Čínskemu e-mobility startupu Byton, ktorý je vedený prevažne skúsenými nemeckými manažérmi z automobilového priemyslu, rozhodne nechýba sebavedomie. Zdá sa totiž, že chce „poraziť“ Teslu. Má pritom ponúknuť lepšiu technológiu, nižšie ceny a skorú finančnú rovnováhu, pričom sa chce vyhnúť chybám, ktorých sa Tesla dopustila.
Skúšobná produkcia prvého elektromobilu značky Byton, ktorým je SUV Byton M-Byte, bola spustená minulý rok, pričom sériová výroba odštartuje v prvom polroku 2020. Tento model bude potom nasledovať elektrický sedan Byton K-Byte. Týchto elektromobilov sa pritom dočkáme aj na európskom trhu.
Šéf spoločnosti Byton, Daniel Kirchert, v rozhovore pre Business Insider uviedol, že sa v prípade svojho prvého modelu tak zamerali na technológie, že sú v tejto oblasti pripravený prekonať aj Teslu. Povedal pritom, že sa rozhodli skúsiť pokročiť o jeden až dva kroky ďalej a zdôraznil, že Byton M-Byte je inteligentné zariadenie na kolesách.
Podľa Kircherta bude interiér ich prvého elektromobilu „meničom hry“. V ňom sa totiž nachádza nevídaný gigantický displej s uhlopriečkou 48″ (122 cm). Ten má byť opakom rušivého elementu, pretože nezasahuje do výhľadu vodiča a umožňuje rýchly pohyb očí smerom k displeju a od displeja, ako aj lepšiu čitateľnosť a porozumenie zobrazených informácií ako v prípade konvenčných riešení.
„Ponaučenie z problémov Tesly“
Šéf Bytonu tiež povedal, že majú v pláne vyhnúť sa chybám, ktoré spravila Tesla v prípade produkcie Modelu 3. Tá bola totiž aj podľa slov Elona Muska „pre-automatizovaná“. Byton chce použiť osvedčené metódy výroby, vďaka čomu má vraj dosiahnuť rovnakú úroveň kvality ako Mercedes-Benz a BMW.
Asi „najsmelšie“ však vyznelo Kirchertove vyhlásenie, že sa budú snažiť dosiahnuť finančnú rovnováhu spoločnosti do 2 až 3 rokov po spustení predaja prvého modelu Byton M-Byte. Pritom už od založenia spoločnosti išli do toho s tým, že to nebude trvať 10 až 15 rokov, čím šéf Bytonu zrejme narážal na Teslu. Nuž, budeme dúfať, že nejde len o naivné predstavy či marketingové reči.
Skorú vyváženosť spoločnosti chce Kirchert dosiahnuť výrobou modelu M-Byte vo veľkom počte, pričom vysoký dopyt má zabezpečiť aj cena okolo 50 000 $. Byton už potvrdil aj európsku cenu, a to 45 000 € bez DPH pre základný model so 72 kWh batériou. Tento model má podobný rázvor ako Tesla Model X, ale celkovo kompaktnejšie rozmery. Jeho konkurentom by však mohol byť aj Model Y, a to najmä z hľadiska výkonu a dojazdu. V tomto prípade by však už nebola jeho cenovka taká zaujímavá.
Zdroj: Teslarati
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky prémiový elektromobil s najväčším displejom sveta dostal európsku cenovku
Predstavený bol ďalší údajný „Tesla killer“. Vyzerá však výborne a „stojí“ polovicu
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
7 komentárov
Je to úžasné, akú obrovskú reklamu robia Tesle iné automobilky. Či už sú to startupy (nebudem menovať), zavedené prémiové značky (nebudem menovať), alebo zavedené priemerné až podpriemerné značky (taktiež nebudem menovať).
Samozrejme, že tú reklamu robia nechtiac. A navyše zadarmo, che che.
Rétorika sa podobá jedna druhej ako vajce vajcu – my porazíme Teslu s naším modelom „XY“… A tak ďalej, a tak ďalej.
Prečo nikto nekričí – my porazíme (schválne uvádzam neexistujúce zaniknuté značky, aby sa žiadna „živá“ značka neurazila) automobilku Datsun, NSU, SAAB, Poľský FIAT alebo trebárs Trabant?
No pretože každý by predsa rád porazil toho najlepšieho, nie priemerného.
Každý šachista by rád porazil Bobbyho Fischera alebo Borisa Spasského a nie „podpriemerňáka“, ktorý vypadne v základnej súťaži… Nie je tak?
Na druhej strane ale treba povedať, že každá súťaž posúva všetkých dopredu!
Takže – len smelo do toho.
Teraz sa ponúka veta typu „Teslu aj tak nikto neporazí“, ale to už pomaly znie ako otrepaná fráza…
Tak tak 🙂
je to úplne normálne že Benchmark robíš vždy s tým najlepším na trhu v kategórii kde podnikáš. Tesla je momentálne naj tak je logické že sa s ňou všetci porovnávajú a práve ju sa snažia predbehnúť.
ako sa hovorí tas sa hraje tá hra
JD 😉
Mne sa na tom celom páči iné..A to, že Elon si dal za cieľ, motivovať automobilky k posunu vpred a zatiaľ čo sa oni pretekajú ako chlapci na pieskovisku, kto bude prvý, napĺňa sa tým elonov plán 😉
Nuž je to novodobý hrdina/revolucionár, ktorý otáča nielen stredoveké pravidlá automobilových dinosaurov, ale aj pravidlá biznisu a burzových špekulantov.
Laťka je vysoko a pomáha transformovať myslenie.
Snáď to teda čoskoro mnohí pochopia.
Lubo, mnohí to pochopia, ale mnohí to bohužiaľ nepochopia nikdy.
Ide však o to, aby ten pomer medzi týmito dvomi „skupinami“ bol čo najviac priaznivo naklonený k tým, čo to pochopia…
Ja som ale večný optimista. Ono to tak určite bude…
V jednom ma Tesla sklamala – že neponúka tú, vo veľkom štýle sľúbovanú verziu s cenou do 35 tis. dolárov. Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú. Vraj nie je záujem. Lebo neponúkajú tam, kde by záujem bol – v strednej a východnej Európe.
Tento Byton je zase len jedno technológiami prepchaté a tým pádom predražené a neekologické auto. 54 tis. s DPH na vec, ktorú používam hodinu denne? Ani náhodou.