Najväčšiemu výrobcovi „áut do zásuvky“ na svete, čínskej spoločnosti BYD, stúpa sebavedomie. Spoločnosť pritom v rámci oslavy významného produkčného míľnika vyzvala čínske automobilky, aby sa spojili a „zbúrali staré legendy“.
Čínsky BYD, ktorý je najväčší výrobcom tzv. NEV (elektromobily + plug-in hybridy) a po Tesle najväčším producentom elektromobilov, tento týždeň oslávil významný míľnik. A to vyrobenie 5-miliónteho vozidla NEV. Táto čínska automobilka sa tak stala prvou spoločnosťou, ktorá dosiahla túto métu.
Pozoruhodný rast
Pri spomínanej príležitosti BYD zverejnil aj časovú os svojho míľniku, ktorá ukazuje pôsobivú rýchlosť rastu v nedávnom období. Na výrobu prvého milióna NEV potrebovala čínska automobilka, ktorá vznikla v rovnakom roku ako spoločnosť Tesla (2003), 13 rokov. Na ďalšie 2 mil. ks jej stačil už len rok a pol a zvyšné 2 mil. ks vyrobila za neuveriteľných 9 mesiacov.
Za prvých 7 mesiacov tohto roku BYD predal 1,5 mil. NEV. Z toho vyše 92 000 ks v zahraničí, čo je viac ako za celý minulý rok. Podiel medzi elektromobilmi a plug-in hybridmi je pritom cca 1:1. A za prvý polrok 2023 je BYD podľa štatistík CPCA (upozornil web CarNewsChina) najväčším predajcom áut (bez ohľadu na druh pohonu) na čínskom trhu, ktorému až doteraz dominovali tradičné svetové automobilky ako VW Group a Toyota.
Nemožno sa tak čudovať, že BYD naberá na sebavedomí. Spoločnosť pritom v stredu v rámci svojho oslavného podujatia vyzvala, aby sa čínske automobilky spojili a „zbúrali staré legendy“, informovala agentúra Reuters.
Silné slová a veľké ambície
Na podujatí spoločnosť BYD pustila video, v ktorom poukázala na 12 čínskych automobiliek. A to od štátnej spoločnosti FAW založenej v roku 1956 až po e-mobility startupy ako Nio, Xpeng či Li Auto. Ďalej v ňom uviedla, že príbehy týchto spoločností sa síce líšia, ale majú rovnaké smerovanie a v rámci zahraničných trhov neexistuje žiadne ty a ja.
Na konci videa zaznieva výzva na spojenie s cieľom „zbúrať staré legendy a vybudovať nové značky svetovej triedy“. A to pod sloganom „Čínske Autá“. Zakladateľ a predseda spoločnosti BYD Wang Chuanfu pritom povedal, že podľa neho už nastal čas pre čínske značky. A dodal, že je emocionálnou potrebou Číňanov vidieť, ako sa čínska značka stáva globálnou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci sú „pod tlakom“. Predajom elektromobilov v minulom roku opäť dominovali Tesla a Číňania
Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu
Podľa Elona Muska je Čína svetovým lídrom v oblasti elektromobilov a obnoviteľnej energie
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Európske automobilky by si mali pozrieť film Votrelec !!! Tak ich začne zakrátko ničiť to „Čínske auto“, čo spomína BYD! 🙁 ……
To je tak, keď v minulosti videli len zisky. EU automobilky absolútne nerozmýšľali o krok dopredu, nemajú čipy, lítium, už nemajú ani cenovo dostupné energie, my nemáme nič. Tu sú výsledky krátkozrakej politiky vo všetkých smeroch.
Nacase zabalit vsade pritomny EV-hejt a postavit sa buducnosti celom. Inak budeme mat na vyber len medzi cinskymi a cinskymi autami.
To hej, ale výber bude veľký !!! 🙂
Keď som písal do Dacie zhruba pred 10-mi rokmi otázky ohľadne ich elektrického modelu ani sa neunúvali mi ani odpísať.
Následne ca.5 rokov dozadu pred uvedením Springu mi odpísali – blbosti, ako keď sa rozprávaš s predajcom, ktorí Ťa chce odrbať a Ty to nemáš vydieť…
Vtedy som im napísal, že si počkám na Čínu.
Nastal ten čas…