiadnom smere…

Pridajte komentár