Najväčšia čínska automobilka BYD uvádza na trh ďalší zaujímavý elektromobil, ktorý môže mať potenciál stať sa bestsellerom vo svojom segmente. Subkompaktné SUV BYD Yuan Up, ktoré by sa malo v rámci zahraničných trhov volať BYD Atto 2, by pritom mohlo uspokojiť záujemcov o cenovo dostupné elektro-SUV s dostatočnou priestorovou ponukou.
BYD ako najväčší výrobca áut do zásuvky a druhý najväčší výrobca elektromobilov na svete, ktorý pôsobí aj v Európe, má tento rok aj veľké globálne ambície. A tie by mohlo podporiť aktuálne predstavené subkompaktné elektrické SUV BYD Yuan Up, o ktorom informovali weby CarNewsChina a CnEVpost.
Špecifikácie
Predstavená novinka vyrástla na platforme BYD e-Platform 3.0 s batériovou technológiou Cell-To-Body navrhnutej špeciálne pre elektromobily a má podobné rozmery ako nový Hyundai Kona – 4 310 x 1 830 x 1 675 x 2 620 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A ponúka batožinový priestor s objemom 1 320 l po sklopení zadného radu sedadiel.
Základná verzia modelu parametrami neoslní a je určená zrejme najmä pre mestskú a prímestskú aplikáciu. Ponúka výkon 70 kW, krútiaci moment 180 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12 s, LFP batériu BYD Blade s kapacitou 32 kWh a dojazd 301 km podľa „optimistickejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC.
Vyššie postavená verzia je po výkonovej stránke plnohodnotný moderný elektromobil, pričom disponuje výkonom 130 kW, krútiacim momentom 290 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,9 s, LFP batériou BYD Blade s kapacitou 45 kWh a dojazdom 401 km (CLTC).
Čo sa týka rýchlosti nabíjania, BYD Yuan Up rovnako ako väčšina modelov značky nepatrí k najlepším. Z 30 na 80 % sa totiž nabije za 30 min.
Interiér a cena
V interiéri modelu BYD Yuan Up nájdeme 8,8″ digitálny prístrojový panel, 12,8″ otočný centrálny dotykový displej infotainmentu, polohovateľné sedadlá potiahnuté perforovanou koženkou, systém bezdrôtového nabíjania smartfónu či veľkú panoramatickú strechu.
BYD Yuan Plus dostal už aj čínsky cenník. A ten zrejme domácich záujemcov nesklamal. Veď základná verzia stojí 96 800 RMB (cca 12 400 €) a vyššie postavená verzia 109 800 RMB (cca 14 100 €), resp. 119 800 RMB (cca 15 400 €) vo vyššom stupni výbavy.
Nás samozrejme bude zaujímať prípadná európska cena, ktorá by bola určite podstatne vyššia ako v Číne, ale zrejme nižšia ako v prípade porovnateľných modelov tradičných značiek na európskom trhu. Tento model by pritom mohol v rámci globálnej expanzie automobilky BYD doraziť ako BYD Atto 2 aj do Európy, kde sa už predáva viacero modelov značky.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BYD Seagull s domácou cenou cca 10 000 € zrejme mieri aj do EÚ
Najlacnejšie elektromobily od BYD sú po aktualizácii ešte lacnejšie
BYD má zaútočiť na spaľováky aj novou lacnejšou e-platformou a „oslobodiť“ e-autá
ODBER NOVINIEK
15 komentárov
Bol by som rád, keby BYD zverejnil cenovu kalkuláciu Yaun Up, a my sme ju vmietli EU výrobcom do očí, a žiadali vysvetlenie, prečo sú ich porovnateľné BEV 3x drahšie !!!
lebo cina svoje elektromobily znacne dotuje, moron. do oci si mozes hodit saharsky piesok
To,čo som už napísal minule, všetko super aj velkosť aj parametre, až na tú reálnu cenu v EU ??? Môj odhad 30-40 tis. eur !
Vidíš, ja som to chvíľu pred tebou napísal inými slovami!
Určite je to krok vpred.
Ja som si už skôr takto všimol a pochválil BYD e2, ktorý má klasicky „strihnutú“ karosériu, ale aj „dostatočnú“ veľkosť! Autá tejto cenovej kategórie nemusia byť trpaslíci! A BYD e2 začínal pritom na cene cca Eur 13.600. Nový dizajn a nižšia základná cena je skutočne krok vpred!
Dobrý deň pán Bakša! Mám pocit, že komentáre TESLA magazínu začal niekto cenzurovať! Viete nieco o tom?!
Dobrý deň,
na základe čoho tak usudzujete?
Už sa mi stalo viac krát, že sa mnou napísaný komentár po odoslanií vôbec neobjavil medzi komentármi. Naposledy dnes!
Ospravedlňujem sa, ale náš antispamový systém chybne zaradil váš komentár medzi spam. Občas sa to žiaľ stane.
A ako ďalej? Čo som robil pri písaní komentárov nespravne, že som spadol do spamu?
Tak ako doteraz. Ako som už uviedol, občas antispamový systém chybne vyhodnotí bežný príspevok a zaradí ho do spamu. Napr. ani Gmail nie je v tomto bezchybný.
Ďakujem! A poprosím, častejšie pozrieť do schránky spamu, čo sa tam deje! 🙂
V podstate nestastie pre europske automobilky, ktore sa nechali dobrovolne vykradnut technologicky a zatial cina vyvinula baterky. Teraz ma lacne baterky a europa nie, ta ma drahe auta a vlastne vsetko drahe.
ak chceme s elektromobilmi šetriť planétu, tak musia byť dostupné pre masy !!! Taktiež , elektromobily musia byť oveľa praktickejšie a lepšie ako spaľovacie motory !
Zatiaľ to tak ešte nie je.