„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku

4

Ambiciózny čínsky startup s nemeckým top manažmentom, Byton, zverejnil informácie ohľadom svojho elektrického SUV Byton M-Byte a pôsobenia na európskom trhu.

Spoločnosť Byton hlási, že jej prvý elektromobil Byton M-Byte, ktorý je známy aj vďaka jednoznačne najväčšiemu palubnému displeju na svete, si doteraz rezervovalo okolo 65 000 záujemcov. Z toho až 25 000 pochádza z Európy. A to je jeden z dôvodov, prečo sa spoločnosť snaží zabezpečiť špičkovú podporu pre európskych zákazníkov.

Byton na starom kontinente ponúkne viacero verzií svojho elektrického SUV, ktoré má podobnú dĺžku rázvoru kolies ako Tesla Model X. Tie budú disponovať výkonom 200 kW (RWD), resp. 300 kW (RWD a AWD). Batérie s kapacitou 72 kWh, resp. 95 kWh zabezpečia dojazd 360 km, resp. 435 (AWD)/460 km (RWD), a to podľa cyklu WLTP.

Základná verzia podporuje nabíjanie maximálnym výkonom 120 kW, vyššia výkonom 150 kW. Nabitie oboch variantov na 80 % má pritom trvať na príslušne výkonných nabíjacích staniciach rovnaký čas – 35 min. Na 22 kW AC wallboxe nabíjanie „zhltne“ 4,5 hod (na 100 %).

Predaj a servis

Spoločnosť Byton ponúkne v Európe hybridný model predaja. Tzn., že vozidlo bude možné objednať cez internet, ako aj v rámci jej vlastnej siete showroomov, v ktorej bude okrem iného ponúkať aj testovacie jazdy.

K dispozícii bude aj partnerská servisná sieť. Byton chce pritom ponúknuť komfortné služby ako objednanie servisu cez mobilnú aplikáciu, vyzdvihnutie a vrátenie vozidla v rámci bydliska zákazníka či mobilný servis pre menšie opravy. Do konca budúce roka Byton v Európe otvorí okolo 20 „Byton-miest“. A to v „kľúčových mestách“.

Nabíjacia sieť

Čínsky startup bude poskytovať k svojmu prvému elektromobilu Byton M-Byte aj roamingovú nabíjaciu službu. Tá bude v rámci viac ako 28 európskych krajín zahŕňať 150 000 nabíjacích miest, vrátane ultra-nabíjačiek siete Ionity. V rámci pokročilého palubného systému s gigantickým 48″ displejom, ktorý nemá obdobu, bude možné spustiť nabíjanie či vykonať platbu sa využité služby. K dispozícii bude aj RFID karta.

Byton spustí v Európe predobjednávky (vratný rezervačný poplatok: 500 €) na model M-Byte v 2. polovici roku. Na prvé európske trhy (Švajčiarsko, Nemecko, Nórsko, Francúzsko, Holandsko a Švédsko) chce pritom vstúpiť do konca budúceho roka.

Čínska spoločnosť vo svojej aktuálnej správe potvrdila minuloročné slová svojho šéfa Daniela Kircherta, ktoré sa týkali ceny základného modelu. Tzn., že elektromobil Byton M-Byte bude na európskom trhu dostupný za 45 000 € bez DPH. Táto cena sa tak stala oficiálnou.

Byton v súvislosti s cenou tvrdí, že si môžu dovoliť predávať svoje elektromobily za nižšie sumy, nakoľko očakávajú značné príjmy z predaja digitálnych služieb. A to je dôvod, prečo nájdeme v interiéri obrovský 48″ displej.

Zdroj: Byton

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?
Čína útočí hi-tech elektromobilom so zlomenými „Tesla-krídlami“
Zaujímavý čínsky elektromobil bude v Európe „predávať“ aj sieť s elektronikou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Nuž 2 roky.. Lebo rozhýbať zabehnutý dinosaurí trh nie je ľahké.. No i tak tu svitá veľa nádejí.. A verím, že tie ceny o 2 roky nebudú také, resp.pri aktuálnej devalvacii snáď budú stále viac dostupnejšie i pre Slovákov. Resp.čoskoro pochopí väčšina Európanov, že im stačí si autá požičiavať č prípade potreby.. A nie mať zaparkované 2 na osobu pred bytovkami.

Pridajte komentár