Čínsky Byton spustil predvýrobu svojho unikátneho elektromobilu so 48″ displejom

9

Z Číny prichádza dobrá správa, z produkčných liniek totiž vzišli prvé kusy veľmi zaujímavého elektromobilu Byton M-Byte, ktorý príde aj na európsky trh, pričom v Európe je oň veľký záujem.

Zdá sa, že produkcia sa začína v Číne pomaly vracať do normálu. Veď napríklad Tesla obnovila výrobu vo svojom závode v Šanghaji či Polestar spustil výrobu svojho prvého plne elektrického modelu Polestar 2. A brány továrne otvoril aj čínsky e-mobility startup Byton.

Ten aktuálne spustil predvýrobu svojho elektrického SUV M-Byte, o ktorý je zdá sa veľký záujem (min. 65 000 rezervácií), a to aj v Európe (min. 25 000). Ide pritom o technológiami nabité vozidlo so zaujímavou cenou. Jedným z dôvodom „nižšej“ cenovky má byť aj unikátny gigantický displej s uhlopriečkou 48″, ktorý nemá v rámci sériových osobných automobilov obdobu.

Ten, resp. celý infotainment vozidla, má totiž priniesť čínskej spoločnosti hlavné príjmy, a to z predaja digitálneho obsahu. Takže vďaka tomu si vraj môže dovoliť predávať svoje elektromobily za nižšie ceny. Byton M-Byte má mimochodom v Európe začínať na sume 45 000 € bez DPH.

Byton spustí v Európe pred-objednávky (vratný rezervačný poplatok: 500 €) na model M-Byte v 2. polovici roku. Termín prvých dodávok na starý kontinent zatiaľ nie je známy. V Číne sa však má podľa Cars New China dostať na trh „tento rok“.

Dôraz na kvalitu

V spoločnosti Byton sa podľa vlastných slov zameriavajú okrem iného aj na výrobnú kvalitu svojho modelu M-Byte. Tú majú zabezpečiť jej nemeckí manažéri, ktorí predtým pôsobili v renomovaných nemeckých automobilkách.

Mark Duchesne, viceprezident pre výrobné operácie, pre Cleantechnica povedal, že budú musieť prekonať stigmu európskych a amerických spotrebiteľov, ktorá sa týka „čínskej kvality“. Ich továreň, ktorá sa nachádza v meste Najing, im však má umožniť plnú kontrolu nad kvalitou výroby vysokých štandardou.

Okrem kvality chce čínsky startup ponúknuť Európanom aj hybridný predajný model (online/showroomy) a komfortné služby súvisiace so servisom. Vrátane vyzdvihnutia a vrátenia vozidla v rámci bydliska zákazníka či mobilný servis pre menšie opravy. Musíme teda uznať, že zatiaľ sa elektromobil Byton M-Byte javí dobre.

Pripomeňme si ešte špecifikácie

Byton na starom kontinente ponúkne viacero verzií svojho elektrického SUV, ktoré má podobnú dĺžku rázvoru kolies ako Tesla Model X. Tie budú disponovať výkonom 200 kW (RWD), resp. 300 kW (RWD a AWD). Batérie s kapacitou 72 kWh, resp. 95 kWh zabezpečia dojazd 360 km, resp. 435 (AWD)/460 km (RWD), a to podľa cyklu WLTP.

Základná verzia podporuje nabíjanie maximálnym výkonom 120 kW, vyššia výkonom 150 kW. Nabitie oboch variantov na 80 % potrvá na príslušne výkonných nabíjacích staniciach rovnaký čas – 35 min. Na 22 kW AC wallboxe nabíjanie „zhltne“ 4,5 hod (na 100 %).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

        • Ak sa mi niečo nepáči, tak je to moja vec. Ale stále to nie je dôvod, aby som na to nadával. Jednoducho si to nekúpim a basta. A či?
          Kam by sme asi prišli, keby sme napríklad nadávali na ženy, ktoré sa nám nepáčia. A je ich drvivá väčšina, nie je tak? Nájdem si takú, ktorá sa mi páči a vybavená vec.
          A presne to isté platí aj pri autách. Kúpim si to, ktoré mi vyhovuje a všetky ostatné môžem mať – tri bodky!

          • Tá paralela s tou ženou je zaujímavá, veď si vyber: chceš krásnu ženu, ktorú ti bude každý závidieť, ale pritom je to prázdna nádoba (po slovensky húpa hus) a sex s ňou nestojí ani za…?
            Alebo si vyberieš pravý opak – nikto ti síce závidieť nebude, ale budeš si s ňou maximálne rozumieť po každej stránke?
            Odpovedz, ak poznáš odpoveď…

        • Čo už len na ňom môže byť vrchol nevkusu? Vyzerá ako zvyšok priemerných európskych dizajnov. Takže je to také polokonzervativny / inovativny dizajn.
          Nie je to žiadny fiat multipla, ani jemu podobné, takže neboj, nájde si svojich kupcov.
          Navyše za 45k to ma veľmi slušné parametre a to je to, čo ľudí dnes zaujíma, nie dizajn.
          Ja si myslím, že auto musí byť hlavne užitočné a až potom pekné.
          A navyše mám pocit, že začínajú všetky tie autá vyzerať tak hrozne rovnako, ako mobily. Jeden display, z druhej strany sklo a je po dizajne 😉 nikoho už nezaujíma. A i keď hrany môžu byť zaujímavé, treba ich skryť do ochranného obalu, lebo čím viac sú zaujímavé , tým viac sú rozbitne a krehké.

  1. Čo je to predaj digitálneho obsahu? Kúpite si auto za minimálne 54 tis. a aby to chodilo, musíte ešte priebežne platiť za nejaký digitálny obsah?

    • Haha, asi tak, ale nie aby to chodilo.. na to aby to chodilo budeš musieť platiť len za elektrinu.. ale budeš tam mat mega obrovský displej, a na to aby sa ti na ňom zobrazilo niečo viac ako štandardne tlačítka ovládania alebo budiky, budeš musieť platiť subscription/predplatné. Mapy, informácie, filmy, atd, isto tam nedajú Google aby na tom zarobili ini, ale svoj softvér so svojimi reklamami, čo bude mat veľký reklamny potenciál.
      Niečo ako keď si kúpiš veľkú telku 8k s ovládačom čo má len Netflix tlačítko, môžeš ho síce napojiť na anténu ale na plny Potenciál až so subsctiption.
      Len aby nedopadli ako kvalitný Quoros, tiež prišiel na EU trh vo veľkom štýle ako high kvality auto z činy, ale moc ich tu nevidiet, viac vidím kvalitne Lady na cestách.

Pridajte komentár